• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vet inte om det är rätt forumsdel men jag chansar, är lite nyfiken på en person som ständigt laddar upp bilder på nya rolexklockor. Om ni kan verifiera någon äkthet i dessa eller om det endast är fejk rakt igenom för det är den känslan jag har.

Tack på förhand för eran hjälp!!

Bilagor

• 82F353B2-2582-4766-B930-7B60BFC267FB.png
    82F353B2-2582-4766-B930-7B60BFC267FB.png
    396.5 KB · Visningar: 1
  • 9D09073C-94A0-42A9-9679-8EF0AAEA42AD.png
    9D09073C-94A0-42A9-9679-8EF0AAEA42AD.png
    453.1 KB · Visningar: 2
  • 9D58542A-A7BF-4D43-B83D-AC3FE5F0A8C4.png
    9D58542A-A7BF-4D43-B83D-AC3FE5F0A8C4.png
    401.6 KB · Visningar: 2
  • 8DFB557E-F3D8-4D39-8B52-AE80DF505828.png
    8DFB557E-F3D8-4D39-8B52-AE80DF505828.png
    439.6 KB · Visningar: 3
  • C562B848-629F-4007-84E2-F7028B6E78E5.png
    C562B848-629F-4007-84E2-F7028B6E78E5.png
    406.3 KB · Visningar: 3
  • AF1A44D4-039C-4796-A3E7-3BC34748A1A4.png
    AF1A44D4-039C-4796-A3E7-3BC34748A1A4.png
    405.2 KB · Visningar: 1
Testar här, då det är en del mer aktivitet här.

Bör man vara orolig för replica movement på en Tudor Mini Sub? Köpte nyligen en där bracelet väckt lite oro.

Säljaren verkar reko så det blir nog inga problem att lösa. Den troligaste förklaringen är att någon tidigare ägare kört en fuling men skulle vilja se om klockan i sig är äkta.

Klockans ref: 73290
UZXwDJ0.jpg

fXa5tLJ.jpg

Y4zPZC3.jpg
dgUljMq.jpg

Hej alla,

Jag är ny här. Fantastiskt forum. Jag har två Rolex, en enkel Submariner och en liten damdatejust, bägge i stål. Jag har fått bägge av en vän till familjen. Jag har box och ngt som ser ut som certifikat. Jag har även servat submarinern på en auktoriserad rolexhandlare i sverige och justerat min frus datejust. De är bägge äkta. Nu till mina frågor...
1. Vad skall finnas med vid en försäljning för att man skall känna sig trygg med att man köper/säljer en äkta? Jag funderar på att sälja. Bör jag värdera dem?
2. Vad är bästa kanalen att sälja? Blocket, här, Catawiki etc.
3. Hur hanterar man betalning på ett säkert sätt?
4. Jag letar ny Rolex, en grön submariner. Är det smartast att få till ett byte? Vad är poängen med byte?

Det blev många frågor, hoppas det är ok.

Tack!

Jädrans hyggligt vän!
Förbered dig på önskemålet om bilder.
Ju fler saker som medföljer ju bättre pris får du och ju tryggare kommer köparen att känna sig. Inte minst om bakgrundshistorien är att du fått dem eftersom det generellt är en varningssignal.

Blocket blir nog första alternativet då det krävs 50 poster här innan du kan nyttja köp/sälj-avdelningen.
Betalning via swish eller överföring (pengarna ska sitta på kontot).

1. Det finns egentligen inga garantier och det har på sistone t.ex. figurerat välgjorda piratkopior med svenska cert men det mest förtroendeingivande är nog cert och/eller äkthetsintyg även om det också kan förfalskas. Köp säljaren som det brukar heta.

2. Det beror helt och hållet på vad du är ute efter. Snabbast affär får du nog om du säljer till handlare men räkna med att få en bra bit under marknadsvärde. Blocket är inte att rekommendera av många olika orsaker och jag hade aldrig sålt en dyrare klocka på annat ställe än KS (krävs 50 kvalitativa inlägg för att få tillgång till forumdelen).

