• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stämmer att de inte har lista längre, men det beror på att de har så många i kö så att de har stängt listor på alla populära modeller. Var inne hos dem för 2 år sedan och frågade om en daytona och redan då var listan stängd och då hade jag köpt Rolex av dem tidigare.

Intressant jämförelse med prisutveckling!
B0316CDF-2117-4D96-8169-981774EED9C1.jpeg

9E365532-511B-4424-9D01-2151257FCDD3.jpeg
BF42DAB3-332F-44FF-9A2D-E58B55415283.png
D964FA1B-C6D8-41B0-A0E9-B88B6EA57862.png

Mjölk har också haft en okey prisutveckling.... Inte lika rolig dock.

126603 kom i mars (Basel 2019) levereras i juli till dem som beställde i mars. Pris c:a 160'. Säljs på chrono24 för 40-50' mer.

Vad menar du? Levereras den i juli till alla som beställde den i mars?
https://www.hodinkee.com/articles/rolex-sea-dweller-two-tone-steel-yellow-gold-126603-introducing
https://www.chrono24.com/search/ind...=1&watchTypes=&accessoryTypes=&goal_suggest=1

Föra att kunna beställa klockan gäller:
1. Vara känd för att inte flippa nya klockor direkt på t.ex chrono24, m.a.o vara en genuin samlare.
2. Det handlar om att från det att klockan introducerades 20/3 2019 beställa den direkt. Man hade ju bara 11 dagar på sig för att beställa den i mars och då meddelade Rolex leveranstiden till augusti.
3. För att kunna lägga en beställning måste du ha en mycket bra kontakt med en AD som sätter dig i turordning och håller din plats för leverans på sin väntelista. Helt enkelt en bra AD!
4. Fråga inte vad den kostar. Frågar du om pris har du troligen inte råd med klockan.
5. Kräver oftast (alltid) handpenning.
6. De otrogna AD säljer sina exemplar till grå-handlare. Det är de som driver upp priserna på chrono24
https://www.chrono24.se/rolex/--sea-dweller-steelyellow-gold--id11335437.htm

Med tanke på ovan om hur svårt det är att beställa 126603 idag så förstår jag varför ni hänger upp Er på ordet ALLA.

Tänk då på att:

De första 11 dagarna var väntelistorna inte ens knappt påbörjade hos AD.

Att vissa sa och skrev att 126603 var ett av de fulaste släpp av sportklocka Rolex någonsin gjort, när jag postade en bild på den från introduktionen. Jag blev själv hånad av flera på KS i Rolex Sea Dweller-tråden om hur fult det är med just two-tone och magnifier-glas på en Sea Dweller. Intresset för two-tone ibland de som utgav sig för att vara Rolex-kunniga här på KS var väldigt lågt m.a.o. Det intressanta är att samma fenomen uppkom när SDDS lanserades i Cameron edition av Rolex med den blå-svarta gradientfärgade tavlan. Nu är denna modell den mest eftertraktade!

När initiala intresset var så lågt för 126603 skall man slå till om man tror på att andra har fel. Det var en del som beställde den trots allt, troligen inte så många som om submariner-modellen designats som en ny Hulk i gult etc. Därför vågar jag påstå att alla som verkligen beställde sin klocka i mars har eller kommer att få sin 126603 i juli.

Senast ändrad:
Var inne på Engströms ur igår. Köpt min sub och speedmaster där . Alla listor var stängda på allt från Explorer 1 till daytona.
några få dam klockor i montern.
Tråkigt utveckling. Dem sa man få vara glad för den till delning man få.

Ingen som kan bekräfta läget i Brasilien (Rio)?

Du har fått det bekräftat av två personer i tråden, hur många vill du ska bekräfta det?? Anledningen om du läser tråden är tydligen som @Porsan skrev tidigare (vilket jag inte visste om då jag skrev det)

@Porsan
Anledningen till detta är att Brasilien har importskatt på närmre 100% på alla varor som förs in i landet, så att köpa en klocka där är inte att rekommendera då priset hos AD är nästan det dubbla mot resten av världen.

Så i slutändan är det inte värt det ändå tydligen. Och där har du även troligen anledningen till att stål modeller finns i butikerna.

Tillbaka
Topp