• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu hittade jag, det stod så litet och långt ner.
Screenshot_20200825-105602_Chrome-01.jpeg-01.jpeg

Akta dig för @Karatekid

Det är inte skojigt att beställa en Rolex. Det är ett skitjobb, med ständigt förändrade krav och processer från både Rolex och AD. Därför vill jag veta vad som gäller just nu för att nå mitt mål på effektivaste sätt. Behöver inte onödigt brus i sammanhanget.

Det är inte skojigt att beställa en Rolex. Det är ett skitjobb, med ständigt förändrade krav och processer från både Rolex och AD. Därför vill jag veta vad som gäller just nu för att nå mitt mål på effektivaste sätt. Behöver inte onödigt brus i sammanhanget.
Det är väl bara att ringa eller mejla en AD isf så får du ett hundraprocentigt svar. Lite humor har ingen dött av!

Ok så alla andra ska rätta in sig efter vad du anser som ”brus”?
Lycka till med att nå ditt ”mål”...

Tråden heter Officiela Rolex Tråden. Vilken informationskvallitet tror du att man då förväntar sig när man Postar sina första posts där? Inte hadde jag väntat mig hugg från gammelgjäddor på siten.

Tråden heter Officiela Rolex Tråden. Vilken informationskvallitet tror du att man då förväntar sig när man Postar sina första posts där? Inte hadde jag väntat mig hugg från gammelgjäddor på siten.
För att vara lite seriös då så får du vända dig till en AD för att ställa dig i kö till en, givet att det går för det är inte alls självklart. Du har klart större chans om du handlat mycket från någon AD tidigare men det skadar ju inte att testa.

Nej, tråden heter Officiella Rolextråden och inget annat. ;) Skämt åsido, detta är ett forum och inte Wikipedia. Man får helt enkelt sortera i ”bruset” om man vill få information. Det är ju alla medlemmar som bidrar med egen kunskap och intresse. Att då som ny medlem komma in med önskemål att låsa trådar och kräva information utan att själv ha bidragit med något blir bara skrattretande.

För att vara lite seriös då så får du vända dig till en AD för att ställa dig i kö till en, givet att det går för det är inte alls självklart. Du har klart större chans om du handlat mycket från någon AD tidigare men det skadar ju inte att testa.
Tack för sansat svar. Det var så jag gjorde förra året när jag önskade köpa nya Batgirl. Då är det samma approach som gäller i år också.

Ja åtminstone när vi snackar sportstål...
Oyster Perpetual kan man fortfarande få tag på. 39 och 36, 34 också.
Explorer II frågade jag min AD om för 6-9 månader sedan och kollade om jag skulle ställa upp mig på listan. Han sa att han hade en svart inne han kunde ordna direkt om jag ville ha den (var mer intresserad av den vita). Det kan också vara så att en sådan bara råkade finnas inne utan att någon hade skrivit upp sig. Men jag vet inte.

Allt det andra verkar nästan omöjligt att få tag på.

Oyster Perpetual kan man fortfarande få tag på. 39 och 36, 34 också.
Explorer II frågade jag min AD om för 6-9 månader sedan och kollade om jag skulle ställa upp mig på listan. Han sa att han hade en svart inne han kunde ordna direkt om jag ville ha den (var mer intresserad av den vita). Det kan också vara så att en sådan bara råkade finnas inne utan att någon hade skrivit upp sig. Men jag vet inte.

Allt det andra verkar nästan omöjligt att få tag på.
Jo absolut, har själv en 36a som jag köpte utan någon väntan alls. Men professional modellerna med några avvikelser

Tillbaka
Topp