Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det känns rätt tandlöst då det knappast är några problem att plocka ut klockorna och sedan sälja dem vidare. Ett mer effektivt sätt att komma åt den internationella gråhandeln vore att begränsa garantin till att enbart gälla i samma land som klockan är köpt även om det på sätt och vis kan vara problematiskt för en del kunder.Såg ett klipp på tuben där en man besökte Rolex-Ad i Japan. De har tydligen infört en regel där nu som säger att de bara säljer sportstål till människor som kan bevisa att de bor i Japan.
och ändå har dom inga sportrollar att visa upp ens?Såg ett klipp på tuben där en man besökte Rolex-Ad i Japan. De har tydligen infört en regel där nu som säger att de bara säljer sportstål till människor som kan bevisa att de bor i Japan.
Även om jag personligen inte är ett fan av deras ändring tror det hjälper att minska problemet då det begränsar antalet personer som har möjligheten att sälja vidare. Självklart ingenting som ensamt löser allt men det är inte ett problem som kommer(eller kanske ens bör) lösas över en natt. Ditt förslag försämrar själva produkten och är, i min åsikt, inte rätt väg.Det känns rätt tandlöst då det knappast är några problem att plocka ut klockorna och sedan sälja dem vidare. Ett mer effektivt sätt att komma åt den internationella gråhandeln vore att begränsa garantin till att enbart gälla i samma land som klockan är köpt även om det på sätt och vis kan vara problematiskt för en del kunder.
Jag provar att ställa denna fråga här.
Finns det något "trick" med att hitta mailadresser till utländska Rolex ADs? (Asien)
På Rolex hemsida finns det alltid bara tel.nr. men jag vill maila, då jag vet att deras talade engelska i luren är i princip obefintlig.
Även allmän googling på specifik AD har inte gett något.
Några tips?
Nej, men för de allra flesta kunder är det ett icke-problem. Skulle det vara så att man flyttar till ett annat land inom garantiperioden är det inte svårare än att de begär uppvisande av t.ex. en gammal faktura såsom elräkning adresserad till det aktuella landet vilket på många håll är standardförfarandet för att verifiera sin identitet/adress.Även om jag personligen inte är ett fan av deras ändring tror det hjälper att minska problemet då det begränsar antalet personer som har möjligheten att sälja vidare. Självklart ingenting som ensamt löser allt men det är inte ett problem som kommer(eller kanske ens bör) lösas över en natt. Ditt förslag försämrar själva produkten och är, i min åsikt, inte rätt väg.
@SWC
Just nu skulle jag vilja kontakta ADn i Hohhot, inre Mongoliet, Kina.
Inte den vanligaste kanske...
Huh?Lite väl många för mig att lista.
Behöver du någon speciell AD kan jag hjälpa dig.
Huh?
Enligt Rolex hemsida finns det bara en;
VICTORY INTERNATIONAL PLAZA, HOHHOT
Rolex Retailer
G/F, Victory International Plaza
8 Xinhua Street (E)
Hohhot Xincheng
010010
Går det inte bra att kontakta dom via denna?Sorry läste slarvigt.. Just denna verkar jag sakna.
Tack, den hade jag missat!Går det inte bra att kontakta dom via denna?
@BarricelloTack, den hade jag missat!
Stålsport?@SWC
Just nu skulle jag vilja kontakta ADn i Hohhot, inre Mongoliet, Kina.
Inte den vanligaste kanske...
OP 34 Red Grape.Stålsport?
och ändå har dom inga sportrollar att visa upp ens?
gråhandlarna och pantshopparna i tokyo har stålsport i överflöd
asså nåt av de sjukaste jag sett!!!
ja du.. det mesta oftast rätt dyrtHur va priserna jämför med hos en riktig AD ?
Haft lite funderingar på en Sub 16610 men tyckt den är lite liten på handleden i jämförelse med 116610 som jag tyckte satt bättre. Men hur är Sea-Dweller 16600 i storlek? Mer lik 116610 men med smalare bandhorn? Om någon ägt både 16610/116610 och 16600 och kan dela med sig av erfarenheten vore jag tacksam!
Aaah Sorry.. Även jag läste slarvigt@Barricello
...eller vänta lite... Det där är väl bara för att skicka adress och tel. nr. för ADn till någon annan som kan vara intresserad?
16600 er veldig lik en 16610, men tjockare.Haft lite funderingar på en Sub 16610 men tyckt den är lite liten på handleden i jämförelse med 116610 som jag tyckte satt bättre. Men hur är Sea-Dweller 16600 i storlek? Mer lik 116610 men med smalare bandhorn? Om någon ägt både 16610/116610 och 16600 och kan dela med sig av erfarenheten vore jag tacksam!
16600 er veldig lik en 16610, men tjockare.
Den ska väl klubbas i dag?Klämde på den för någon vecka sedan.
Ja idag smäller detDen ska väl klubbas i dag?
ja du.. det mesta oftast rätt dyrt
dock var tex datejust TT billigare men oftast i regel så låg det mesta över
air-king låg väl också snäppet under list
114060 ny ligger på ca 1 miljon yen...runt 90k
daytona i tokyo hos gråisarna var ungefär runt 250k
1610’ slag. Ungefär där man kunde tro.Den ska väl klubbas i dag?
Bara 1,952,000 dollar1610’ slag. Ungefär där man kunde tro.