• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

som någon annan nämnde så har dom någon regel om att dom endast säljer sportstål till inhemska personer och inte turister!

sen sades det i detta klippet att dom har en till regel om att m,an endast kan köpa en av varje modell under en 5 års period vilket känns riktigt bra förutom för serieflippare.
endast YM, milgaus och air-king ingår ej i den sista regeln.

sägs även att alla köp registreras och certet kommer en månad senare hem till en.
Stämmer det med certet, min flickvän köpte en DJ i somras och fick certet på posten ca en månad senare.

som någon annan nämnde så har dom någon regel om att dom endast säljer sportstål till inhemska personer och inte turister! sen sades det i detta klippet att dom har en till regel om att m,an endast kan köpa en av varje modell under en 5 års period vilket känns riktigt bra förutom för serieflippare. endast YM, milgaus och air-king ingår ej i den sista regeln. sägs även att alla köp registreras och certet kommer en månad senare hem till en.
Funkar säkert bra att begränsa försäljningen till landets medborgare i Japan men inte i EU.

Nytt för mig, äldre Jubilee-länk märkt USA. Hittar inte information, någon med kunskap? Något som verkligen funnits eller skräp?

0C205DFF-5BAE-4370-815A-9052BF6B5354.jpeg

916241D7-C466-4F6B-AAB8-7EBC47EFC633.jpeg

Trodde inte de var så billiga i verkligheten :hilarious:

Det är intressant hur man ändrar perspektiv. För några år sedan såg jag tex en batman i Göteborg i skyltfönstret. Jag gick förbi och tyckte att 65 (gissning) för ett massproducerad klocka är alldeles för dyrt. Ny tycker man att samma klocka är billig trots att den kostar 30% mer. Är vi som kokande grodor?

Det är intressant hur man ändrar perspektiv. För några år sedan såg jag tex en batman i Göteborg i skyltfönstret. Jag gick förbi och tyckte att 65 (gissning) för ett massproducerad klocka är alldeles för dyrt. Ny tycker man att samma klocka är billig trots att den kostar 30% mer. Är vi som kokande grodor?
Eller helt enkelt psykologi, man suktar efter det man inte kan ha och är villig att betala premium för det ;)

Tillbaka
Topp