• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De satt förvånansvärt dåligt och högt på handleden....... antingen så har han spaghetti armar eller så är de nya caset betydligt större än vad man trodde :wtf:
Hans armar ligger på 17 cm omkrets, det måste väl ändå anses som helt normal storlek? Suben är en biffig klocka och har varit det länge nu. Edit: handled ska det naturligtvis vara, 17 cm armar hade varit uppseendeväckande.

Senast ändrad:
Hans armar ligger på 17 cm omkrets, det måste väl ändå anses som helt normal storlek? Suben är en biffig klocka och har varit det länge nu.
Om man justerar länken så klockan håller sig på plats så ser det ofta mycket bättre ut. Men visst är den rätt biffig trots sina 40mm. 16-17cm skall dock inte vara något problem.

Igår plockade jag upp - en annan i min samling.
20200903_141620-01.jpeg

Fick lära mig något nytt idag som funnits länge men som jag tydligen helt missat --> Rolex Tridor president bracelet.
President länk med blandade metaller.

https://www.chrono24.se/rolex/day-date-tridor-president--id7635123.htm
Ovanliga rackare, aldrig sett nån till salu faktiskt:)
Lite coola, men nog lite för "mycket" för mig. En daydate ska vara i gulguld och 36mm, samt ha presidentlänken. Allt annat är tvärgalet.
Och alla som bär en DD ser ut som och får pondus som Soprano patriarken ungefär! :)

• Like
Reactions: JLC
Fick lära mig något nytt idag som funnits länge men som jag tydligen helt missat --> Rolex Tridor president bracelet.
President länk med blandade metaller.

https://www.chrono24.se/rolex/day-date-tridor-president--id7635123.htm
De där kom upp hela tiden och kontaminerade mina sök efter 18239 när jag höll på och jagade sån på C24 för nåt halvår sen. Jag har aldrig sett någon Tridor irl, men utifrån bilderna att döma så är det inget för mig iaf. Det ser superskumt ut tycker jag!

• Like
Reactions: JLC
ABB38C9B-6FF0-49B2-9F6E-84A669FB15F0.jpeg

ser ok ut nya men ändå rätt stor
Nog för att jag gillar gröna keramikringen men vet inte om en svart tavla känns rätt till. De har verkligen gjort det lätt för sig.. Men det lär säkert sälja. Tycker dock nya caset ser sjukt stort ut på alla bilder där fölk prövar den. Skillnaden på 1mm kanske är större än man tror. Bredare länk ger den säkert större intryck dessutom.

Är höjden den samma som förr?

Nog för att jag gillar gröna keramikringen men vet inte om en svart tavla känns rätt till. De har verkligen gjort det lätt för sig.. Men det lär säkert sälja. Tycker dock nya caset ser sjukt stort ut på alla bilder där fölk prövar den. Skillnaden på 1mm kanske är större än man tror. Bredare länk ger den säkert större intryck dessutom.

Lug to lug skiljer mer än 1 mm. Tror det var 2,5 mm? Sen är det nog länken som ger ett större intryck som du skriver.

Jag tror att kombinationen med större diameter, längre mellan lug till lug och bredare länk gör att den ser ganska stor ut. Har för mig att jag läste någonstans att den var 0,3mm tunnare än maxi case. Eller menar du lug till lug när du skriver höjd kanske?

Tillbaka
Topp