• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

text.png

Hur ser trycket ut? Hmmm...

Rolex kommer nå jämnvikt. De rör sig sakta mot marknadens prissättning.
Så pass? Tror nog alltid det kommer att finnas de som alltid vill ha något som de inte kan få.

Andrahandsmarknaden går för all del i cykler. När 15620 kom så var det sju års kö på den. Något som sedan gick att köpa utan problem i butik. Rolex har dock blivit bättre på att bygga hajp och snurrar nu snyggt mellan Daytona, GMT och nu Submariner. Det finns alltid något som folk trånar efter så länge som vi har högkonjunktur och billiga pengar.

Senast ändrad:
Och vad vinner Rolex på att marknaden till slut når balans? Då riskerar de att sitta med stora volymer osålda om efterfrågan viker. Och så fort det blir obalans så finns det återigen arbitrage. Tro mig; Rolex har inget emot gråhandel. Det är bara dumma konsumenter som i slutändan förlorar när de antingen måste betala för mycket eller måste vänta i evigheter alternativt missa det som de vill ha.

Om Rolex inte har nåt emot gråhandel varför håller AD’s på cert och svartlistar kunder som vill flippa sin Pepsi efter ett år? Motsägelsefull strategi.

Om Rolex inte har nåt emot gråhandel varför håller AD’s på cert och svartlistar kunder som vill flippa sin Pepsi efter ett år? Motsägelsefull strategi.
Det finns uppenbarligen några få ADs med ryggrad. :)

Merparten gör inte så.

Gillar är kanske ett överdrivet ord. De kan leva med den då det i slutändan alltid håller marknaden vid liv. De ADs som föder gråmarknaden tjänar stora pengar på att sälja till gråhandlare istället för till privatpersoner. Även om kreti och pleti tror att det är privatpersoner som står för den trafiken.

Hmmm... det osar. Kan allt detta stämma?
Eller är detta höjden av 2000 talets smartaste marknadsföring ever?! Digital värld osv. Om det är så är jag extremt imponerad!

Förlåt, kanske dum fråga. Men alla säger att det är slimmare lugs på den nya subben. Hur ser man det? Är jag blind?

Bra fråga. Man kanske utökat måtten för att lura ögat. Hur som är 41 mm nya 40 verkar det som.

Personligen tycker jag nog fortfarande de klassiska 40 mm sportmodellerna pre keramiska modellerna fortfarande är mest estetiskt tilltalande, precis som 36 mm i DJ modellerna.

Sedan får man acceptera att Rolex valt en annan väg. De måste också utveckla sina modeller med tiden precis som Porsche har gjort med sin 911.

Tillbaka
Topp