Separat bolag idagTudor är ju en del av Rolex.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Separat bolag idagTudor är ju en del av Rolex.
Det känns som att flera i denna tråd underskattar märken som tex Omega. Faktum är att den senaste Seamaster från 2018 har varit framgångsrik bla pga bristen på Rolex Subamriners hos AD. Omega Seamaster Professional 2018 på papper ger utan tvekan, ett bättre värde än Rolex Submariner. Båda är konstruerade utmärkt, byggkvaliteten är jättebra i båda klockorna. Men Co-Axial-rörelsen inuti Seamaster är snäppet vassare än det nuvarande verket i Rolex Submariner. Som Sub-ägare tycker jag att nuvarande versionen av Seamaster, tekniskt och kvalitetsmässigt är en bättre klocka en nuvarande Submariner. Omegan är dubbelcertifierad (COSC och METAS), motståndskraftig mot magnetfält och chocker, vackert safirglas för att beundra urverket. En annan sak som är viktig att tilllägga är att Submariner kostar dubbelt så mycket (om ni kan få tag på en). Rolex Submariner har under flera årtionden varit den bästa dykarklockan och den har förtjänat detta rykte bla pga Rolex framgångsrika marknadsföring. Men folk glömmer att Omega hade övertaget på Rolex fram till 60-talet när det kom till försäljningen, så det gäller det att satsa pengar på utveckling och innovation och att vara konkurrenskraftig, pris och värde är en viktig faktor för många människor. Om nu Rolex är intresserade av att riktiga in sig på det högre segmentet, så kommer de givitvis att sälja klockor men samtidigt förlorar man den tidigare konsumenten som tidigare var intresserad av köpa en prisvärd tool watch.tror inte att de märkena har stulit kunder från rolex överhuvudtaget, de som har blivit dåligt bemötta letar sig nog snarare till en annan AD
Separat bolag idag
Inte längre, som jag förstått det.Men samma ägare, väl?
underskattar inte andra märken snarare tvärtom, jag är ingen rolexfanboy men är fullt medveten om vilka klockor de bygger.Det känns som att flera i denna tråd underskattar märken som tex Omega. Faktum är att den senaste Seamaster från 2018 har varit framgångsrik bla pga bristen på Rolex Subamriners hos AD. Omega Seamaster Professional 2018 på papper ger utan tvekan, ett bättre värde än Rolex Submariner. Båda är konstruerade utmärkt, byggkvaliteten är jättebra i båda klockorna. Men Co-Axial-rörelsen inuti Seamaster är snäppet vassare än det nuvarande verket i Rolex Submariner. Som Sub-ägare tycker jag att nuvarande versionen av Seamaster, tekniskt och kvalitetsmässigt är en bättre klocka en nuvarande Submariner. Omegan är dubbelcertifierad (COSC och METAS), motståndskraftig mot magnetfält och chocker, vackert safirglas för att beundra urverket. En annan sak som är viktig att tilllägga är att Submariner kostar dubbelt så mycket (om ni kan få tag på en). Rolex Submariner har under flera årtionden varit den bästa dykarklockan och den har förtjänat detta rykte bla pga Rolex framgångsrika marknadsföring. Men folk glömmer att Omega hade övertaget på Rolex fram till 60-talet när det kom till försäljningen, så det gäller det att satsa pengar på utveckling och innovation och att vara konkurrenskraftig, pris och värde är en viktig faktor för många människor. Om nu Rolex är intresserade av att riktiga in sig på det högre segmentet, så kommer de givitvis att sälja klockor men samtidigt förlorar man den tidigare konsumenten som tidigare var intresserad av köpa en prisvärd tool watch.
Inte längre, som jag förstått det.
Det känns som att flera i denna tråd underskattar märken som tex Omega. Faktum är att den senaste Seamaster från 2018 har varit framgångsrik bla pga bristen på Rolex Subamriners hos AD. Omega Seamaster Professional 2018 på papper ger utan tvekan, ett bättre värde än Rolex Submariner. Båda är konstruerade utmärkt, byggkvaliteten är jättebra i båda klockorna. Men Co-Axial-rörelsen inuti Seamaster är snäppet vassare än det nuvarande verket i Rolex Submariner. Som Sub-ägare tycker jag att nuvarande versionen av Seamaster, tekniskt och kvalitetsmässigt är en bättre klocka en nuvarande Submariner. Omegan är dubbelcertifierad (COSC och METAS), motståndskraftig mot magnetfält och chocker, vackert safirglas för att beundra urverket. En annan sak som är viktig att tilllägga är att Submariner kostar dubbelt så mycket (om ni kan få tag på en). Rolex Submariner har under flera årtionden varit den bästa dykarklockan och den har förtjänat detta rykte bla pga Rolex framgångsrika marknadsföring. Men folk glömmer att Omega hade övertaget på Rolex fram till 60-talet när det kom till försäljningen, så det gäller det att satsa pengar på utveckling och innovation och att vara konkurrenskraftig, pris och värde är en viktig faktor för många människor. Om nu Rolex är intresserade av att riktiga in sig på det högre segmentet, så kommer de givitvis att sälja klockor men samtidigt förlorar man den tidigare konsumenten som tidigare var intresserad av köpa en prisvärd tool watch.
