S
Staafen
Guest
Håller med om att alla Rolex var bättre förr!Kvittar, finns inget med det märket som är rimligt. Gillade mest DJ36 och den har dom ju förstört i mitt tycke.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med om att alla Rolex var bättre förr!Kvittar, finns inget med det märket som är rimligt. Gillade mest DJ36 och den har dom ju förstört i mitt tycke.
Det är faktiskt inte standardiserade mått. Många tillverkare har egna bandstift. Breitling tillexempel har speciella bandstift för både länk och band och vanliga bandstift sitter inte bra på dem.Vad skiljer rolexbandstift från andra? Alltid antagit att det är mer eller mindre standardiserade mått?
AP kör sin egna grejSå skulle aldrig AP göra!
Bandstiften nämns vid 2:15. Rekommenderar att kolla båda avsnitten. Speake-Marin är en riktig chef.Vad skiljer rolexbandstift från andra? Alltid antagit att det är mer eller mindre standardiserade mått?
Tar de tavlan man redan betalt för en gång ? Allvarligt... ?Kanske är ”old news” men jag blev på chockad och förbannad när jag fråga om pris på en uppsättning svart tavla och insert till min 16613 som är fullset.
Numera snor de orginaltavlan och insert om man vill byta kulör. Detta är obegripligt och jag fick till svar att det var för att minimera handel på andrahandsmarknaden samt att det är ”inbytespriser”. Vad fan innebär det? Staplar de tavlorna nere i Schweiz för att sedan kränga dem själva eller vad ?
Vill du behålla orginaldelarna så går det iof mot ett smärre påslag om 40 procent.
In figures:
Tavla 5800 x 1,4 = 8 120
Insert 900 x 1,4 = 1260
Totalt 9 380
Näää.
Kommer inte supporta detta.
Har andra stött på denna hantering?
Det finns exempel på detta i andra branscher såsom växellådor, bromsok, generatorer mm men då används verkligen de gamla originaldelarna för att göra nya så inbytesdelen är rimlig. I det här fallet tror jag Rolex bara kastar de andra delarna i soptunnan. Eller tror ni på riktigt de använder dem för att göra nya? Förstår inte hur det skulle gå till.
Yes..Tar de tavlan man redan betalt för en gång ? Allvarligt... ?
Vilket annat företag skulle komma undan med något sådant, man frågar sig
I det här fallet tror jag Rolex bara kastar de andra delarna i soptunnan. Eller tror ni på riktigt de använder dem för att göra nya? Förstår inte hur det skulle gå till.
Om jag inte är ute och cyklar är jag ganska säker på att breitling gör så. Byt tavla och lämna den gamla vid byte. Rätta mig om jag har felVilket annat företag skulle komma undan med något sådant, man frågar sig![]()
Men det är ju bara så fel liksom... Det är det jag reagerar på. TvångsinbyteOm jag inte är ute och cyklar är jag ganska säker på att breitling gör så. Byt tavla och lämna den gamla vid byte. Rätta mig om jag har fel
Samtidigt rätt bra att begränsa lösa tavlor i omlopp. En bra falsk klocka med äkta tavla är rätt otrevligt.Men det är ju bara så fel liksom... Det är det jag reagerar på. Tvångsinbyte![]()
Det håller jag med om. Det finns väl ingen gyllene medelväg gällande just detta och Rolex har enväldigt bestämt att det är kunden som ska stå för notan.Samtidigt rätt bra att begränsa lösa tavlor i omlopp. En bra falsk klocka med äkta tavla är rätt otrevligt.
Håller med, tyvärr dyker tavlor och datewheels etc upp i kopior som blir frankenwatches, vet inte om det är anledningen till detta. Vild gissning att det kan ha med det att göra.Men det är ju bara så fel liksom... Det är det jag reagerar på. Tvångsinbyte![]()
Dock tveksamt om inbytesprincipen löser problemet då rolex ändå är villig att ta den risken mot att de får 40 procent extra i betalt.Samtidigt rätt bra att begränsa lösa tavlor i omlopp. En bra falsk klocka med äkta tavla är rätt otrevligt.
Får man alltså som kund ej köpa lösa tavlor hos Rolex ad ?Vi kan diskutera och spåna länge på affärsidén MEN de tavlor jag köpt tidigare, 2 till sexsiffriga DJ och en till en femsiffrig YM har alla kostat ca 5500:- inkl byte.
Detta senast för ett år sedan och då var det en 116233 som fick ny tavla, dvs ädelmetall.
Så snacket om inbytespris är rent bullshit..
Tycker de kan säga som det är, de vill suga ut ännu mer pengar. Blir extremt osmakligt när de vill att folk ska betala ockerpriser och även bli av med grejer de redan betalat för. Spiken i kistan är svepskälen om inbyte hit o dit som sänder signalen att de tror att folk är helt dum i huvudet och inte förstår.
Detta kommer innebära att jag föredrar gråhandlare och urmakare som fixar biffen på sidan om..
Dock tveksamt om inbytesprincipen löser problemet då rolex ändå är villig att ta den risken mot att de får 40 procent extra i betalt.
Its all about the money![]()
Ingen har pratat om att lösa ett problem, försvårar gör man iaf.Dock tveksamt om inbytesprincipen löser problemet då rolex ändå är villig att ta den risken mot att de får 40 procent extra i betalt.
Its all about the money![]()
?Ingen har pratat om att lösa ett problem, försvårar gör man iaf.
Du tycker inte att det är lite girigt att man får betala extra för att behålla sin egen tavla?Mycket gnäll på Rolex, mycket fortsatt köp & ägande av Rolex.
Vad har det med min kommentar att göra?Du tycker inte att det är lite girigt att man får betala extra för att behålla sin egen tavla?
Det ena behöver inte utesluta det andra.Mycket gnäll på Rolex, mycket fortsatt köp & ägande av Rolex.