noeLLY
Silver
Nja men säkert liknande lösning med fjädringenNä jag trodde det då du visste hur den kändes.
En bra kopia idag kan ha en original vridning från Rolex. Kanske därför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja men säkert liknande lösning med fjädringenNä jag trodde det då du visste hur den kändes.
En bra kopia idag kan ha en original vridning från Rolex. Kanske därför?
Håller helt med och jag är en Sub-ägare. Omega råkade illa ut under kvartskrisen. Men de har kommit tillbaka starkt. En annan sak som folk glömmer är att Omega har 60 år mer historia än Rolex och har dessutom en anrik historia inom grand complications. Jag tycker att Omega går åt rätt håll och att det har skapats en lucka efter Rolex konstiga mindset de senaste åren.Tycker du är ute och cyklar lite här.
Vad gäller finish har Omega definitivt, utan tvekan bättre finish än Rolex på allt. Vad gäller urverk är det hugget som stucket. Vad gör Rolex bättre än Omega? ”Ingenting” skulle jag vilja påstå. Omega är däremot lika sexigt som att köpa laktosfri lättmjölk på Lidl.
Tycker du är ute och cyklar lite här.
Vad gäller finish har Omega definitivt, utan tvekan bättre finish än Rolex på allt. Vad gäller urverk är det hugget som stucket. Vad gör Rolex bättre än Omega? ”Ingenting” skulle jag vilja påstå. Omega är däremot lika sexigt som att köpa laktosfri lättmjölk på Lidl.
Hehe, jaha. Ja, 100% sant.Det är ju ungefär det jag menar. Omega (och andra märken) gör tekniskt sett bättre klockor än Rolex men själva auran som Rolex skapat är mycket svår, om inte omöjlig att uppnå.
Tycker även du ”cyklar” inget fel på vare sig laktosfri mjölk, Lidl eller OmegaTycker du är ute och cyklar lite här.
Så var det, tack för förtydligandetSjälvständiga men helägda av Wilsdorf Foundation.
Tack, det var det här jag ville höra, precis människor köper inte Rolex för att det är en tekniskt bättre klocka än tex Omega, utan människor köper Rolex för status, vilket innebär att det lockar till sig människor som inte uppskattar Rolex tidigare innovativa historia. Men många klocknördar här uppskattar Rolex för vad de har åstadkommit i historien men samtidigt har Rolex mer och mer börjat fokusera på att sälja sina klockor till en viss typ av kunder bara, precis som Patek gör. Poängen är vem som helst kan inte längre köpa en Rolex klocka hos en AD, utan man måste tillhöra en "viss grupp". Vilket är synd och inte det Hans Wilsdorf hade åtanke för en massproducerad sport stål Rolex klocka.
Var har väntelistetråden tagit vägen? Jag satt och läste i den när jag plötsligt fick upp ett felmeddelande om att tråden inte finns och nu hittar jag den inte längre så den verkar faktiskt vara borta. Jag antog att kommentarerna om sammanfogning av trådar gällde ovanstående tråd då jag tyckte mig känna igen vissa av inläggen från den tråden.Inget är skrotat.
Inte direkt någon expert på polering men det ser onekligen ut som den är polerad och inte särkilt bra.https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner.116667/
Nu är jag inte ngt proffs på safirRollar men reagerade på den ovan - är inte den polerad? En polerad modern klocka kan i min värld aldrig vara 9.5/10.
@AM2PM
Väntelistetråden är ihopslagen med denna tråd eftersom bäntelisttråden inte höll topic alls utan blev allmänna Rolexdiskussioner.Var har väntelistetråden tagit vägen? Jag satt och läste i den när jag plötsligt fick upp ett felmeddelande om att tråden inte finns och nu hittar jag den inte längre så den verkar faktiskt vara borta. Jag antog att kommentarerna om sammanfogning av trådar gällde ovanstående tråd då jag tyckte mig känna igen vissa av inläggen från den tråden.
Var den officiella Rolextråden så kort? Vad jag minns var väntelistetråden uppe i åtminstone 110-120 sidor men jag kanske minns fel? Tack för svar i alla fall.Väntelistetråden är ihopslagen med denna tråd eftersom bäntelisttråden inte höll topic alls utan blev allmänna Rolexdiskussioner.
Reagerade också på att antalet sidor kändes skralt efter sammanslagningen men utan att veta hur lång officiella tråden var innan.Var den officiella Rolextråden så kort? Vad jag minns var väntelistetråden uppe i åtminstone 110-120 sidor men jag kanske minns fel? Tack för svar i alla fall.
Inte ens 10% av inläggen i kölistetråden handlade om kölistaSka den här tråden nu svämma över med diskussioner kring kölistor och skräp så vore det imo bättre att bara stänga den andra tråden. Sånt har ju gjorts förr.
Det skulle väl leda till samma resultat, att folk tar diskussionerna i denna tråd istället? Eller menar du att man inte skulle tillåta diskussioner kring väntelistor i denna tråd?Ska den här tråden nu svämma över med diskussioner kring kölistor och skräp så vore det imo bättre att bara stänga den andra tråden. Sånt har ju gjorts förr.
Kanske bättre att hålla isär trådarnaDet skulle väl leda till samma resultat, att folk tar diskussionerna i denna tråd istället? Eller menar du att man inte skulle tillåta diskussioner kring väntelistor i denna tråd?
Ja, det kan jag hålla med om men om man stängde den skulle väl folk bara börja tjafsa i den här tråden istället och resultatet blir detsamma. Jag kanske missförstod vad galacticon menade?Kanske bättre att hålla isär trådarna
Väntelistatråden tjafsades det rätt mycket i
Fast väntelistetråden slutade att handla om väntelistor (vilket borde kunna avhandlas i den här tråden om det bara handlade om väntelistor).Kanske bättre att hålla isär trådarna
Ja, officiella tråden var bara typ 25 sidor.Var den officiella Rolextråden så kort? Vad jag minns var väntelistetråden uppe i åtminstone 110-120 sidor men jag kanske minns fel? Tack för svar i alla fall.
Ah, jag blandade ihop den med den stora Rolexfrågetråden: https://klocksnack.se/threads/den-stora-rolex-fråge-tråden.9687/Ja, officiella tråden var bara typ 25 sidor.
Bättre nu?Ah, jag blandade ihop den med den stora Rolexfrågetråden: https://klocksnack.se/threads/den-stora-rolex-fråge-tråden.9687/
Men den ska alltså fortsätta att vara en separat tråd?
Japp, håll väntelistsnacket härifrån.Kanske bättre att hålla isär trådarna
Det var inte menat som någon slags kritik ifall du uppfattade det som det och jag ber om ursäkt om jag verkade dryg eller otrevlig, jag var bara nyfiken på hur ni resonerar kring olika Rolextrådar.Bättre nu?
Tar det inte som kritik. Gillar alla tillfällen att slå ihop trådar om Rolex.Det var inte menat som någon slags kritik ifall du uppfattade det som det och jag ber om ursäkt om jag verkade dryg eller otrevlig, jag var bara nyfiken på hur ni resonerar kring olika Rolextrådar.