Jag kanske bara är felinformerad så du kan ha rätt.Ok, spännande. Vem har köpt dem? Själva säger de ingenting på webben och Wikipedia anger Hans Wilsdorf Foundation som ägare.
Tror inte att du har fel där.Jag kanske bara är felinformerad så du kan ha rätt.
tror inte att de märkena har stulit kunder från rolex överhuvudtaget, de som har blivit dåligt bemötta letar sig nog snarare till en annan AD
Omega gör bra grejer (förutom alla asjobbiga LE) men de kommer aldrig att bli lika bra som Rolex, rent subjektivt*. Därför kommer de alltid vara tvåa och inte kunna norpa åt sig marknadsandelar som Rolex byggt upp och styrt med järnhand.
* Vad gemene man tänker.
Självständiga men helägda av Wilsdorf Foundation.Tror inte att du har fel där.
Har för mig att Tudor numera är självständiga..
Tror det är fler som köper en beggad Sub i väntan på en ny.Det jag menade var alltså att de får ny business i form av ”sloppy seconds” pga Rolexhypen. Tror det är svinmånga som köper typ en Smpc i väntan på sin sub och sen flippar när rollen dyker upp.
Det känns som att flera i denna tråd underskattar märken som tex Omega. Faktum är att den senaste Seamaster från 2018 har varit framgångsrik bla pga bristen på Rolex Subamriners hos AD. Omega Seamaster Professional 2018 på papper ger utan tvekan, ett bättre värde än Rolex Submariner. Båda är konstruerade utmärkt, byggkvaliteten är jättebra i båda klockorna. Men Co-Axial-rörelsen inuti Seamaster är snäppet vassare än det nuvarande verket i Rolex Submariner. Som Sub-ägare tycker jag att nuvarande versionen av Seamaster, tekniskt och kvalitetsmässigt är en bättre klocka en nuvarande Submariner. Omegan är dubbelcertifierad (COSC och METAS), motståndskraftig mot magnetfält och chocker, vackert safirglas för att beundra urverket. En annan sak som är viktig att tilllägga är att Submariner kostar dubbelt så mycket (om ni kan få tag på en). Rolex Submariner har under flera årtionden varit den bästa dykarklockan och den har förtjänat detta rykte bla pga Rolex framgångsrika marknadsföring. Men folk glömmer att Omega hade övertaget på Rolex fram till 60-talet när det kom till försäljningen, så det gäller det att satsa pengar på utveckling och innovation och att vara konkurrenskraftig, pris och värde är en viktig faktor för många människor. Om nu Rolex är intresserade av att riktiga in sig på det högre segmentet, så kommer de givitvis att sälja klockor men samtidigt förlorar man den tidigare konsumenten som tidigare var intresserad av köpa en prisvärd tool watch.
Det finns också många som aldrig skulle överväga att köpa en begagnad klocka.Tror det är fler som köper en beggad Sub i väntan på en ny.
Håller med. Premissen är att människan vill ha det hen inte kan få. Oavsett bemötande från AD.tror inte att de märkena har stulit kunder från rolex överhuvudtaget, de som har blivit dåligt bemötta letar sig nog snarare till en annan AD
Det finns säkert hundra märken som tekniskt gör bättre klockor än Rolex. Men Rolex är alltid en Rolex.
Allt det du skriver stämmer säkert men Omega kan inte i lab utveckla den mystik som omger Rolex. Det är främst mystiken kring varumärket Rolex som gör att de "är bäst" inte pga deras ev tekniska framsteg.
Ja?Det finns också många som aldrig skulle överväga att köpa en begagnad klocka.
LolHur kommer det sig att känslan i vridningen på en fake sub är bättre än på omegas alla klockor! Tycker omega ligger långt efter.
Ja, snälla samla allt om Rolex i en trådSka vi slå ihop denna trolltråd som inte håller topic med Rolextråden?
Är du seriös?Hur kommer det sig att känslan i vridningen på en fake sub är bättre än på omegas alla klockor! Tycker omega ligger långt efter.
Tycker du är ute och cyklar lite här.Omega gör bra grejer (förutom alla asjobbiga LE) men de kommer aldrig att bli lika bra som Rolex, rent subjektivt*. Därför kommer de alltid vara tvåa och inte kunna norpa åt sig marknadsandelar som Rolex byggt upp och styrt med järnhand.
* Vad gemene man tänker.
Har du/ni plockat över den senaste diskussionen i väntelistetråden till den officiella Rolextråden och skrotat resten av den forna tråden...?Ska vi slå ihop denna trolltråd som inte håller topic med Rolextråden?
Nej jag har ingen fejk sub, vart får du det ifrån? Däremot klämt på en och tycker det är lustigt att vridningen på en sådan överträffar omegaÄr du seriös?
Va gör du med en fejksub? Och Omegas sämsta klocka som är original är 10000 grr bättre att ha än en fejk sub
Nä jag trodde det då du visste hur den kändes.
Nej jag har ingen fejk sub, vart får du det ifrån? Däremot klämt på en och tycker det är lustigt att vridningen på en sådan överträffar omega
Kanske därför det känns så bra dåNä jag trodde det då du visste hur den kändes.
En bra kopia idag kan ha en original vridning från Rolex. Kanske därför?
Inget är skrotat.Har du/ni plockat över den senaste diskussionen i väntelistetråden till den officiella Rolextråden och skrotat resten av den forna tråden...?