• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

D38C0C67-8D7C-4D1D-BE17-4CA0C8B788DB.jpeg
Det enda vi kan vara helt säkra på :smug:
 
Precis vaknat... var ute i danska skärgårn med ett par bekanta igår kväll,som dessutom hade besök från Holland. En av dessa i sällskapet arbetade som ingenjör på ett större företag där förfining av metaller var huvudsysslan.

Gissa om jag blev paff av herrns Skydweller! Jag fick prova den och förklarade lite om WIS klocksnack osv.

4-6 fernet-Fanta senare börjar vi prata om hans jobb varav han brister ut att förfining av urtavlor är inget man leker med! Vad menar du säger jag?

Då berättar han om sitt projekt de senaste 2 åren på nästan obegriplig Dutch/English. Vidare nämner herrn att Rolex frågat på en metall till urtavlor som ska hantera målade index! Dessvärre insåg han Instant sitt misstag tystnadplikt osv och viftade bort det lagom till avecen :(

Med andra ord finns det en sannolikhet i det hela att nya Submariner får målade index. Låter otroligt jag vet skulle skrivit inatt men hade inget 4G/Wifi :(

Återkopplar!
 
Precis vaknat... var ute i danska skärgårn med ett par bekanta igår kväll,som dessutom hade besök från Holland. En av dessa i sällskapet arbetade som ingenjör på ett större företag där förfining av metaller var huvudsysslan.

Gissa om jag blev paff av herrns Skydweller! Jag fick prova den och förklarade lite om WIS klocksnack osv.

4-6 fernet-Fanta senare börjar vi prata om hans jobb varav han brister ut att förfining av urtavlor är inget man leker med! Vad menar du säger jag?

Då berättar han om sitt projekt de senaste 2 åren på nästan obegriplig Dutch/English. Vidare nämner herrn att Rolex frågat på en metall till urtavlor som ska hantera målade index! Dessvärre insåg han Instant sitt misstag tystnadplikt osv och viftade bort det lagom till avecen :(

Med andra ord finns det en sannolikhet i det hela att nya Submariner får målade index. Låter otroligt jag vet skulle skrivit inatt men hade inget 4G/Wifi :(

Återkopplar!

Låter mer som Tudormaterial i så fall. Reissues och faux-vintage under Rolex varumärke är som bekant hittills inget vi har sett (och helst slipper framöver enligt mig).

Målade index ser vi väl redan idag på åtminstone P01 föresten?
 
@SL96 . Ditt inlägg blev knas. Man kan ju inte förlora pengar, hur ska man ha råd att betala av krediten då?!

Noterade det, blev lite fel med citeringen. Alltså är det så få ute för att värdet på klockorna i andrahandsmarknaden har gått ner såpass mycket? Någon gång måste klockorna säljas, då kommer det ju vara en bubbla som spricker, eller?
 
Hoppas på en uppdatering på submarinern, gärna med blå bezel. Då blir det till att jaga rätt på en. Ska bli jäkligt spännande att se vad det blir!
 
Var inne hos en AD i Spanien idag och frågade tjejen som jobbar där om vad som kommer på tisdag, efter att vi suttit en stund och hon visat mig vad dom hade att erbjuda inom stålsport.
Hon var väldigt kryptisk men antydde att det både kommer nya verk i befintliga modeller men även nya modeller.
 
Artig 41mm case når man nå også går fra 20mm til 21mm lug width, da alle må kjøpe nye gummireimer og lignende. ;)
ccfc3a73c8c3768c2da150add2433e42.jpg
Det som talar mot att den ”nya kermiten” är sann, är att rolex reklam är en NO date sub.

dock rimligt att sub är 41 och Gmt 39. Inte för att jag är behagad av någon utan storlekarna i maxicase, men att det finns en skillnad.
 
Jeg vil tro det kommer langt flere modeller enn hva teaser skulle antyde. Personlig tor jeg "the leak" her er fake. Men, artig :)

Det som talar mot att den ”nya kermiten” är sann, är att rolex reklam är en NO date sub.

dock rimligt att sub är 41 och Gmt 39. Inte för att jag är behagad av någon utan storlekarna i maxicase, men att det finns en skillnad.
 
Jeg vil tro det kommer langt flere modeller enn hva teaser skulle antyde. Personlig tor jeg "the leak" her er fake. Men, artig :)
Hmmm. Jag vet inte.
Det som talar emot en ny 41mm date kermit är att det vore konstigt att inte behålla sub på 40mm (när gmt redan är justerad till mindre storlek), och att de visar en no date på hemsidan.

Jag vet inte, och egentligen bryr jag mig inte ett dugg för egna anledningar, men rolex-släpp pirrar alltid liten.

Det katalogutdrag på kermit som nu släppts har rätt typsnitt, är smugfotad osv. Alla rätt, men är lätt att fejka.
 
Det katalogutdrag på kermit som nu släppts har rätt typsnitt, är smugfotad osv. Alla rätt, men är lätt att fejka.
Philipp Stahl har ju dock ett sjukt bra track record att pricka in nyheter så jag tror faktiskt på hans senaste ”leak” på Instagram även om jag inte är exalterad över nyheten.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Tillbaka
Topp