• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag avslutar med det och låter tråden vara. Hoppas att ni får en riktigt bra söndag!

hur ska vi kunna konvertera besökare till medlemmar om de inte skulle kunna se köp & sälj? Det är ju så majoriteten blir medlemmar initialt.

Köp säljaren så minimerar man risken.
Det är alltid alla affärer med problem som återberättas, aldrig de 100.000 tal lyckade.
Förstår att det är så många medlemmar hittar hit och att det både är tråkigt och svårt att begränsa k&s på det sättet.

Nu är jag helt novis på området men en stämpel likt c24 etc borde väl gå att ordna på annonsbilder, kanske är jättekrångligt och dyrt vad vet jag men tror att några fler bilder härifrån skulle få stanna just här då.

Jag håller med! Går det att lösa @hook och @Leben?
Trixade lite här under kvällen och har nu denna rullande...
Watermark.PNG

Kan skicka en .exe till dem som är sugna (desktop app)

Senast ändrad:
Trixade lite här under kvällen och har nu denna rullande...
Watermark.PNG

Kan skicka en .exe till dem som är sugna (desktop app)
Köpa klocka på tok för billigt på tratten eller få en exe-fil av random person på internet. Hm.. :D

(Håller med i sak dock. Kan bli svårt att separera annonsbilder med alla andra uppladdningar. )

Jag läste i en annan tråd här på KS att priserna på Rolex är på väg ner nu så tror inte att denna blir så dyr. Strax över en vanlig GMT kanske.
Hehe!
Jag hörde på Ica igår att Rolex tydligen ska stänga produktionen på allt utan Cellini för gott i december, för att se till att prisbilden på eftertraktade ur inte inte sjunker.
Ni vet var ni hörde det först!

Jag läste i en annan tråd här på KS att priserna på Rolex är på väg ner nu så tror inte att denna blir så dyr. Strax över en vanlig GMT kanske.
Det är ju inte klockan i sig som kostar. Proveniensen lär kosta dryga millen usd skulle jag tro.

Rätt unikt fall som inte direkt relaterar till marknaden. Det finns inget marknadspris utöver det som den här slutligen kommer att kosta.

Hej!

Jag är ute efter en guldklocka men kan inte så mkt om marknaden. Men dessa två annonser säljer 60-talsrolex (ref 1005) för 58K resp 65K. Båda hävdar att hela klockan inkl armband är solid 18k guld, kan det verkligen stämma? Eller är det snarare 14K eller nån sorts guldtäckt stål som jag vet att Rolex ägnade sig åt en stund på 70-talet med 1550-referenserna?

https://www.chrono24.se/rolex/oyste...matic-year-1968-full-18k-gold--id11806561.htm

https://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-34mm-18k-gold-1005--id12650795.htm

Hej!

Jag är ute efter en guldklocka men kan inte så mkt om marknaden. Men dessa två annonser säljer 60-talsrolex (ref 1005) för 58K resp 65K. Båda hävdar att hela klockan inkl armband är solid 18k guld, kan det verkligen stämma? Eller är det snarare 14K eller nån sorts guldtäckt stål som jag vet att Rolex ägnade sig åt en stund på 70-talet med 1550-referenserna?

https://www.chrono24.se/rolex/oyste...matic-year-1968-full-18k-gold--id11806561.htm

https://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-34mm-18k-gold-1005--id12650795.htm

inget konstigt med dessa. Varför skulle priserna inte stämma? Det är en tämligen kall referens. De klockor med ”gold shell” som man gjort syns tydligt vad det är på baksidan av boetten som då är i stål. Rolex har vad jag vet aldrig gjort pläteringar.

inget konstigt med dessa. Varför skulle priserna inte stämma? Det är en tämligen kall referens. De klockor med ”gold shell” som man gjort syns tydligt vad det är på baksidan av boetten som då är i stål. Rolex har vad jag vet aldrig gjort pläteringar.
Anledningen att jag frågade är för att jag sett några andra annonser med samma ref # (1005) som säger 14k. Är det möjligt att det finns både 14k och 18k varianter inom samma ref?

Anledningen att jag frågade är för att jag sett några andra annonser med samma ref # (1005) som säger 14k. Är det möjligt att det finns både 14k och 18k varianter inom samma ref?

1005 har funnits i alla möjliga olika varianter: ss, s/g och guld. Guldet har varit både 14 och 18 k i båda varianterna (s/g och g). Det beror på att Rolex sålde olika karat på olika marknader tidigare. Troligen pga av nån skatte- eller tullmässig anledning. Sedan minst 40 år är det dock alltid 18 k.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp