Ja, det stämmer. Jag tycker ändå inte att den får den uppskattning den förtjänar. Inget fel på en Sub, men den är varken mångsidig eller anpassningsbar.DJ är ju en av de mest sålda modellerna. Hur kan den vara underskattad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det stämmer. Jag tycker ändå inte att den får den uppskattning den förtjänar. Inget fel på en Sub, men den är varken mångsidig eller anpassningsbar.DJ är ju en av de mest sålda modellerna. Hur kan den vara underskattad?
Det tråkiga med att köpa klockor som funkar till "allt" är att man inte blir lika motiverad till att köpa fler klockorJa, det stämmer. Jag tycker ändå inte att den får den uppskattning den förtjänar. Inget fel på en Sub, men den är varken mångsidig eller anpassningsbar.
Är det meningen att man ska sporta i en sportklocka i stål för 90k? Känns inte så va?DJ är ju en av de mest sålda modellerna. Hur kan den vara underskattad?
Om ägaren inte vågar sporta med sin sportklocka, är det klockans fel. Eller är brukarens fel?
Är det meningen att man ska dyka med en dykarklocka?Är det meningen att man ska sporta i en sportklocka i stål för 90k? Känns inte så va?
Det beror på vilken dykarklocka du refererar till.Är det meningen att man ska dyka med en dykarklocka?
Säger vem? Du?Är det meningen att man ska sporta i en sportklocka i stål för 90k? Känns inte så va?
Jag och säkert många fler. Vad jag menar är att t ex Submariner ursprungligen skapades för en specifik funktion, men den blev sedan populär som allmän accessoar. Funktionsmässigt har den inte utvecklats nämnvärt sedan de första iterationerna, bortsett från tillkomst av datumfunktionen. Och vem behöver egentligen det under vatten?Säger vem? Du?
Tänk inte nåt konstigt eller att ta illa menÄr det meningen att man ska sporta i en sportklocka i stål för 90k? Känns inte så va?
brukarens fel, så klart.DJ är ju en av de mest sålda modellerna. Hur kan den vara underskattad?
Om ägaren inte vågar sporta med sin sportklocka, är det klockans fel. Eller är brukarens fel?
Accessoar eller inte, det är en klocka som tål stryk. Sen att vissa inte ens vågar duscha med den eller gnäller över repor, det får stå för dem.Jag och säkert många fler. Vad jag menar är att t ex Submariner ursprungligen skapades för en specifik funktion, men den blev sedan populär som allmän accessoar. Funktionsmässigt har den inte utvecklats nämnvärt sedan de första iterationerna, bortsett från tillkomst av datumfunktionen. Och vem behöver egentligen det under vatten?
Ring valfri AD. De brukar ha liggandes och kan säkert postaGod afton!
Är uppe i fjällen och skulle starta skotern, tydligen så var det batteritorsk så då fick jag dra fram nödsnöret och rycka igång den. Samtidigt i rycket så fastnar min Explorer 2 216570 i en kåpa så jag rycker av sprinten som håller i länken mot klockan.
Var hittar jag lämpliga sprintar? Kan vilken urmakare som helst ha dessa på lager eller finns det att beställa någonstans?
Tack på förhand!
Såhär har vi det just nu.Accessoar eller inte, det är en klocka som tål stryk. Sen att vissa inte ens vågar duscha med den eller gnäller över repor, det får stå för dem.
Känns sjukt onödigt att köpa något som man inte ens vågar använda...
Missade din andra mening i inlägget.DJ är ju en av de mest sålda modellerna. Hur kan den vara underskattad?
Säger han som köpte en andra HulkDet tråkiga med att köpa klockor som funkar till "allt" är att man inte blir lika motiverad till att köpa fler klockor
Vågar man inte sporta i en sportklocka för 90k har man inte tillräckligt med pengar för att äga en klocka för 90k.Är det meningen att man ska sporta i en sportklocka i stål för 90k? Känns inte så va?
