• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har inte hållit mig uppdaterad på sistone men vet om att Basel world ställdes in. Kommer Rolex släppa modeller 2020 ändå eller väntar man till 2021?
Baserat på hur de agerade förra finanskrisen - ja (de släppte GMTc i stål 2007 och DSSD samt Day-Date 2 2008) . Baserat på rådande pandemi - det vet nog bara Rolex själva.

En fråga jag brukar fundera på:
Hur många arbetar på Rolex fabriker/kontor? Och hur faan kan de år efter år ”hålla tätt” dvs ingen läcker kring nyheter etc?
Alla stora organisationer och myndigheter läcker förr eller senare.

Hur klarar sig Rolex? Är alla medarbetare från golv till topp säkerhetsklassade av Schweiziska SÄPO? :D Har de lovat evig trohet och japanskt hederssjälvmord om man läcker nyheter som anonym forumsurfare?

Hur många arbetar på Rolex fabriker/kontor? Och hur faan kan de år efter år ”hålla tätt” dvs ingen läcker kring nyheter etc?

Hur klarar sig Rolex? Är alla medarbetare från golv till topp säkerhetsklassade av Schweiziska SÄPO? :D Har de lovat evig trohet och japanskt hederssjälvmord om man läcker nyheter som anonym forumsurfare?
Förmodligen rigorösa sekretessavtal som skulle bli galet dyrt att bryta och som förmodligen är tillräckligt skrämmande i kombination med en förmodat bra företagskultur gör nog att de håller tätt.

Alla nya modeller läcktes ju förra året

Hej!
Jag har nu hittat en Rolex Explorer 5500, från -67, som på något sätt tilltalar mig. Något som jag funderats över är visarna, känns inte typiska för den tidens explorers? Bifogar lite bilder nedan i hopp om lite hjälp.
Tack,
/V
9C78DE5B-6A58-4AB3-BD99-F9E98373F177.jpeg
56CF2FFC-0825-4104-8B26-FF152671F10E.jpeg
961E739F-ECAA-4A90-9E1C-FBC36B32AD1B.jpeg

Hej!
Jag har nu hittat en Rolex Explorer 5500, från -67, som på något sätt tilltalar mig. Något som jag funderats över är visarna, känns inte typiska för den tidens explorers? Bifogar lite bilder nedan i hopp om lite hjälp.
Tack,
/V
Denna har varit uppe till diskussion tidigare i bla Blocket-tråden. Tror det är samma.
https://klocksnack.se/threads/blocket-och-andra-tokiga-annonser.1680/page-448#post-3200649

En till från "är den äkta"-tråden:
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-är-denna-äkta-tråden.39215/page-119#post-2851333

Hej,
Är det endast vissa referenser av Datejust som kommer med de sk ’No Clasp’ länkarna? Som numera inte tillverkas längre?

mvh

Kul att fler gillar den.. Smaken är som baken, då jag vet att TT YM inte är så poppis men känslan denna ger på armen är mkt trevliga än stålsport imho.

Risig bild från idag.
16BC2FB3-068D-485F-B011-A0F379D6520E.jpeg
Därav mycket underskattad modell IMO, funkar väldigt bra som TT. Enda designmissen tycker jag är att kronan borde vara Everrose och inte stål, men det är en mindre detalj på helheten

Därav mycket underskattad modell IMO, funkar väldigt bra som TT. Enda designmissen tycker jag är att kronan borde vara Everrose och inte stål, men det är en mindre detalj på helheten
Ja, håller med ang. kronan.
Sen är det klart att om man är van vid keramisk bezel så upplevs ju den guldiga som lättrepad precis som allt guld. Min är ju inte direkt safe queen heller, som synes på bilden.

Hej!
Tack,
/V
Hur kan man någonsin känna att en sådan urverksbild tilltalar en? Inte nog med att allt annat är skräp, men verket ser ju ut som skit. Dessutom med tavla och visare rakt mot bordet.
Nej fyfan, spring så långt du kan från den där.

Tillbaka
Topp