Hela dagen runt tavlan
Silver
Lite aom en glass eller nåt för barnenHär kommer en bild också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite aom en glass eller nåt för barnenHär kommer en bild också!
Nej jag menade höjd. Men okej, tack!Jag tror att kombinationen med större diameter, längre mellan lug till lug och bredare länk gör att den ser ganska stor ut. Har för mig att jag läste någonstans att den var 0,3mm tunnare än maxi case. Eller menar du lug till lug när du skriver höjd kanske?
Den var väl typ 2,5mm högre lug till lug.Nej jag menade höjd. Men okej, tack!
Är väl exakt samma ring som man använde på hulken. Jättefin färg. Perfekt att de tog bort gröna tavlan som hade helt fel nyans.Den gröna färgen ser lite urvattnad ut?
Längre lug-lug menar du nog?Den var väl typ 2,5mm högre lug till lug.
Ja precis! Jag tror vi missförstår varandra, jag skrev längre från början. Vad jag hört har den 2,5mm längre mellan lug till lug och 0,3mm tunnare case än maxi.Längre lug-lug menar du nog?
Höjden kan väl inte vara 2,5mm mer på luggarna om hela caset är 0,3mm tunnare än det förra.
Nej då var jag helt med på vad du menade.Ja precis! Jag tror vi missförstår varandra, jag skrev längre från början. Vad jag hört har den 2,5mm längre mellan lug till lug och 0,3mm tunnare case än maxi.
Samma färg, men inte samma ring. Ska ha lite annat yttre och inre diametermått än gamla, samt annan storlek på siffrorna. Läste jag på någonstans. Svårt att se.Är väl exakt samma ring som man använde på hulken. Jättefin färg. Perfekt att de tog bort gröna tavlan som hade helt fel nyans.
Jag ändrade det för jag trodde att vi valde olika sätt att se det haha! Nu är vi på samma plan iaf.Nej då var jag helt med på vad du menade.
Men du skrev högre lug-lug. Blev förvirrad då.
Haha "fits perfect". Bortsett från att den sitter skit på just han tycker jag framförallt länken ser så sjukt bred ut.
Har för mig att han säger i videon att det är en dummy.Haha "fits perfect". Tycker framförallt länken ser så sjukt bred ut.
Kan detta vara dummy klockorna som det snackas om ska finnas hos AD? då visarna står exakt samma på samtliga.
Jaha okej, hehe kan ha varit lite otålig och spolat lite fram och tillbaka.Har för mig att han säger i videon att det är en dummy.
Det finns en väntelista og de behöver köpa et antall andre modeller i guld innan dom kommer på listan. Sen borde det ta ca 1-2 år innan dom får de populäre modellene. Självklart får dom betale listpris.Jaha okej, hehe kan ha varit lite otålig och spolat lite fram och tillbaka.
Angående dummys, någon som vet om AD måste ta/köpa in dessa på eget bevåg eller om Rolex tillhandahåller dessa till varje AD ?
Den gamla är ju längre bort i bild också!
ser ok ut nya men ändå rätt stor
Det är kul att man är olika! Själv älskar jag tavlan på Hulken, men har liiiite svårt för nyansen på ringen. Tycker den skulle kunna vara lite mörkare. Sammantaget är det dock fortsatt en av mina favoriter, och i många fall (läs olika ljusförhållanden, typ) funkar kontrasterna mellan tavla och ring perfekt tycker jag.Är väl exakt samma ring som man använde på hulken. Jättefin färg. Perfekt att de tog bort gröna tavlan som hade helt fel nyans.
Jaha okej, hehe kan ha varit lite otålig och spolat lite fram och tillbaka.
Angående dummys, någon som vet om AD måste ta/köpa in dessa på eget bevåg eller om Rolex tillhandahåller dessa till varje AD ?
Uppenbart är att Rolex bjudit in många ”JA” sägare. Alla tokhyllar nya subben....Haha "fits perfect". Bortsett från att den sitter skit på just han tycker jag framförallt länken ser så sjukt bred ut.
Kan detta vara dummy klockorna som det snackas om ska finnas hos AD? då visarna står exakt samma på samtliga.
Älskar femsiffrigt!
Om det bara är storleken som ska testats så brukar ju TT och guld finnas inne.Det blir därmed lite problematiskt om man nu är intresserad av t ex en ny Submariner och man inte kan prova om den passar ens arm.
Fick lära mig något nytt idag som funnits länge men som jag tydligen helt missat --> Rolex Tridor president bracelet.
President länk med blandade metaller.
https://www.chrono24.se/rolex/day-date-tridor-president--id7635123.htm
Finns/funnits några på forumet. Ligger nog bild i DD-tråden något år tillbaka.
En paketöppning. https://klocksnack.se/threads/lådöppning.21913/#post-441009De där kom upp hela tiden och kontaminerade mina sök efter 18239 när jag höll på och jagade sån på C24 för nåt halvår sen. Jag har aldrig sett någon Tridor irl, men utifrån bilderna att döma så är det inget för mig iaf. Det ser superskumt ut tycker jag!
Om det bara är storleken som ska testats så brukar ju TT och guld finnas inne.
Håller med till 100 procent. Ser riktigt fattigt ut i deras montrar när man är inne och kikar hos klockbutiker. Själv köpt klockor otestade från AD och det är ju lite på vinst och förlust man slänger ut ett x antal tusen utan att veta om det är något som man klickar med eller ej.Jag har ingen aning om svaret där, men jag frågade faktiskt när jag var hos en av återförsäljarna i Köpenhamn i förrgår om de hade eller kommer att ha dummies med tanke på att det så gott som alltid är tomma montrar och svaret var att de inte skulle ha det. Det blir därmed lite problematiskt om man nu är intresserad av t ex en ny Submariner och man inte kan prova om den passar ens arm. De kanske räknar med att få in kundklockor som kan testas innan leverans. Eller så köper deras kunder i blindo. Tillhör inte den typen av kund själv.
Om nu inte Rolex kan se till att återförsäljarna har klockor i display som kan testas borde de ha dummies allihopa. Så som det har sett ut med tomma displayer och en och annan mindre attraktiv modell är ju ohållbart.
Vem besöker en officiell återförsäljare när de inte kan se klockorna och få tillsvars att de inte kommer att kunna köpa utan en redan etablerad relation där man inte är en som skickar klockorna vidare om man vill ha något annat än en Datejust?
Välkommen och bra val med en Sub oavsett vilken! Var plockade du ut den om man får fråga?Hej alla vänner!
Mitt första inlägg på klocksnack!
Den sitter som en smäck Hur den tas emot? Det skiter jag i, jag är nöjd och den ska inte säljas.
Trevlig fredag!
Helt perfekt! Är det en 124060?Hej alla vänner!
Den sitter som en smäck Hur den tas emot? Det skiter jag i, jag är nöjd och den ska inte säljas.
Trevlig fredag!
YesHelt perfekt! Är det en 124060?
Grattis, sitter bra på dig tycker jag!Hej alla vänner!
Trevlig fredag!
Snyggt, stort välkommen och grattis till nyheten!Hej alla vänner!
Trevlig fredag!
Du får gärna lägga upp lite fler bilder från olika vinklar!Hej alla vänner!
Trevlig fredag!