• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sebby

Omega
:D
Screenshot_20200825-140141_Chrome-01.jpeg
Hahaha jag håller verkligen med här!
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Tänkte på det med samt den triangelformade indexen vid kl. 12 i en av deras videos. Jag tror att chansen är stor att det blir en uppdaterad Sub, kanske svart, kanske blå eller varför inte båda. De har ju även trimmat ner casen på flera modeller så det tror jag kommer att göras på denna med, men vi får se helt enkelt. Spännande!
Vore i och för sig lite roligt om många nu spekulerar att det kommer en uppdaterad Sub och så visar det sig att det är i själva verket tre nya Lustjakts Mästare på Oysterflex... Det skulle ju göra år 2020 fulländat! :D
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Verkar ju vara störst fokus på en modell som relaterar till vatten i någon form iallafall:
5102B20D-8F1F-42DF-BBF6-FD784CB3F08D.jpeg

41D5FCFE-1149-4A15-91A1-92768C204205.jpeg

Mycket buzz om blå SS Sub med uppdaterat verk och slimmare case vilket kanske inte är en högoddsare men rätt tråkig release isåfall då blått blir ”hetaste” färgen år 2020. (ping blå BB58)

Själv hoppas jag på en uppdatering av Milgauss och man kanske t.o.m får se en Explorer 39 med vit urtavla. (båda högoddsare dock)

Grön SD tror jag också faktiskt kan vara realistiskt. Vågar man tro på helguld? (TT finns ju faktiskt, dock inget jag skulle överväga köpa i vare sig TT eller helguld)

Sen som en sidenote gissar jag på en uppdatering där alla Daytonas får keramisk ring.
Rolex yacht master med blå keramisk ring & tavla, antingen på oysterlänk eller oysterflex. 100%

Tror inte på en blå sub då det skulle gå emot rolex tidigare designval (t.ex ta bort hidden clasp på datejust och göra vissa attribut exklusivt för modellerna i ädelmetall (day date). Alternativt en blå sea dweller i någon ädelmetall tror jag på. :depressed:
 

hg1980

Omega
Rolex yacht master med blå keramisk ring & tavla, antingen på oysterlänk eller oysterflex. 100%

Tror inte på en blå sub då det skulle gå emot rolex tidigare designval (t.ex ta bort hidden clasp på datejust och göra vissa attribut exklusivt för modellerna i ädelmetall (day date). Alternativt en blå sea dweller i någon ädelmetall tror jag på. :depressed:
Intressant! Yacht Master, den glömda diamanten hos Rolex! :D Jag älskar min 116655.. det är klockan jag aldrig kommer sälja (om jag inte går i konken eller så då haha)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Klart du får sälja den. Vart får ni allt ifrån?

Jag har hört det från flera håll men ingen aning om det stämmer. Men om det stämmer är det väl bra att folk som inte är intresserade av klockan utan bara ska flippa för vinst upptar en köplats från de som verkligen vill ha en.

Det är väl bekräftat att vissa AD, i vissa länder, håller certet 12-24 månader för att folk inte ska flippa mot profit omgående?? Så klart du kan sälja klockan men det lär väl bli svårare, alt lägre betalt, utan cert på en ny Rolle?!

edit* autocorrect/felstavning
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det är väl bekräftat att vissa AD, i vissa länder, håller certet 12-24 månader för att folk inte ska flippa mot profit omgående?? Så klart du kan sälja klockan men det lär väl bli svårare, alt lägre betalt, utan cert på en ny Rolle?!
Men vi bor ju i Sverige och här skulle det aldrig flyga med gällande lagar.

Vill tillverkarna stoppa gråmarknaden finns det bara en lösning: Se till att klockorna finns till listpris hos AD.
Case closed.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag har hört det från flera håll men ingen aning om det stämmer. Men om det stämmer är det väl bra att folk som inte är intresserade av klockan utan bara ska flippa för vinst upptar en köplats från de som verkligen vill ha en.
Det är märkligt att så många som verkligen vill ha en klocka lägger ut dem till försäljning här på KS ganska omgående med floskler som "inte riktigt min smak", "trodde det var en keeper" osv.
När de ser att de kan tjäna x antal tiotusen kronor så är det bara pengarna som gäller.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det är märkligt att så många som verkligen vill ha en klocka lägger ut dem till försäljning här på KS ganska omgående med floskler som "inte riktigt min smak", "trodde det var en keeper" osv.
När de ser att de kan tjäna x antal tiotusen kronor så är det bara pengarna som gäller.
Vissa tycker säkert att det är roligt att testa en klocka en period för att sedan sälja och testa något nytt, svårt att veta.
 
Topp