Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om man lämnar in sitt ur för montering av ny tavla (hos AD) får man då tillbaka klockan med den gamla tavlan sidan om? Vad kostar det i så fall att bara göra ett skifte mellan två befintliga tavlor? Jag har hört lite olika ang. om man får med sig sin gamla tavla eller ej, därav frågan![]()
Man lär få tillbaks sin tavla. Om man ber om det bör det inte vara ngt problem.Bumpar denna. Någon som vet?
Hej alla KS:are!
Jag håller på att stänga ett köp gällande en 5513 från -67 med sk "meters first" tavla och min fråga är vad ska det vara för endlinks till en sådan och vilket nummer på armbandet ska det vara?
Tack på förhand!
Mvh
Deddas
Nej, men du kanske kan hitta lite info här?Någon som har vetskap kring detta?
Tack så mycket!Nej, men du kanske kan hitta lite info här?
http://www.guidomaniscalcovintage.com/#!vintage-submariner-guide/c21wo
Någon som vet varför two-tone submariners sjunker så mycket i pris? 116613ln går väl för 130+ ny och går att hitta beg under 90. 16613 finns också att hitta runt 45, ungefär samma som en med stål.
Det beror väl på om kvittot kan kopplas till klockan med serienummer etc?Hej!
Jag får hem en nästan ny Sub-C 116610LN från Finland på tisdag. Den är fullset och kvitto medföljer. Givet att den ser bra ut, och att kvitto från AD stämmer med cert etc, skulle ni bry er om att köpa ett värderingsintyg/äkthetskoll för 1200:-? Säljaren är för mig okänd men känns legit...
Känns drygt med 1200 när kvitto finns...
Du har ju haft SubC tidigare, märker du inget fishy hade jag struntat i det.Hej!
Jag får hem en nästan ny Sub-C 116610LN från Finland på tisdag. Den är fullset och kvitto medföljer. Givet att den ser bra ut, och att kvitto från AD stämmer med cert etc, skulle ni bry er om att köpa ett värderingsintyg/äkthetskoll för 1200:-? Säljaren är för mig okänd men känns legit...
Vet inte om serienr brukar vara med på kvitton men kikar.Det beror väl på om kvittot kan kopplas till klockan med serienummer etc?
Lite så jag känner också. Dock litar jag såklart inte lika mycket på en icke-KSare som digDu har ju haft SubC tidigare, märker du inget fishy hade jag struntat i det.
Enligt Hodinkee så såldes Rolex under en väldigt begränsad tid på Cartier i New York. Man passade på att stämpla dessa klockor med Cartierloggan såklart.![]()
Finns det några Rolex/Cartier på KS, ett samarbete som gått mig helt förbi![]()
Inte värt 1200kr. Ta med den på vår nästa AW så kan vi äkthetskolla den åt dig gratis. Men seriöst så lär det inte finnas några replikor som har samma finnish på länk så tror du skulle märka om den är fake rätt direkt.Hej!
Kanske den snyggaste och ballaste GMT:en.Fat Lady är väl de första iterationerna av GMT Master II som tillverkades fr.o.m 83 - 89, med ett lite "fetare" case. Här har du lite info: http://www.gmtmasterhistory.com/gmt-master_ref_16760.html
Tropical Dial
114' ny (enligt Nymans webbsida), och de går väl att få med hyffsad rabatt. Om de går att köpa för närmare hundra och säljs beg för 80-90 är det inte ett så stort värdetapp, motsvarar stålsubbar ungefär. Femsiffriga ungefär i samma prisklass som femsiffriga stålisar, så där är det ju ett tapp dock.Någon som vet varför two-tone submariners sjunker så mycket i pris? 116613ln går väl för 130+ ny och går att hitta beg under 90. 16613 finns också att hitta runt 45, ungefär samma som en med stål.