Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blä för 41mm.
Gissar isf på att de vill gå upp till 41mm för att kunna slimma caset utan att det upplevs för litet med dagens mått mätt.
Exakt, för att den inte ska upplevas mindre än nuvarande modell, när den nu ska bli mindre fyrkantig är det rimligt att den blir 1mm större. Inte säkert att den bärs större. Man kan inte bara kolla på millimetrar tycker jag, en Skydweller bärs större än en Explorer 2 som bärs större än en Speedy pro och alla tre är 42mm.Blä för 41mm.
Jo! Givet att detta nu stämmer.Är det inte konstigt att Rolex går mot större dimensioner när trenden säger det motsatta?
SD blev 43, YM blev 42 och nu Sub på 41?
Såklart!Jo! Om detta nu stämmer.
Just eftersom det gått 10 år och Kermit har ju knappast varit hetare än nu. Jag tror inte att det är en omöjlighet!Fake news. Hvorfor skulle Rolex lage en ny Kermit, når det er 10 år siden de tok den ut av produksjon? Rolex går jo ikke bakover i tid...
Det är väl ändå det många av oss kunder vill, de kan väl inte ha missat vilket mottagande klockor som gått åt det mindre hållet (från många tillverkare) fått de senaste åren. Jag personligen vill verkligen ha en sub som upplevs mindre än dagens.Exakt, för att den inte ska upplevas mindre än nuvarande modell, när den nu ska bli mindre fyrkantig är det rimligt att den blir 1mm större. Inte säkert att den bärs större. Man kan inte bara kolla på millimetrar tycker jag, en Skydweller bärs större än en Explorer 2 som bärs större än en Speedy pro och alla tre är 42mm.
Alla ser fake ut![]()
Vill man ha en blå, hm... Inget som jag kommer att ligga sömnlös över i alla fall
Fast de tog ju tillbaka Rootbeer?Fake news. Hvorfor skulle Rolex lage en ny Kermit, når det er 10 år siden de tok den ut av produksjon? Rolex går jo ikke bakover i tid...
Är det inte konstigt att Rolex går mot större dimensioner när trenden säger det motsatta?
SD blev 43, YM blev 42 och nu Sub på 41?
Är trenden sådan utanför entusiastkretsar? Tycker att många tillverkare fortfarande har stora modeller (seamaster 300 tex blev ju större nyligen). Och i många delar av världen verkar stora klockor vara populära, tex USA där YM2 tydligen säljer bra.Det är väl ändå det många av oss kunder vill, de kan väl inte ha missat vilket mottagande klockor som gått åt det mindre hållet (från många tillverkare) fått de senaste åren. Jag personligen vill verkligen ha en sub som upplevs mindre än dagens.
Bra fråga faktiskt!Är trenden sådan utanför entusiastkretsar? Tycker att många tillverkare fortfarande har stora modeller (seamaster 300 tex blev ju större nyligen). Och i många delar av världen verkar stora klockor vara populära, tex USA där YM2 tydligen säljer bra.
Jag personligen skulle gärna se mindre modeller men är det verkligen det som efterfrågas av stora massan?
Nej det kan du såklart ha rätt i. Det är ju någon typ av filterbubbla det här också. Trots allt inte folk på ks som är Rolex huvudmålgrupp.Är trenden sådan utanför entusiastkretsar? Tycker att många tillverkare fortfarande har stora modeller (seamaster 300 tex blev ju större nyligen). Och i många delar av världen verkar stora klockor vara populära, tex USA där YM2 tydligen säljer bra.
Jag personligen skulle gärna se mindre modeller men är det verkligen det som efterfrågas av stora massan?
TouchéFast de tog ju tillbaka Rootbeer?
Jag har tänkt mycket på det med BB58 (eftersom jag själv köade 1 år för att köpa den) men tänker att det mest var klockintresserade som köpte den, ser den ändå relativt sällan på bekanta helt utan intresse. Fler som är klockintresserade nu än för 10 år sedan dock. Väl?Bra fråga faktiskt!
Men jag tycker även att BB58 verkar ha blivit väldigt hype’ad WW mycket tack vare sin storlek
Stämmer säkert.Jag har tänkt mycket på det med BB58 (eftersom jag själv köade 1 år för att köpa den) men tänker att det mest var klockintresserade som köpte den, ser den ändå relativt sällan på bekanta helt utan intresse. Fler som är klockintresserade nu än för 10 år sedan också. Väl?
Det är väl klart de är fejk, de är spekulationsbilder. Men en riktigt bild verkar ju de facto ha kommit ut, den på den nya (?) KermitBilderna är fejk. Det är samma bild på alla Date-klockor men ringen har bytts ut. Notera även att typsnitt och markeringar på ringen skiljer sig mellan färgerna, vilket självklart inte skulle vara fallet i produktion.
Rolex brukar kunna överraska. Vem kunde tro att det skulle finnas en 43mm Sea-Dweller med datumbubbla och dessutom i TT för några år sedan? Eller en Pepsi med meteorittavla för den delen?Vore otroligt överraskande om de frångick 40mm. Den läckta katologbilden på Kermit ser dock rätt övertygande ut.
Det är väl klart de är fejk, de är spekulationsbilder. Men en riktigt bild verkar ju de facto ha kommit ut, den på den nya (?) Kermit