• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nej, det har inte funnits tidigare. Extremt tveksam att så är fallet nu.

Blir mer och mer övertygad om en ny Submariner då fokus verkar vara att det iallafall är en dykarklocka om man ser till bilderna och hur de kommunicerar. Även om i stort sett alla modeller är vattentäta från 50m eller mer så är jag ytterst tveksam att det kommer upp något annat. Sen om man ser till index så är det bara Submariner, Sea-Dweller, Yacht-Master, GMT Master II och Explorer II som har de indexen och alla utom Submariner har datum så vafan, vem försöker jag lura - klart det är en ny Submariner. (Om de nu inte lanserar en helt ny modell vilket är högst osannolikt)

Sen heter modellen utan datum just nu Submariner och inget annat trams om Submariner No Date eller liknande...
Sant.

Sen hoppas jag att människor med en Submariner Date verkligen skriver ut det så det inte blir några oklarheter.
 
Jag har ingen aning vad det kan vara men lutar också åt att det kan bli en "ny" sub (färg).. Tycker "nyheterna" ofta är otroligt trista. Men kanske det som är charmen ändå, de håller sig till det klassiska. Tror nog det dröjer 20-30 år innan vi ser en helt ny modell..
 
Till slut är det konceptet inte längre vinnande, när konkurrensen sprungit om.
Tja. Feil.
Det har vert en suksess for Rolex og Porsche i mange, mange, mange år - så jeg tror du har feil der. ;) Verden er full av Lexus, Toyota, Polestar, o.l. - men Porsche 911 er fortsatt her. Samme med Rolex, selv om mange kopierer dem. Inkrementelle forbedringer vinner alltid - i det lange løp. :)
 
Tja. Feil.
Det har vert en suksess for Rolex og Porsche i mange, mange, mange år - så jeg tror du har feil der. ;) Verden er full av Lexus, Toyota, Polestar, o.l. - men Porsche 911 er fortsatt her. Samme med Rolex, selv om mange kopierer dem.
Säger inte att varken 911 eller Submariner inte är vinnande koncept. Säger mer att om man skiter i att förbättra sina produkter för att man redan tror att de är så jäkla bra så blir det skit. Däremot har ju både Rolex och Porsche sakta men säkert förbättrat sina produkter. Men det lätt att känna sig glad med sin framgång och sluta förbättra sina produkter. Men som sagt, det har de inte gjort ännu, men det är lätt hänt.
 
Bark & Jack påstår att det är bekräftat med ny sub?! Observera BEKRÄFTAT! Vet att han ”trott” det som många andra men nu påstår han att det är ute
EE63F74E-2368-4BCA-9879-3BF841746BE6.png
 
Säger inte att varken 911 eller Submariner inte är vinnande koncept. Säger mer att om man skiter i att förbättra sina produkter för att man redan tror att de är så jäkla bra så blir det skit. Däremot har ju både Rolex och Porsche sakta men säkert förbättrat sina produkter. Men det lätt att känna sig glad med sin framgång och sluta förbättra sina produkter. Men som sagt, det har de inte gjort ännu, men det är lätt hänt.
Enig i prinsippet, men har man hatt suksess innen design i 50+ år så er det nok ingen tilfeldighet.
 
Till slut är det konceptet inte längre vinnande, när konkurrensen sprungit om.
Ptjaa när det kommer till Rolex Sub och Porsche 911 som mer eller mindre har följt samma design hela dess livslängd och är ikoner inom dess genre så vore ett större avstamp från grunddesignen helgerån och troligtvis ganska förödande för märket. Men visst, någon gång måste en era ta slut, men gärna inte än på ett tag imo.
 
Ptjaa när det kommer till Rolex Sub och Porsche 911 som mer eller mindre har följt samma design hela dess livslängd och är ikoner inom dess genre så vore ett större avstamp från grunddesignen helgerån och troligtvis ganska förödande för märket. Men visst, någon gång måste en era ta slut, men gärna inte än på ett tag imo.
Helt enig där också. Menade bara att om man inte gör något medans konkurrensen innoverar och förbättrar så förlorar man. Och att det är lätt hänt om man sitter på sin "high horse" och tror att det inte kan bli bättre än så här. Än igen, inte för att de gör det. Men som sagt, lätt hänt. Det var allt jag menade.
 
Helt enig där också. Menade bara att om man inte gör något medans konkurrensen innoverar och förbättrar så förlorar man. Och att det är lätt hänt om man sitter på sin "high horse" och tror att det inte kan bli bättre än så här. Än igen, inte för att de gör det. Men som sagt, lätt hänt. Det var allt jag menade.
Aha, ja men då hänger jag med. Visst kan man inte ligga på latsidan för att man har en "kick-ass" produkt utan måste hela tiden sträva efter förbättring. Tycker personligen att både Rolex och Porsche lyckats bra med detta hittills och hoppas de även lyckas med detta i framtiden. Jag menar, vem vet inte vad en Submariner eller en 911 är? det är näst intill lika vida känt som vatten eller elden.
 
Jag menar, kikar man på videon på Rolex instagram så ser det ut att vara en Submariner no date. Nu äger jag inte en Sub, men ser inte caset lite tunt ut i klippet? Skulle det kunna bli en slimmad, eller mindre sub?
Och texten "Out of the blue", tolkar jag som en hint att den är blå, eller att det blir något heeeelt annat och tanken bara kom "out of the blue".
Skulle dock vara lite gulligt om det blir en blå sub, så Tudors senaste tillskott får sig en storebror att bråka med.
 
Tillbaka
Topp