3. Swish eller banköverföring där pengar finns på kontot innan klockan byter ägare, inget annat.

4. Poängen med ett byte? Ja, det är väl att slippa hålla på att krångla med försäljning och istället byta rakt av (med ev. mellanskillnad åt något håll).

Tack för snabba svar.?Ok, jag förstår. Jag skall kolla med han jag fått dem av. Tror han köpt dem på på Phils watches. Min submariner har jag haft i 10 år, min fru har haft sin i 4a år. Är Phils watches seriöst? Jag har tittat på en grön submariner där.

Vad tror alla experter. Ska man pruta när AD ringer och säger att man ”blivit tilldelad” 116610LV. Hittat ”nya” på nätet för runt 85k

Corona kanske kyler ner fastighetsmarknaden och Rolex priserna.

Vad tror alla experter. Ska man pruta när AD ringer och säger att man ”blivit tilldelad” 116610LV. Hittat ”nya” på nätet för runt 85k

Corona kanske kyler ner fastighetsmarknaden och Rolex priserna.
Svårt att tro att det är prutläge på list på Hulk. Var har du hittat ”nya” på nätet för runt 85’?

Svårt att tro att det är prutläge på list på Hulk. Var har du hittat ”nya” på nätet för runt 85’?
Såg fel :)

men spontant, om detta fortsätter fram till höst så kommer nog 70% av ”kön” trilla av. Säg att 30% bara står där för att sälja vidare, men den marknaden dör nog snart. Sedan har vi 40% ( jag bland dom) som förlorat en rejäl slant på börsen. Dumt att sälja av aktier nu för att finansiera detta.

1. Det finns egentligen inga garantier och det har på sistone t.ex. figurerat välgjorda piratkopior med cert men det mest förtroendeingivande är nog cert och/eller äkthetsintyg även om det också kan förfalskas. Köp säljaren som det brukar heta.

2. Det beror helt och hållet på vad du är ute efter. Snabbast affär får du nog om du säljer till handlare men räkna med att få en bra bit under marknadsvärde. Blocket är inte att rekommendera av många olika orsaker och jag hade aldrig sålt en dyrare klocka på annat ställe än KS (krävs 50 kvalitativa inlägg för att få tillgång till forumdelen).

3. Swish eller banköverföring där pengar finns på kontot innan klockan byter ägare, inget annat.

4. Poängen med ett byte? Ja, det är väl att slippa hålla på att krångla med försäljning och istället byta rakt av (med ev. mellanskillnad åt något håll).
Såg fel :)

men spontant, om detta fortsätter fram till höst så kommer nog 70% av ”kön” trilla av. Säg att 30% bara står där för att sälja vidare, men den marknaden dör nog snart. Sedan har vi 40% ( jag bland dom) som förlorat en rejäl slant på börsen. Dumt att sälja av aktier nu för att finansiera detta.
...och om alla haft en spåkula hade vi kunnat se in i framtiden.

Jag har ett grönt Rubber B till min Hulk som jag faktiskt aldrig provat och sannolikt kommer jag aldrig göra det heller... Jag gillar stålrollarna på länk och inget annat.
Om nån är intresserad av att prova för att sen inse att länk ändå är the shit så kan jag tänka mig att kränga gummit! ;)

https://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned
Tycker mig märka att utbudet av begagnade rollar ökat hos Nymans ur de senaste dagarna. Betydligt fler till salu nu än bara för en vecka sedan.
Får fortfarande en dålig smak i käften när de säljer modeller som fortfarande är i produktion för över list. Blir ännu värre när det är klockor de själva har sålt i närtid. Blir...osnyggt så att säga.

”Köpa ny sub? Nä det går inte. Men vi har den här beggade om du vill betala lite mer och få lite sämre köpvillkor.”

Tillbaka
Topp