• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

495K för nya GMT-Master II Meteorit på LW :eek:
Inte illa... List är väl kring 360?
De hade den ute för 545k först, listar 377k. Var och klämde på den i helgen som var. Står först i kö på Krons på en sådan, sen om jag någonsin får köpa är ju en annan fråga. De hade fått in en hitintills.

Nej, jag har alltid velat ha en tavla i meteorit. Nu blir ju denna onödigt dyr men vafan man lever bara en gång och det är ju bara pengar.
Var i London i april, då fanns den i butik på Harrods. Pratade med säljaren och tittade på klockan, prova att slå en signal dit. Fick inte känslan av att den var så eftertraktad där iaf. Men läget ändras mycket från dag till dag :)

Var i London i april, då fanns den i butik på Harrods. Pratade med säljaren och tittade på klockan, prova att slå en signal dit. Fick inte känslan av att den var så eftertraktad där iaf. Men läget ändras mycket från dag till dag :)
Säker att det var en med tavla i meteorit? Den presenterades väl på Basel i mars, går det så fort att få ut dem i butik?

De hade den ute för 545k först, listar 377k. Var och klämde på den i helgen som var. Står först i kö på Krons på en sådan, sen om jag någonsin får köpa är ju en annan fråga. De hade fått in en hitintills.
Har du betalt handpenning? Fick en med blå tavla på 2 mån men då betalade jag handpenning! Och utan köphistorik!

Hej,
här kommer en fråga eller resonemang kring tavlan på min DJ 16030 från 1985. Efter några år hade det mesta av lumet lossnat och låg och rasslade runt under glaset, inte kul. Det var dags för service, och jag frågade vad göra med tavlan. Förslaget blev att byta den vita originaltavlan, och man frågade om jag inte ville ha en blå istället. Så blev det, och den verkar ha kommit i den lilla påsen.
Märkningen på påsen är 13/16008-43 LUMI W-06,
14.267 15.123
16234

Vad kan man nu säga om detta? Var det smart att byta? Är den vita värd nåt, kan/bör man re-luma den? Den är lite cirkulärt repig som om visaren släpat runt lume-gruset och repat tavlan. Kan någon säga nåt om märkningen på påsen, vad kan man veta om dess betydelse? Jag trivs iofs med den blå tavlan, men vad tycker ni jag ska göra med detta? Spara? Laga? Sälja? Byta tillbaka?
2019-04-25 22.21.21.jpg

Schysst med blå tavla på denna! Vad kostade det?
Någon som vet om man göra detsamma på en 1601/1603?

Rolex är väl en av de tillverkare som tillverkar absolut mest klockor årligen men ändå så finns det inga klockor att köpa det om någonting kan jag tycka är fantastiskt :)

Kan avrapportera att jag senaste veckan besökt Rolexbutiken i Siam-komplexet i Bangkok. Inga stålrolex! Eventuellt skulle de få in en Milgauss i nästa vecka... Same, same but different alltså. Överflödigt kanske att skriva att situationen är likadan i hela världen...

Rolex är väl en av de tillverkare som tillverkar absolut mest klockor årligen men ändå så finns det inga klockor att köpa det om någonting kan jag tycka är fantastiskt :)
Vilket även borde betyda att det börjar bli en dussinklocka som alla har, lite tråkigt när det blir för exponerat. Hade varit kul att veta vilket land som köper flest Rolex i världen, eller vilken kontinent

Vilket även borde betyda att det börjar bli en dussinklocka som alla har, lite tråkigt när det blir för exponerat. Hade varit kul att veta vilket land som köper flest Rolex i världen, eller vilken kontinent
Enligt exportstatistiken är USA störst för tillfället men det beror på att de delar upp Kina och Hong-Kong:
https://www.fhs.swiss/eng/statistics.html

Intressant att stålklockorna sjönk med 23,9% jämfört med juni 2018.

Enligt exportstatistiken är USA störst för tillfället men det beror på att de delar upp Kina och Hong-Kong:
https://www.fhs.swiss/eng/statistics.html

Intressant att stålklockorna sjönk med 23,9% jämfört med juni 2018.
USA köper in flest, men vilka är det som köper dem i USA? Precis som på Nymans har Amerikanska ADs jag besökt stora delar av personalstyrkan som behärskar mandarin lika bra som jag fixar engelska.

Tillbaka
Topp