• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Cert säger att det ska vara dd.mm.yyy medan ordningen på handskrivna datumet är tvärtom. Blir ju tokigt och missvisande?

Googlar runt och hittar att vissa faktiskt är mm.dd.yyy? Detta var ju oklart.
Hur det skrivs beror på landet. mm.dd.yy är ju t.ex hur datum skrivs i USA medans vi i Sverige använder oss av dd.mm.yy
 

MrGranberg

Panerai
2-Faktor
En fredags bild:)
4DDE2856-32A2-4003-B4FD-762E35CFC9F2.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det är mer eller mindre bekräftat att Rolex ställer högre krav på sina ADs och kräver dedikerad butiksyta. Jag tyckte även att det nämndes någonting om shop in shop, dvs. att man nästan skulle ha en egen liten butik inne i butiken, men det kanske bara gäller större återförsäljare?
Hehe... Det är ju svinkul ju... Vad skall dom sälja i den shopen? Tomma hyllor?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ifall någon missat den här underbara historian :)

Är den så underbar? Han har inte vågat använda en klocka som han köpte för över 40 år sedan för en månadslön. Nu törs han definitivt inte använda den av rädsla för att den ska tappa i värde. Kommer han vilja sälja den nu när han har haft den så länge och det är en av få i världen? Fascinerande men ungefär lika underbar som Microsoft aktier.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Antar att du var ironisk nu? Visserligen är saker som kostar mycket pengar inte automatiskt dyra men det är väl svårt att se Rolex som en billig klocka...

Nja, en klocka som du kan köpa och använda dagligen och ändå få ut mer för ett par år senare kan ju ses som väldigt billig. Kostnadskrävande i inköp däremot.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hehe... Det är ju svinkul ju... Vad skall dom sälja i den shopen? Tomma hyllor?
Det spekuleras som sagt i att man kommer att öka tilldelningen men vi får väl se hur det blir med den saken. ;) Precis som du är inne på så vore det ju väldigt märkligt om man bygger större boutiques utan att ha någonting i montrarna.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Nja, en klocka som du kan köpa och använda dagligen och ändå få ut mer för ett par år senare kan ju ses som väldigt billig. Kostnadskrävande i inköp däremot.
Jo som det varit på senare år så blir ju TCO lågt sett över tiden. Men jag tror ändå att ganska få skulle hålla med om att det är en billig klocka.
Precis som att man oftast inte refererar till en lägenhet på Östermalm som billig även om den kan ha varit en bra investering.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jo som det varit på senare år så blir ju TCO lågt sett över tiden. Men jag tror ändå att ganska få skulle hålla med om att det är en billig klocka.
Precis som att man oftast inte refererar till en lägenhet på Östermalm som billig även om den kan ha varit en bra investering.

Ja, så är det ju. Det har du rätt i.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Är den så underbar? Han har inte vågat använda en klocka som han köpte för över 40 år sedan för en månadslön. Nu törs han definitivt inte använda den av rädsla för att den ska tappa i värde. Kommer han vilja sälja den nu när han har haft den så länge och det är en av få i världen? Fascinerande men ungefär lika underbar som Microsoft aktier.
Haha suveränt inlägg! Först vågade han inte ha den. Inte nu heller. Och nu vet han inte om han vill sälja heller!:D Hade nog varit mycket enklare med aktier som sagt!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Haha suveränt inlägg! Först vågade han inte ha den. Inte nu heller. Och nu vet han inte om han vill sälja heller!:D Hade nog varit mycket enklare med aktier som sagt!

Det är på ett sätt fascinerande men jag tycker också att det är jäkligt tråkigt. Den här videon har cirkulerat lite överallt med hyllningar och handhjärtan och jag förstår inte riktigt varför. Jag själv är intresserad av båtar och kan få ett habegär av en mint Donzi från slutet av 60 talet men samtidigt så blir man sorgsen om en sådan maskin bara har fått stått övertäckt i ett garage och inte fått göra vad den byggdes för.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Är den så underbar? Han har inte vågat använda en klocka som han köpte för över 40 år sedan för en månadslön. Nu törs han definitivt inte använda den av rädsla för att den ska tappa i värde. Kommer han vilja sälja den nu när han har haft den så länge och det är en av få i världen? Fascinerande men ungefär lika underbar som Microsoft aktier.

Till skillnad mot många på KS som inte använder sina subbar i väntan på prisökning? :) klart den där snubben kränger den för de pengarna.
 

Andwal

Omega
Hej alla!

Är det någon som har koll på listpris och väntetider hos AD?

Tänkte ev köpa en ny sub, antingen stål no date, Hulk eller kermit.

Skulle passat på innan prisökningen... men men..

Antar att det inte är någon idé att pruta på en ny Rolex hos AD?
 

Ccris

Omega
Hej alla!

Är det någon som har koll på listpris och väntetider hos AD?

Tänkte ev köpa en ny sub, antingen stål no date, Hulk eller kermit.

Skulle passat på innan prisökningen... men men..

Antar att det inte är någon idé att pruta på en ny Rolex hos AD?
Listpris finns på Rolex hemsida, kermit har utgått. Väntetider och väntelistor om man ens kommer in på en lista. Lycka till!
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Hej alla!

Är det någon som har koll på listpris och väntetider hos AD?

Tänkte ev köpa en ny sub, antingen stål no date, Hulk eller kermit.

Skulle passat på innan prisökningen... men men..

Antar att det inte är någon idé att pruta på en ny Rolex hos AD?

Du kan hålla koll på säljes här på KS, min gissning är att du troligtvis kommer få vänta länge om du ska köpa den från AD.
Annars finns väldigt många andra fina klockor utan väntetid, dock utan kronan. (Ursäkta om jag svär i kyrkan...menar rolextråden :) )
 

Andwal

Omega
Du kan hålla koll på säljes här på KS, min gissning är att du troligtvis kommer få vänta länge om du ska köpa den från AD.
Annars finns väldigt många andra fina klockor utan väntetid, dock utan kronan. (Ursäkta om jag svär i kyrkan...menar rolextråden :) )
Får hålla lite koll. Så är det! Har en del godis i klocklådan men nu är det SUB som hägrar :)
 
Topp