Är det där en Rolex? Aldrig sett tidigare.Gillar verkligen designen på denna - tidlös design a’la G.Genta:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det där en Rolex? Aldrig sett tidigare.Gillar verkligen designen på denna - tidlös design a’la G.Genta:
Fet. Måste vara en NOS prototypGillar verkligen designen på denna - tidlös design a’la G.Genta:
Intressant med så många resor planerade i höst och vår. Jag har hört nåt om nåt Kinavirus som tydligen har strulat till det för folk som vill resa.
Missat eftermiddagskaffet? Du får väl resa vart fan du vill. Jag höjde på ögonbrynen eftersom det är svårt att överhuvudtaget resa i någon större omfattning för närvarande och det är högst osäkert hur det kommer att se ut framåt.Vet inte vad du vill säga med ditt inlägg. Att jag inte borde resa pga pandemin? Om man enligt UD, enligt landet man ska till, får åka, följer alla restriktioner och corona-relaterade säkerhetsföreskrifter etc vad är problemet?
Uppenbar bluff-klocka i det sämsta laget..Är det där en Rolex? Aldrig sett tidigare.
Exakt så - premium i kvadrat..Fet. Måste vara en NOS prototyp
...eller så har många upptäckt vad de egentligen har i sin ägo och äntligen börjat använda dem.Varför är det så få nya SS Rolex i köp och sälj? Är flipparna rädd att bli påkomna utav AD? Ser ju knappt några populära modeller alls längre.
Det är lite oväntat då så många hobbyexperter har spekulerat i prisras och att att folk måste sälja sin klocka för att klara Covid situationen...Varför är det så få nya SS Rolex i köp och sälj? Är flipparna rädd att bli påkomna utav AD? Ser ju knappt några populära modeller alls längre.
Till skillnad från expert-experter...?Det är lite oväntat då så många hobbyexperter har spekulerat i prisras och att att folk måste sälja sin klocka för att klara Covid situationen...
Vet inte vad dessa har sagt så det kan jag inte uttala mig om.Till skillnad från expert-experter...?
Så ser en bra vänskapskrets utÄr på svensexa i helgen
Köpte ett rubber B på Rob engström. Är man van vid den nya stållänken där man kan snabbjustera längden om det är varmt är det dock svårt att vänja sig vid nåt annatVad är det för klocka och vilket typ av band vill du ha? Gummi, läder, Nato?
Köp ett där du använder låset från länken, så har du löst problemet.Köpte ett rubber B på Rob engström. Är man van vid den nya stållänken där man kan snabbjustera längden om det är varmt är det dock svårt att vänja sig vid nåt annat
Grattis! Otroligt fin sub du köpt inMin första Rolex! 116613ln
Vad har du för budget? 1983 är ju en fin period att plocka upp en Datejust från. Jubile-länk och kanske tidstypisk två-ton. 16013, 16014. Annars hade ju sportisarna i huvudsak börjat få safirglas 1983, undantaget GMT 16750/53, Submariner 5513, Explorer 1016 och de sista Daytonas.Jag tar gärna emot tips på en årsklocka från 1983!
Jag skulle vilja ha en sportmodell, gärna med plexi.
Jag vill kunna bära klockan som vardagsklocka, jag behöver inte kunna dyka med den, men ett dopp ibland får den gärna klara av!
Har ni några tips på modeller?
Kanske dyker det upp någon modell som jag missat helt!?
Helt rätt att sena 1655 fanns 1983. Och kanske en väldigt sen 1665. Möjligen också Milgauss 1019. Men osäker där. Vet att de låg osålda in på 80-talet för att ingen ville ha dem då.Ja jag har inte satt nån budget, men vi kan väl säga att det inte blir någon Dayrona iaf!
Jag har funderat på GMT 16750/53/58
Sub 5513
Explorer 2 1655
Och Seadweller.. där finns det väl 2 olika, om jag minns rätt, varav den ena med plexiglas.
Precis som sub, det finns en till ref som tillverkades parallellt med 5513 1983 men som hade safirglas.
Plexiglas är väl mer en önskan än ett krav.
En Datejust känns rätt tråkig i jämförelse.
Hehe, knte för att vara jobbig, men det är skönt att spåna lite med nån annan innan man bestämmer sig för endera modell, sen återstår ju att hitta det perfekta exemplaret, vilket kan vara nog så tidskrävande
Missat eftermiddagskaffet? Du får väl resa vart fan du vill. Jag höjde på ögonbrynen eftersom det är svårt att överhuvudtaget resa i någon större omfattning för närvarande och det är högst osäkert hur det kommer att se ut framåt.
Hoppas att de dumpar maxi case isf.Vad tror ni? Känns som det är en uppdatering påväg till subsen den första september. Vad tror ni?
Grattis!Min första Rolex! 116613ln
Då är det iaf bekräftat att det händer grejer...
Måste va dags för en ny subSå, vad tror ni att de släpper för spännande 1/9?
Ny Submariner och nya urtavlor till Date Just som fyller 75 i år.Så, vad tror ni att de släpper för spännande 1/9?