Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt få. Möjligen en fyrsiffrig datejust på läder. Hoppas du hittar nåtTjenare, vad finns det för trevliga modeller av rolex för omkring 20k?
Precis som Mekmek skrev så är det DJ:s på läder som du får titta på runt 20k. Ligger ett par stycken uppe på gripenbro: http://gripenbro.se/artiklar/watches/Tjenare, vad finns det för trevliga modeller av rolex för omkring 20k?
Glömde länka dit...Precis som Mekmek skrev så är det DJ:s på läder som du får titta på runt 20k. Ligger ett par stycken uppe på gripenbro: http://gripenbro.se/artiklar/watches/
Jag vände på min fjäderbricka så andra sidan låg uppåt och då blev det bättre.Lysande!
Min fjäder måste nog justeras så att den trycker lite hårdare uppåt.
Jag kan vrida enkelt åt båda håll utan att trycka ned den.
Ska snart lämna in den för översyn. Känns som det är bättre att någon annnan gör detta än att jag ska sabba denJag vände på min fjäderbricka så andra sidan låg uppåt och då blev det bättre.
16900 krNågon som vet vad en länk till 114060 kostar?
Bisarrt dyrt haha! Tack16900 kr
Hej!
Har köpt en DJ 16014 från gripenbro utan jubilee.
Jag vill nu köpa ett Jubilee separat och har gjort förfrågningar här på KS men även på VRF. Har fått ett erbjudande där personen i fråga säger att han har A, B och L10 jubilee länkar.
Bokstäverna är tillverkningsår och siffran månad om jag förstått allt rätt?
DJ:n är ifrån 1982 och serie 741. Vet någon om dessa passar med min DJ?
Mvh
Deddas
Okey!Årtalet är oviktigt. Du behöver en 62510H-länk med 555 ändlänkar.
Tyvärr inte. Kollat med Gripenbro?Okey!
Tack så jättemycket
Vet du någon annanstans man får tag på ett sådant relativt snabbt? Förutom KS och VRF menar jag då...
Nej det har jag inte får göra det!Tyvärr inte. Kollat med Gripenbro?
Svårt att säga, beror på användning. Om man utsätter klockan för mycket vatten och kemikalier dagligen så varje år. Vid normal användning skulle jag säga vartannat år de första fem åren och därefter varje år. Hade nog gjort en packningsservice efter ungefär 7 år oavsett.Funderat på en sak, givetvis är det som ofta svårt att generalisera men iaf.
När, efter ca tid, bör man trycktesta en sprillans ny uttagen klocka?
Gör ni det innan varje badsäsong?
I detta fall gäller det en DJ 116200.
//
En submariner 14060 kan du hitta under 40. Gmt blir nog svårare.Rekar efter min första Rolex, det står mellan en Gmt master II Och en Submariner, med eller utan datum kvittar på den sista.
Det jag undrar är om det ens är möjligt att komma över en som inte behöver servas direkt(inom ett år) under 40k? Som student är min budget satt till högst 40k och inte ett öre mer![]()
?Hej alla KS:are!
Jag är lite nyfiken på vad ni tror denna kostar?
https://bulangandsons.com/portfolio_page/rolex-18-kt-gold-datejust-16018-tiger-eye/
Sedan undrar jag även vad ni tror man måste betala för att köpa en Day-date med "trä" tavla. Utan länk ska väl även sägas.
Någon som har några sjyssta ideer/ svar?
Ha det bra alla!
Mvh
Deddas
Varför inte maila och fråga?Hej alla KS:are!
Jag är lite nyfiken på vad ni tror denna kostar?
https://bulangandsons.com/portfolio_page/rolex-18-kt-gold-datejust-16018-tiger-eye/
Sedan undrar jag även vad ni tror man måste betala för att köpa en Day-date med "trä" tavla. Utan länk ska väl även sägas.
Någon som har några sjyssta ideer/ svar?
Ha det bra alla!
Mvh
Deddas
Varför inte maila och fråga?
Hade jag oxå gärna settNågon som hittat en video på hur man byter armband på en DSSD?
Det är inte mer avancerat att byta band på en DSSD än en Sub.Hade jag oxå gärna sett
Typ t ett rubberb?
Det var faktiskt riktigt enkelt. Bara att sticka in den lilla "gaffeln" underifrån (eller ovanifrån om man vänt klockan) och dra lite i sidled så poppade stiftet ur (vad kallar man spring bar på svenska, bandstift?)Hade jag oxå gärna sett
Typ t ett rubberb?