Ingen aning i fallet Kia men min egen bil verkar fuska med att synka tiden över RDS.men vad har deras klocka för gångavvikelse? förmodar att det är en quartz så dom har nog övertaget även där.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen aning i fallet Kia men min egen bil verkar fuska med att synka tiden över RDS.men vad har deras klocka för gångavvikelse? förmodar att det är en quartz så dom har nog övertaget även där.![]()
Nästan, 2015 införde ju Rolex ny Superlative Chronometer status och garanterar +2/-2 sek/dygn i gångavvikelse. Om du tror att det finns någon annan klocktillverkare som klarar av att producera upp mot en miljon klockor per år helt inhouse och garanterar det på samtliga klockor får du gärna dela med dig. Jag känner själv bara till Patek som producerar väldigt få klockor i jämförelse och jämför priset på dem mot Rolex![]()
Nästan, 2015 införde ju Rolex ny Superlative Chronometer status och garanterar +2/-2 sek/dygn i gångavvikelse. Om du tror att det finns någon annan klocktillverkare som klarar av att producera upp mot en miljon klockor per år helt inhouse och garanterar det på samtliga klockor får du gärna dela med dig. Jag känner själv bara till Patek som producerar väldigt få klockor i jämförelse och jämför priset på dem mot Rolex![]()
Förvisso ett mycket bra urverk, men finns väl bara i en liten del av Omega modellerna? Resten är väl ETA-baserat? Vet inte hur mycket klockor Omega producerar per år, kanske hälften av Rolex?Omega och deras cal 8900 tillverkas förvisso inte i en miljon ex, men tekniskt sett är den nog jämförbar med 3235.
Och då är alla limiteradeFörvisso ett mycket bra urverk, men finns väl bara i en liten del av Omega modellerna? Resten är väl ETA-baserat? Vet inte hur mycket klockor Omega producerar per år, kanske hälften av Rolex?
Jag gissar nog att Omega och Rolex tillverkar ungefär lika många. Runt miljonen, dussinklockor båda tvåFörvisso ett mycket bra urverk, men finns väl bara i en liten del av Omega modellerna? Resten är väl ETA-baserat? Vet inte hur mycket klockor Omega producerar per år, kanske hälften av Rolex?
Nja, det är nog mestadels cal 8xxx/9xxx nuförtiden och Lemania 1861 I speedy pro.Förvisso ett mycket bra urverk, men finns väl bara i en liten del av Omega modellerna? Resten är väl ETA-baserat? Vet inte hur mycket klockor Omega producerar per år, kanske hälften av Rolex?
Ja, rätt skall vara rätt! Det är en klar i minoritet i utbudet som inte är inhouse, 2500 är nästa bara kvar i Deville Prestige och gamla SMP (som är under utfasning).Nja, det är nog mestadels cal 8xxx/9xxx nuförtiden och Lemania 1861 I speedy pro.
Håller med...Kan aldrig någonsin bli mer rätt än Panerai![]()
Jag gissar nog att Omega och Rolex tillverkar ungefär lika många. Runt miljonen, dussinklockor båda två![]()
Bröderna Lejonhjärta grejer det!Har hört från säker källa att Rolex AD i Körsbärsdalen, Nangiala har Batman, Pepsi och Daytona i fönstret. I Törnrosdalen är det dock lista som gäller men viska ”all makt åt Tengil, vår befriare så kan de göra underverk med leveranstiden.
Förvisso ett mycket bra urverk, men finns väl bara i en liten del av Omega modellerna? Resten är väl ETA-baserat? Vet inte hur mycket klockor Omega producerar per år, kanske hälften av Rolex?
Bröderna Lejonhjärta grejer det!
Förvisso ett mycket bra urverk, men finns väl bara i en liten del av Omega modellerna? Resten är väl ETA-baserat? Vet inte hur mycket klockor Omega producerar per år, kanske hälften av Rolex?
Inhouse hit och inhouse dit, lyfter man på huven så känns många verk inte så egna längre
Rolex uppfann ju tidenHar hört från säker källa att Rolex AD i Körsbärsdalen, Nangiala har Batman, Pepsi och Daytona i fönstret. I Törnrosdalen är det dock lista som gäller men viska ”all makt åt Tengil, vår befriare så kan de göra underverk med leveranstiden.
Då var jag inte helt ute och cyklade när jag gissade på att dem tillverkade lika många, betydligt närmare än hälften iallafallDet är mer än hälften. En uppskattning från Monochrome 2014:
![]()
Sedär, mycket intressant!Det är mer än hälften. En uppskattning från Monochrome 2014:
![]()
Hur har det gått? Orkar inte läsa allt i tråden...Hej,
Har satt upp mig nyligen hos Bergströmsur i GBG på väntelistan för 116710LN samt 116710BLNR. För LN modellen sade de 3-6 månaders väntetid, för BLNR 1-1,5 års väntetid. Någon som har erfarenhet hur lång tid det brukar ta utifrån tiderna de ger en? Hälsningar, Jakob
Den är väl utplockad och såldHur har det gått? Orkar inte läsa allt i tråden...
Nja, har båda och 3235 är bättre. Bättre precision och längre serviceintervall.Omega och deras cal 8900 tillverkas förvisso inte i en miljon ex, men tekniskt sett är den nog jämförbar med 3235.
Rolex har aldrig marknadsfört sina klockor som handgjorda heller. Rolex är till största delen maskintillverkat och det marknadsför de själva i sina reklamfilmer. Däremot är kvaliteten, toleransen och stabiliteten överlägsen i den prisklassen, Rolex är mycket mer än bara hype och marknadsföring som personer utan Rolex själva ofta vill få det att framstå
Jo de finns det, men vill någon gång få den upplevelsen att köpa en klocka hos en AD![]()
Nja, har båda och 3235 är bättre. Bättre precision och längre serviceintervall.
8900 är dock väldigt prisvärd utan tvekan.
Sant, absolut.Man bör nog ha lite större dataunderlag än bara två klockor. Och så har vi ju aspekten hur de står sig över tid, svagheter etc (där 3135 och eta 2892 för delen har en stor fördel) och där är båda oprövade kort.
Enkelt. Folk vill inte ha upplevelsen att köpa hos AD om det kostar dem pengar, därav Rolex.Enkelt. Köp din Rolex via en grey market dealer imorgon till ett bra pris. Nästa märke utan samma "hype" köper du från en AD, och troligen helt utan köer och dylika.