Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tog de in klockan direkt eller fick du behålla den tills tavlan kommit?
Med gamla menar du den "nya" 39mm innan den med lume i siffrorna va?Den gamla är också mattså där är det inget nytt. Snyggt som fan.
![]()
PrecisMed gamla menar du den "nya" 39mm innan den med lume i siffrorna va?![]()
Du kan inte slänga upp en bild på tavlan där man kan se det bättre?Precisjag var lite otydlig.
Tyvärr äger jag ej klockan längre och har inte så supermycket bilder på mobilen, men denna duger kanske? Ej min bild dockDu kan inte slänga upp en bild på tavlan där man kan se det bättre?
Man måste inte byta glas bara för det naggat, skulle gissa att över hälften av alla safirrollar har någon nagg, oftast syns det inte men man kan känna det med nageln om drar den runt ytterkanten.Ser att det ligger ett par ute på köp och sälj, men dom har naggade glas. Vad ligger ett byte av glas på om jag skulle hoppa på en av dem ?
Börjar bli sugen på en grön submariner, när jag letar på chrono24 tycker jag det ser ut att vara olika grön i tavlorna. Den nyaste 116610LV ser skarpare ut, vilket år kom den eller är det bara inbillningen att färgen skiljer sig åt i urtavlan på nya och gamla? Tack för svar![]()
Tack för svar nej menade enbart Hulken, men tycker att ibland ser den ut att ha så enligt mig snygg tavla som på din bild där den glänser och i bland på äldre årsmodeller ser den ut att vara betydligt mer svag och ljus. Likt submariner G/S är skarpare på nya årsmodeller än gamla!Det finns ju Kermit och sen finns det Hulken, två lika men olika Subs. Om det var det du menade? Hulken släpptes senare och har också grön tavla till skillnad från den tidigare.
![]()
Om jag bara fått välja en så exploreren, enligt mig mest allround! Gryma klockor![]()
Här kommer en bild på några goa sportisar!![]()
Kan hålla med, det är EXP:n som får mest handledstid för tillfälletOm jag bara fått välja en så exploreren, enligt mig mest allround! Gryma klockor![]()
En Explorer I kanske skulle vara något för dig då? Finns ju fina vintage 1016 på K&S lite då och då.Måste erkänna att jag aldrig velat ha en rolex, mest pga av den status som den fått, även om jag nog alltid har gillat rolex, speciellt vintage. Men efter att blivit allt mer aktiv här och sett alldeles för många bilder på råååålex kan jag inte hjälpa att suget vuxit sig starkt, framförallt till klassikerna som SUB, SDW och Explorer II trots att jag alltid intalat mig att Rolex...näe, hellre något annat mindre "känt". Det är verkligen något speciellt med Rolex synd bara att bilden om märket är lite skevt bland dem flesta. Men vafan vem bryr sig egentligen så länge man själv vet
Lite nattdravel men kunde inte låta bli..
måste ju avsluta med bild som inspirerar såklart..
![]()
En Explorer I kanske skulle vara något för dig då? Finns ju fina vintage 1016 på K&S lite då och då.
Du har inte funderat på en GMT?Gillar den verkligen, men är nog mer sugen på sea dweller eller sub som första..suben är nog väldigt nära owg för mig, även om jag vet att det aldrig kommer bli så. Vore kul med årsmodell å har då några att välja på men roligast vore väl kanske en 5513..
njä faktist inte, är väl den av de sportigare som jag aldrig riktigt fallit för..Du har inte funderat på en GMT?