• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har blivit lite nyfiken på de Rolex ankare som verkade följa med ett klockköp förr.
När i tiden ungefär var det? Hade de något syfte (typ halsband, nyckelring) eller var det bara någon slags gimmick som låg i boxen?

6F6F2755-B738-4E63-941F-DE6F44FDF0BA.jpeg
B879CEB6-8BC4-4C1D-A78A-608EB45054CE.jpeg

///E
Ser bra ut. Några reflektioner och synpunkter? :)

Jag har blivit lite nyfiken på de Rolex ankare som verkade följa med ett klockköp förr.
När i tiden ungefär var det? Hade de något syfte (typ halsband, nyckelring) eller var det bara någon slags gimmick som låg i boxen.

De följde iaf med de tidiga kermits som såldes 2003, kanske även in i 2004.
Hittade detta när jag googlade; ”...Originals for a 16610 Sub, but were also given out with the 16613 and 14060”. https://www.keepthetime.com/product/rolex-300m-anchor/

https://watchcharts.com/listing/609...riner-sea-dweller-anchor-20-leather-cord-neck

”... In 2005, a long Rolex tradition came to an end: Rolex ceased shipping the famous Rolex Anchor as an accessory for the Rolex Sea Dweller. ...”
https://www.catawiki.com/l/9372707-rolex-sea-dweller-anchor-1-220-m-4-000-ft

Senast ändrad:
Repost!
Ställde samma fråga i sub tråden. Kan kanske lika bra testa här med.

Skulle för en gång skull ta på mig min sub. Stötte på något märkligt som jag aldrig förr har sett. Två märken på glaset. Jättesvårt att fånga på bild. Märken finns mellan 12 och 1, mellan 5 och 6.
Någon som har stött på något likande? Försökte putsa till det men fick dock inte bort.

Vad tror ni det kan vara?
23143E99-61FD-4918-9899-1A23939BC541.jpeg
E75D9AB3-D0A8-4F74-8F17-5FEF7CDA9889.jpg

Repost!
Ställde samma fråga i sub tråden. Kan kanske lika bra testa här med.

Skulle för en gång skull ta på mig min sub. Stötte på något märkligt som jag aldrig förr har sett. Två märken på glaset. Jättesvårt att fånga på bild. Märken finns mellan 12 och 1, mellan 5 och 6.
Någon som har stött på något likande? Försökte putsa till det men fick dock inte bort.

Vad tror ni det kan vara?
23143E99-61FD-4918-9899-1A23939BC541.jpeg
E75D9AB3-D0A8-4F74-8F17-5FEF7CDA9889.jpg
Något på glaset som inte går att putsa bort...vad tror du själv att det är?:)

Nope, ska göra det. Håller med men svårt att se på bilderna. Men vete tusan ang verket, omöjligt att veta hur illa det är.
Med tanke på att rotorn är lös lär säkert någon varit och pillat i den, kanske försökt åtgärda men misslyckats? Eller så är det hur enkelt som helst att åtgärda, man vet aldrig!

@David71
@Invo
@Barricello

Klockorna satt väldigt bra och storleken var spot on även för min taniga handled. De hade en skön tyngd utan att kännas (för) tunga. Den gröna färgen var 'mindre' grön än på bilderna t.ex. på rolex.com. Personligen gillar jag den men upplevelsen av färg är naturligtvis subjektivt. Låset kändes gediget och en aning stort. Hade gärna sett rehauten utan ett serienummer.

Både 126610LV och 124060 väckte starkt habegär. Förmodligen mest på grund av att jag gillar tanken att kunna köpa en ny klocka hos en AD.

///E

@David71
@Invo
@Barricello

Klockorna satt väldigt bra och storleken var spot on även för min taniga handled. De hade en skön tyngd utan att kännas (för) tunga. Den gröna färgen var 'mindre' grön än på bilderna t.ex. på rolex.com. Personligen gillar jag den men upplevelsen av färg är naturligtvis subjektivt. Låset kändes gediget och en aning stort. Hade gärna sett rehauten utan ett serienummer.

Både 126610LV och 124060 väckte starkt habegär. Förmodligen mest på grund av att jag gillar tanken att kunna köpa en ny klocka hos en AD.

///E
Vad sa de gällande kö m.m?

Tillbaka
Topp