• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

B7A3566B-9792-4C10-9F03-6256AB09D74E.jpeg

Känns ju jävligt risigt att lämna ifrån sig orginal grejerna och känslan att bli helt lurad av rolex infinner sig direkt när man behöver betala ockerpriser för att få behålla grejerna..

Intressant policy. Hade en sån grej accepterats någon annanstans?

Hej Bilia! Jag vill ha schyssta 20" till min Volvo.
- Absolut får du köpa det. Men vill du behålla de gamla fälgarna kostar det 40 procent extra.

Sjukt var ordet.

Men! Vad kostade byten innan nya policyn? Gissar på att det inte skett en prissänkning :D

Såhär har det väl varit internationellt, eller att de tar originaldelarna. AD i Sverige har kört ngt eget fram till nu?

Tyvärr är de inte ensamma.
Frågade Breitling Nordic samma sak avseende nya Superocean. Den är fin i svart, men är man svag för orange är den inte heller dum. Fast kanske en tavla man helst varvar med nåt annat.
Men icke. Man hade tidigare erbjudit den möjligheten men Kern har sagt något i stil med:
We are not in the dial business. We are in the watch business.
Men andra ord, vill du ha en annan färg, köp en klocka till.
Dessutom knycker även Breitling din gamla tavla.
Astrist om man är klockentusiast.

Oavsett är det enligt mig rätt orimligt.
De kan ha vilka argument som helst men det handlar enbart om att mjölka än mer.
Men man kan se det positivt, nu spar jag 10 lax :)
Det är verkligen absurt, man får alltså ett erbjudande om att köpa tillbaka något man de facto redan köpt tidigare. Vore intressant att veta hur det håller juridiskt...

Jag har alltid gillat Rolex men även jag börjar tröttna på skenande priser (både AD och andrahand) och ett konstgjort utbudsunderkott. Jag menar, även Tudor har väntelistor....

Det är verkligen absurt, man får alltså ett erbjudande om att köpa tillbaka något man de facto redan köpt tidigare. Vore intressant att veta hur det håller juridiskt...

Jag har alltid gillat Rolex men även jag börjar tröttna på skenande priser (både AD och andrahand) och ett konstgjort utbudsunderkott. Jag menar, även Tudor har väntelistor....
Det är inga konstigheter egentligen. Utbytessystem för delar som ska ersättas finns det sedan tidigare. Tänk på bromsok, t ex. Lämnar du in ett får du ett nytt till lägre pris. Inget inbyte=högre pris.
Men sunkigt beteende i detta fall? Jaaaaa...

Kolla med Rob, de är mycket bättre enligt mig. Vet inte om du kommer att få något annat svar men värt ett försök.

Det är inga konstigheter egentligen. Utbytessystem för delar som ska ersättas finns det sedan tidigare. Tänk på bromsok, t ex. Lämnar du in ett får du ett nytt till lägre pris. Inget inbyte=högre pris.
Men sunkigt beteende i detta fall? Jaaaaa...
Men jag fattar inte det där. Är tillverkningskostnaden lägre om de behåller den gamla? Renoverar de tavlorna? Finns gamla tavlor att köpa hos ad/rolex?
Det håller ju inte.. bullshit

Men jag fattar inte det där. Är tillverkningskostnaden lägre om de behåller den gamla? Renoverar de tavlorna? Finns gamla tavlor att köpa hos ad/rolex?
Det håller ju inte.. bullshit
I det här fallet med Rolex tror jag det endast handlar om att de vill få bort handeln och sälja själva.

Jag ville köpa bandstift till DJ36 nyligen och då sa ADn att de egentligen inte får sälja dessa löst för Rolex men de gjorde ett undantag denna gång.

Tillbaka
Topp