• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Kommer säkert släppa en 43mm Sub i extra maxi case med polerade bandhorn och pcl, verkar ju vara de den stora massan gillar.
:D
Screenshot_20200825-140141_Chrome-01.jpeg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Undrar vad ni hade gissat på om RPR inte lagt ut en blå sub. :D Hoppas de inte kör över smurfen likt de körde över pepsin bara.

Jag gissade rätt på rootbeer förra(?) året så vad jag än gissar på nu kommer det nog sannolikt vara fel. Sån tur kan man ju knappast ha två gånger.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Undrar vad ni hade gissat på om RPR inte lagt ut en blå sub. :D Hoppas de inte kör över smurfen likt de körde över pepsin bara.

Jag gissade rätt på rootbeer förra(?) året så vad jag än gissar på nu kommer det nog sannolikt vara fel. Sån tur kan man ju knappast ha två gånger.
Så vad gissar du på i år? :D
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Förresten kommer ni ihåg när rolex hade en sneaky preview på instagram/hemsida för några årsen och alla var superhypade och gissade som fan, och det visade sig vara en minimalt uppdaterad yachtmaster2. Ingen blev glad i hela världen tror jag? :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
1 september 2020

Blå samt en grön Explorer 39

FakeGilt Submariner med nytt case+verk

Grön NoDate tjocka caset

Grön SD 43mm samt en Cameron tavlad variant

Oysterflex i överflöd!
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Hur skulle ni säga att prutmånen på tvåtons-Datejusts från AD är just nu? Fick höra av svärmor som är i shoppingtagen att svensk AD tackade nej till en snabb affär mot 10% rabatt till och med på en tvåton med grustavla tidigare i veckan.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
1 september 2020

Blå samt en grön Explorer 39

FakeGilt Submariner med nytt case+verk

Grön NoDate tjocka caset

Grön SD 43mm samt en Cameron tavlad variant

Oysterflex i överflöd!
Verkar ju vara störst fokus på en modell som relaterar till vatten i någon form iallafall:
5102B20D-8F1F-42DF-BBF6-FD784CB3F08D.jpeg

41D5FCFE-1149-4A15-91A1-92768C204205.jpeg

Mycket buzz om blå SS Sub med uppdaterat verk och slimmare case vilket kanske inte är en högoddsare men rätt tråkig release isåfall då blått blir ”hetaste” färgen år 2020. (ping blå BB58)

Själv hoppas jag på en uppdatering av Milgauss och man kanske t.o.m får se en Explorer 39 med vit urtavla. (båda högoddsare dock)

Grön SD tror jag också faktiskt kan vara realistiskt. Vågar man tro på helguld? (TT finns ju faktiskt, dock inget jag skulle överväga köpa i vare sig TT eller helguld)

Sen som en sidenote gissar jag på en uppdatering där alla Daytonas får keramisk ring.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Verkar ju vara störst fokus på en modell som relaterar till vatten i någon form iallafall:
5102B20D-8F1F-42DF-BBF6-FD784CB3F08D.jpeg

41D5FCFE-1149-4A15-91A1-92768C204205.jpeg

Mycket buzz om blå SS Sub med uppdaterat verk och slimmare case vilket kanske inte är en högoddsare men rätt tråkig release isåfall då blått blir ”hetaste” färgen år 2020. (ping blå BB58)

Själv hoppas jag på en uppdatering av Milgauss och man kanske t.o.m får se en Explorer 39 med vit urtavla. (båda högoddsare dock)

Grön SD tror jag också faktiskt kan vara realistiskt. Vågar man tro på helguld? (TT finns ju faktiskt, dock inget jag skulle överväga köpa i vare sig TT eller helguld)

Sen som en sidenote gissar jag på en uppdatering där alla Daytonas får keramisk ring.
Tänkte på det med samt den triangelformade indexen vid kl. 12 i en av deras videos. Jag tror att chansen är stor att det blir en uppdaterad Sub, kanske svart, kanske blå eller varför inte båda. De har ju även trimmat ner casen på flera modeller så det tror jag kommer att göras på denna med, men vi får se helt enkelt. Spännande!
 
Topp