Ja, alla är olika. Jag förväntar mig inte att någon håller med mig, men behandlandet av en toolwatch som en dresswatch stödjer snarast mitt påstående att Datejust är underskattad. Här är iaf min, som fått vara med på mer äventyr än många Submariners (jag har duschat med den, cyklat med den, varit på badhuset med den, gymmat med den och sovit med den.)@Pete11 även rika kan vara obenägna att ta risker
Snygg! Vad är det för endlinks du använder ?Bytte band till militärt så här i undantagstider
Tack så mycket. Polerade centerlänkar, jag hittade dom på eBay för några år sedanSnygg! Vad är det för endlinks du använder ?
En fråga som inte har att göra med pris eller våga bära klockan!!!!Jag har letat efter jämförelser mellan tjockleken på 1675 vs 16710 men går bet. Det jag egentligen är ute efter är inte total tjocklek - vilket är det man hittar - utan tjockleken på boetten, själva godsdelen/sidan av boetten och inte inklusive boett-locket, bezel, glas. Är det någon här som antingen har tillgång till båda och kan jämföra eller sitter inne på en bra länk vore jag väldigt tacksam.
En fråga som inte har att göra med pris eller våga bära klockan!!!!
Har dock inget svar på frågan.
Hejsan! Då det behövs en tråd som avhandlar märket Rolex så startar jag en sådan här. Tanken är ju att ställa frågor och få svar på dom. Men, som någon påpekade i en annan tråd så skall det inte vara frågor där man ställer Rolex mot valfritt märke.
Helt rätt tråd. Bara förvånad när något annat skrevs i tråden än det eviga tjatet om folk som inte har råd med värdetapp alt betala vad det kostar på andrahandsmarknaden.Ber om ursäkt om denna hamnade fel, min bedömning av första inlägget var att det passade sig bättre som en fråga här än som en ny tråd.
Ja, datejust VAR väldigt prisvärd innan dem höjde priset nu tycker jag att vid den prisklassen så kan jag lägga på lite till och få en annan Rolex. Men absolut jag tycker att Datejust är lite underskattad! Tycker att klockan passar sjukt bra med lite causal kläder samt till kostym medan sub känns för klumpig när man har den me kostymen. Men en bra och fin overall klocka!Jag vill säga Daytona för att jävlas.
Men Datejust.. Den mest anpassningsbara klockan för vettiga pengar Rolex tillverkar.
Finns i olika storlekar, massa olika tavlor, två olika länkar att välja på. Klassisk design med datum, perfekt.
Den utger sig inte för att vara något den inte är, till skillnad från subben som gör anspråk på att vara en sportklocka. Men ingen sportar med sin sub (jag menar inte dig, så du behöver inte opponera dig). Folk vågar ju knappt duscha med dem.
En Datejust har exakt samma användningsområde som när den lanserades. Är det den bästa Rollen? Vet ej, har inte testat alla. Men jag tycker att den är klart underskattad.
Nu får jag inte sälja min på ett tag
Enkelt, Yacht-Master, Subbens snyggare kusin, tycker personligen att den är bättre än Sub i både stål/TT/guld
Rolex Air-King 116900!
Denna klocka är galet underskattad, och som många andra Rolex-klockor som varit kontroversiella och underskattade med åren så tror jag att denna kommer växa och bli eftertraktad inom kort.
I stort sett alla modeller gick ju upp i pris vid årsskiftet, så vilken Rolex skulle du välja för lite mer pengar?Ja, datejust VAR väldigt prisvärd innan dem höjde priset nu tycker jag att vid den prisklassen så kan jag lägga på lite till och få en annan Rolex. Men absolut jag tycker att Datejust är lite underskattad! Tycker att klockan passar sjukt bra med lite causal kläder samt till kostym medan sub känns för klumpig när man har den me kostymen. Men en bra och fin overall klocka!