• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jo och just därför. Air-kingen fick större diameter 40mm, en storlek som jag tror är helt perfekt. Den nya urtavla som inte föll alla i smaken kanske kan bli en hitt med några förändringar. Tror inte dom slutar med Air kingen som många andra tror och hoppas på. Det ligger för mycket historia bakom klockan. (liten spekulation bara) :)

Air-Kingen utan 3-6-9 skulle få mig att överväga min första Rolex :) Det var fegt att inte löpa linan ut när man hade en tydlig referens.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jo och just därför. Air-kingen fick större diameter 40mm, en storlek som jag tror är helt perfekt. Den nya urtavla som inte föll alla i smaken kanske kan bli en hitt med några förändringar. Tror inte dom slutar med Air kingen som många andra tror och hoppas på. Det ligger för mycket historia bakom klockan. (liten spekulation bara) :)
Så kan det säkert vara, ska bli spännande att se.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gissar som många andra att det blir en sub med nya 70-timmarsverket. Blå tror jag är tveksamt faktiskt, även om teasern på Rolex hemsida kan tolkas som att nåt blått indikeras. Kanske är det nåt sjukt på gång med SD?
Givetvis vore det coolt med en blå sub, och gärna då i ungefär den nyansen som Tudors nya BB58, men jag tror inte att det kommer hända. Oavsett nya färgers vara eller icke vara på Submariner hoppas jag verkligen att de slimmar caset. Någonstans mellan 16610 och 116600 vore najs om man tittar på formen på bandhornen. Sitter och kollar på min 116600 just nu, och inser igen hur bra den faktiskt är.
Jag skulle gärna se en Expy 1 i 36mm igen men det är nog bara att glömma...
 

JessePinkman

Omega
2-Faktor
Jag gissar som många andra att det blir en sub med nya 70-timmarsverket. Blå tror jag är tveksamt faktiskt, även om teasern på Rolex hemsida kan tolkas som att nåt blått indikeras. Kanske är det nåt sjukt på gång med SD?
Givetvis vore det coolt med en blå sub, och gärna då i ungefär den nyansen som Tudors nya BB58, men jag tror inte att det kommer hända. Oavsett nya färgers vara eller icke vara på Submariner hoppas jag verkligen att de slimmar caset. Någonstans mellan 16610 och 116600 vore najs om man tittar på formen på bandhornen. Sitter och kollar på min 116600 just nu, och inser igen hur bra den faktiskt är.
Jag skulle gärna se en Expy 1 i 36mm igen men det är nog bara att glömma...
Kan man inte tänka att det är en ny Sub med tanke på 116610LV’s lansering för exakt 10 år sen? Hade ju varit något med en stål-smurf!
 

David71

Rolex
2-Faktor
Någonstans mellan 16610 och 116600 vore najs om man tittar på formen på bandhornen. Sitter och kollar på min 116600 just nu, och inser igen hur bra den faktiskt är.
Det skulle vara perfekt, 116600 är riktigt bra, synd bara att ändlänken är högre än bandhornen. Ja jag är petig ;)

Rolex-Sea-Dweller-4000-116600-watch-13.jpg
Rolex-Sea-Dweller-4000-116600-watch-2.jpg
 
Hallå, precis fått hem min nyinköpta daytona .
Kanonfint skick osv men har en fundering;
Såldes till mig som en 1995:a. Den har seriennr W702... och ser ut att vara utplockad i augusti 1996 enligt verifikatet. Så sent nr i W betyder inte det att den är från 1996, inte 1995...?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    490.3 KB · Visningar: 1

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hallå, precis fått hem min nyinköpta daytona .
Kanonfint skick osv men har en fundering;
Såldes till mig som en 1995:a. Den har seriennr W702... och ser ut att vara utplockad i augusti 1996 enligt verifikatet. Så sent nr i W betyder inte det att den är från 1996, inte 1995...?
Betyder ingenting mtp att saker kan ligga osålda länge. Siffrorna är för övrigt inte officiella heller, så det är kvalificerade gissningar :)
 
Betyder ingenting mtp att saker kan ligga osålda länge. Siffrorna är för övrigt inte officiella heller, så det är kvalificerade gissningar :)
Jo lite gissningar är det nog . Men, som jag förstått det sträcker sig W över flera år, har sett så långt som 1995-1998 men vet inte om det stämmer. På chrono ligger en 1996a med serienummer W400... 1994-1995 skrivs ofta om som de som är patrizzi men det sträcker sig nog egentligen mellan 1988-ca 1996, kanske längre. 1995 verkar ligga högre i pris än 1996 men det kanske bara är tillfälligheter, eller inte Jaja, älskar klockan men vill ändå veta vad det är för år på den
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jo lite gissningar är det nog . Men, som jag förstått det sträcker sig W över flera år, har sett så långt som 1995-1998 men vet inte om det stämmer. På chrono ligger en 1996a med serienummer W400... 1994-1995 skrivs ofta om som de som är patrizzi men det sträcker sig nog egentligen mellan 1988-ca 1996, kanske längre. 1995 verkar ligga högre i pris än 1996 men det kanske bara är tillfälligheter, eller inte Jaja, älskar klockan men vill ändå veta vad det är för år på den
Du kommer aldrig få veta till 100% exakt när den är tillverkad. :)
 
Topp