• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Framförallt var den snygg för att den har borstade bandhorn och helborstad länk!
Ja det tillför självklart också. Snygg tavla och att de dessutom använt gamla hederliga material såsom plexi och ring i bakelit. Jag har inte varit ett jättefan av Artisans tidigare modeller men den där Daytona’n moddad till vintagelook bara växer och växer när man ser till alla detaljer och material.
 
Senast ändrad:
Det händer mer grejer.

Inget datum tyder på en sub. Jag har lite svårt att bedöma tjockleken på caset. Har varken Sub eller SD på armen idag och jag orkar inte leta bilder, men ser bakboetten inte lite tjock ut för att vara en sub?
"Out of the blue" - fasen va coolt om det faktiskt blir nåt blått! De har ju iofs redan delvis blå tavla på DSSD men jag hoppas detta blir nåt roligare.

upload_2020-8-28_10-22-13.png

upload_2020-8-28_10-22-33.png

upload_2020-8-28_10-22-52.png
 
Jag har redan lagt beställningen på en blå Sub no date. Jag gissar att jag får klockan innan året är slut. Osäkert vilket år vi pratar om dock.
 
Det händer mer grejer.

Inget datum tyder på en sub. Jag har lite svårt att bedöma tjockleken på caset. Har varken Sub eller SD på armen idag och jag orkar inte leta bilder, men ser bakboetten inte lite tjock ut för att vara en sub?
"Out of the blue" - fasen va coolt om det faktiskt blir nåt blått! De har ju iofs redan delvis blå tavla på DSSD men jag hoppas detta blir nåt roligare.

upload_2020-8-28_10-22-13.png

upload_2020-8-28_10-22-33.png

upload_2020-8-28_10-22-52.png
En blå sub utan datum hoppas jag på....

SD? utan datum? Har det funnits tidigare?
Någon gissade på grön SD?
 
SD? utan datum? Har det funnits tidigare?
Någon gissade på grön SD?
Nej, det har inte funnits tidigare. Extremt tveksam att så är fallet nu.

Blir mer och mer övertygad om en ny Submariner då fokus verkar vara att det iallafall är en dykarklocka om man ser till bilderna och hur de kommunicerar. Även om i stort sett alla modeller är vattentäta från 50m eller mer så är jag ytterst tveksam att det kommer upp något annat. Sen om man ser till index så är det bara Submariner, Sea-Dweller, Yacht-Master, GMT Master II och Explorer II som har de indexen och alla utom Submariner har datum så vafan, vem försöker jag lura - klart det är en ny Submariner. (Om de nu inte lanserar en helt ny modell vilket är högst osannolikt)

Sen heter modellen utan datum just nu Submariner och inget annat trams om Submariner No Date eller liknande...
 
”Out of the blue”... kan det betyda en ny modell tagen ur det blå (dvs utan historia) hellre än den uppenbara referensen till havet eller tavelfärgen som många spekulerar kring?
 
Det blir en sub, samma case utan datum nytt verk, i vitguld med blå tavla och ring. Dvs en smurf utan datum :p
Satan i gatan vad tråkigt isåfall. Hypar upp det så här också kommer de med en klocka nästan ingen (i jämförelse med andra klockor) kommer att köpa...

Jag hoppas på något roligare.
 
Det händer mer grejer.

Inget datum tyder på en sub. Jag har lite svårt att bedöma tjockleken på caset. Har varken Sub eller SD på armen idag och jag orkar inte leta bilder, men ser bakboetten inte lite tjock ut för att vara en sub?
"Out of the blue" - fasen va coolt om det faktiskt blir nåt blått! De har ju iofs redan delvis blå tavla på DSSD men jag hoppas detta blir nåt roligare.

upload_2020-8-28_10-22-13.png

upload_2020-8-28_10-22-33.png

upload_2020-8-28_10-22-52.png
Jag hade missat det här inlägget. Ser ju onekligen ut att bli en no date Sub, kanske en blå och jag tror även att de slimmar caset. :woot:
 
En blå SS Submariner er ikke unexpected, så jeg tror ikke det blir noen blå SS Submariner. Tror mer på at de trimmer produksjonslinjene og fjerner en eller to modeller og lager en ny. Rolex = LEAN i praksis.
 
Tillbaka
Topp