• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kan det ha att göra med svensk lag?
Har mycket svårt att tro att en ÅF, oavsett bransch, kan hålla sin kund som gisslan på det viset.

Vet att PP ADs i England gjort samma sak tidigare (och gör troligtvis fortfarande).
Någon som känner till om det gett något resultat? Förmodar att det inte dräller med sport-stål på hyllorna i England. :)

Någon som känner till om det gett något resultat? Förmodar att det inte dräller med sport-stål på hyllorna i England. :)

Skulle säga att det hjälpt föga.
Mayors i USA tillämpar samma regel då dom ingår i samma koncern som Watches of Switzerland som började med att hålla cert.
Det som sker är att klockorna tradas till lägre pris hos dealers alt. med villkor om ersättning när garanti kortet väl finns på plats.
Mer jobb för handlare men inte mycket mer än så.

Som rubriken lyder så är jag intresserad av att veta vad ni tycker. Om man ska välja mellan Submariner 116618LN eller Daytona 116518LN, vilken väljer man?
Skärmavbild 2019-10-25 kl. 20.17.25.png Skärmavbild 2019-10-25 kl. 20.18.48.png

Det är ju två stycken totalt olika klockor. Så det är beroende på hur du ska använda dem, var när och hur. Jag skulle valt Daytonan, men det är kanske för att jag redan ägt en Rolex Submariner.

Det är ju två stycken totalt olika klockor. Så det är beroende på hur du ska använda dem, var när och hur. Jag skulle valt Daytonan, men det är kanske för att jag redan ägt en Rolex Submariner.

Ok, yes jag är medveten om att det är två skilda modeller men är intresserad av ni skulle välja oavsett användningsområde. Helt enkelt välj en :)

Som rubriken lyder så är jag intresserad av att veta vad ni tycker. Om man ska välja mellan Submariner 116618LN eller Daytona 116518LN, vilken väljer man?

Håller med ovanstående talare om att det är två väldigt olika klockor. Det beror ju väldigt mycket på vilka klockor du har att rotera med. Båda är helt grymma dock!
Jag hade i nuläget valt Daytonan eftersom den hade kompletterat min egen samling bäst för tillfället. Hade jag valt en av dessa som för att vara OWG med hade den blivit subben eftersom jag föredrar sub framför daytona generellt.
Härligt att ha möjligheten att välja mellan dessa två dock!

Någon som har koll på väntetiden på en guld/stål GMT "Rootbeer"?
Går det att beställa en sån hos AD eller är det lika svårköpt som en stål sportis?

116518LN utan tvekan om du vill ha Daytona i guld, blir för blank på länk i guld. Keramisk bezel samt Oysterflex gör också att du slipper oroa dig för repor m m. Dessutom ser klockan mer modern ut än en helguld Daytona

Jag tror att kontot blivit kapat för nu ligger det en 16013 ute som även den är för billig. Tråkigt för de som köper och kanske blir av med pengarna.

Måste vara så, hade ju runt 50 positiva omdömen men det där var tokbilligt. Såg att den var avslutad nu på morgonen..

Jag som köpte den men kanske gick lite för fort och börjar ju bli väldigt skeptisk, känns på tok för billig och säljaren accepterar endast betalning via banköverföring. Vad göra?

Du kan inte ta dig till Umeå och se att allt är legit innan du för över några pengar? Stämmer det inte så blås av affären?

Senast ändrad:
Det är så otroligt tråkigt att man inte kan lita på någon längre. Var och varannan annons på Tradera är ju fake eller blåsning på annat sätt.

Tillbaka
Topp