• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Är det där en Rolex? Aldrig sett tidigare.
Franken
3F944C85-A932-45F8-B95A-16A688B1AB44.png
 

chronomaster

Breitling
Intressant med så många resor planerade i höst och vår. Jag har hört nåt om nåt Kinavirus som tydligen har strulat till det för folk som vill resa.

Vet inte vad du vill säga med ditt inlägg. Att jag inte borde resa pga pandemin? Om man enligt UD, enligt landet man ska till, får åka, följer alla restriktioner och corona-relaterade säkerhetsföreskrifter etc vad är problemet?
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Vet inte vad du vill säga med ditt inlägg. Att jag inte borde resa pga pandemin? Om man enligt UD, enligt landet man ska till, får åka, följer alla restriktioner och corona-relaterade säkerhetsföreskrifter etc vad är problemet?
Missat eftermiddagskaffet? Du får väl resa vart fan du vill. Jag höjde på ögonbrynen eftersom det är svårt att överhuvudtaget resa i någon större omfattning för närvarande och det är högst osäkert hur det kommer att se ut framåt.
 

Bonumm

Panerai
Varför är det så få nya SS Rolex i köp och sälj? Är flipparna rädd att bli påkomna utav AD? Ser ju knappt några populära modeller alls längre.
 
Jag tar gärna emot tips på en årsklocka från 1983!
Jag skulle vilja ha en sportmodell, gärna med plexi.
Jag vill kunna bära klockan som vardagsklocka, jag behöver inte kunna dyka med den, men ett dopp ibland får den gärna klara av!
Har ni några tips på modeller? :)

Kanske dyker det upp någon modell som jag missat helt!? :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag tar gärna emot tips på en årsklocka från 1983!
Jag skulle vilja ha en sportmodell, gärna med plexi.
Jag vill kunna bära klockan som vardagsklocka, jag behöver inte kunna dyka med den, men ett dopp ibland får den gärna klara av!
Har ni några tips på modeller? :)

Kanske dyker det upp någon modell som jag missat helt!? :)
Vad har du för budget? 1983 är ju en fin period att plocka upp en Datejust från. Jubile-länk och kanske tidstypisk två-ton. 16013, 16014. Annars hade ju sportisarna i huvudsak börjat få safirglas 1983, undantaget GMT 16750/53, Submariner 5513, Explorer 1016 och de sista Daytonas.
 
Ja jag har inte satt nån budget, men vi kan väl säga att det inte blir någon Dayrona iaf!

Jag har funderat på GMT 16750/53/58
Sub 5513
Explorer 2 1655
Och Seadweller.. där finns det väl 2 olika, om jag minns rätt, varav den ena med plexiglas.
Precis som sub, det finns en till ref som tillverkades parallellt med 5513 1983 men som hade safirglas.

Plexiglas är väl mer en önskan än ett krav.
En Datejust känns rätt tråkig i jämförelse.

Hehe, knte för att vara jobbig, men det är skönt att spåna lite med nån annan innan man bestämmer sig för endera modell, sen återstår ju att hitta det perfekta exemplaret, vilket kan vara nog så tidskrävande:p
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ja jag har inte satt nån budget, men vi kan väl säga att det inte blir någon Dayrona iaf!

Jag har funderat på GMT 16750/53/58
Sub 5513
Explorer 2 1655
Och Seadweller.. där finns det väl 2 olika, om jag minns rätt, varav den ena med plexiglas.
Precis som sub, det finns en till ref som tillverkades parallellt med 5513 1983 men som hade safirglas.

Plexiglas är väl mer en önskan än ett krav.
En Datejust känns rätt tråkig i jämförelse.

Hehe, knte för att vara jobbig, men det är skönt att spåna lite med nån annan innan man bestämmer sig för endera modell, sen återstår ju att hitta det perfekta exemplaret, vilket kan vara nog så tidskrävande:p
Helt rätt att sena 1655 fanns 1983. Och kanske en väldigt sen 1665. Möjligen också Milgauss 1019. Men osäker där. Vet att de låg osålda in på 80-talet för att ingen ville ha dem då.

5513 är väl mest tillgänglig. 1655 är kanske mer säregna. På ett väldigt bra sätt.

Eftersom du räknar upp de du gör, så förstår jag att du har en bra budget, så jag skulle föreslå att du letar brett efter bästa möjliga exemplar, snarare än modell. En krispig Rolex från 1983 är ju inte fel, oavsett modell!
 

chronomaster

Breitling
Missat eftermiddagskaffet? Du får väl resa vart fan du vill. Jag höjde på ögonbrynen eftersom det är svårt att överhuvudtaget resa i någon större omfattning för närvarande och det är högst osäkert hur det kommer att se ut framåt.

Ber om ursäkt, misstolkade ditt inlägg helt. Var inte meningen att låta otrevlig!

On topic så är jag nu i alla fall på lista hos två st AD i Frankfurt och en i Grekland så jag håller tummarna.
 
Topp