• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Crown type.png

5FFB8E46-CBC3-4976-AB18-35BAE11B9B6A (2).png

Nån med bättre syn än farbror kanske kan se om prickarna på kronan är lika stora eller olika stora? Dvs vilket material är den gjord i?

Senast ändrad:
Gissningsvis lika stora. Boettlocket ser onekligen misstänkt stort ut men känns jättekonstigt att SD skulle få en förnyelse igen, känns som den minst sannolika produktreleasen imo.

Jamen varför skulle de? 43 mm kom ju typ nyss och sen den med röd text. Orimligt mycket kärlek till SD om de ploppar ut ytterligare modeller medan inget hänt för tex subben på väldigt många år. Men snart får vi veta :D
Anledningen till att jag fick för mig att något kanske händer med SD är bilden någon lade upp nyss. Annars tror jag också att de gör något med Suben då det gått 10år.

Får intrycket att Rolex verkar vilja ha större skillnader mellan modellerna, det talar emot en mindre SD, samt för en 41mm Sub.

2015 så var SD, Sub och GMT alla svarta, 40mm och hade Oysterlänk. Nu har GMT färg på bezeln och jubilee, SD är 43mm osv.

Nog aldrig varit så intresserad av ett Rolex släpp tidigare. Det är ett hårt slag mot min självbild som en unik snöflinga som går min egen väg. :D

Även jag inbillar mig att SD får va kvar i 43 mm. Jag skrev det förut men jag tror på en vit explorer. Och jag tror på den här 41mm subben. Kermit är i min bok en grym klocka. Hulk är jag mindre road av men to each his/her own.

Nog aldrig varit så intresserad av ett Rolex släpp tidigare. Det är ett hårt slag mot min självbild som en unik snöflinga som går min egen väg. :D

Även jag inbillar mig att SD får va kvar i 43 mm. Jag skrev det förut men jag tror på en vit explorer. Och jag tror på den här 41mm subben. Kermit är i min bok en grym klocka. Hulk är jag mindre road av men to each his/her own.
Ingen vet men känns rimligare att spara explorern till nästa år. Haft två hulkar och ingen stannade särskilt länge hos mig, ser faktiskt framemot en ny kermit.

Gamla på ett bra sätt då!
Jag tror den nya kermiten kommer piska den gamla tbh:)

Ingen vet men känns rimligare att spara explorern till nästa år. Haft två hulkar och ingen stannade särskilt länge hos mig, ser faktiskt framemot en ny kermit.

Jag tror den nya kermiten kommer piska den gamla tbh:)
Det ska bli roligt att se faktiskt. För min egen del så föredrar jag helt klart 16610 eller äldre.

Har du kvar den svarta Daytonan förresten? :woot:

En ny kermit hade varit kul och känslan säger att den kommer bli riktigt bra i 41mm med tunnare luggar. Undrar vad som händer med hulken, kommer intresset för den återgå till pre-sporthysterin? Dessa börjar onekligen kännas gamla...

73459A4A-5F97-4DC1-B471-09D7D925CAF2.jpeg
Flat four och allt! *flämt* Visst betinger det ett visst (avsevärt?) mervärde?

hoppas på en kort produktion av batgirl. Galen tanke, men kanske tas bort redan i år...

Vad det gäller sub tror jag att ett nytt urverk kommer vara på plats, känns galet om de inte väller att uppdatera det..
15A97D79-B349-447D-A06B-F5B2A875C94D.jpeg

hoppas på en kort produktion av batgirl. Galen tanke, men kanske tas bort redan i år...

Vad det gäller sub tror jag att ett nytt urverk kommer vara på plats, känns galet om de inte väller att uppdatera det..
15A97D79-B349-447D-A06B-F5B2A875C94D.jpeg

Den är övertecknad deluxe world wide. Vrf skulle de sänka den? Den blev för övrigt en heeelt annan klocka på jubilee för mig. Jag var team BLRO länge tills jag testade BLNR i batgirl version och nu är det fan nästan så jag hellre tar den senare!

Tillbaka
Topp