• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kommer i dagarna att bli ägare till en Explorer II 216570 svart. Vet att många byter färg på tavlan beroende på årstid. . Funderar på att köpa till en vit. Vad kostar det att byta tavla inkl extratavlan?

Det skall vara vitt :D Vet ej vad det kostar att byta men är glad att möjligheten finns om man vill!

Första posten.. :cigar:

image.jpeg

Är det någon som har en vittavlad 16570 i Göteborg jag skulle kunna få klämma på över en kaffe/öl? Köpsugen.

Tack för input! Hade ditt förslag i tankarna faktiskt men valde ledigheten som ett vanligt läder ger mig. Sen att det faktiskt gifte sig med klockan gjorde inget sämre! :)

Tror dock länken åker på över sommaren då den nuvarande combon känns mer höst-vinter. Blev aldrig riktigt kompis med länken, antingen för hårt eller löst men får ge den lite tålamod o_O

Ja lädret som är på mäter 22 mm!

Hitta inte den andra tråden. .
Men någon som vet om det finns schyssta klockbutiker i gdansk?
Rolex tudor breitling omega tag heuer mm

Jag förstår allmänt inte varför det finns klockor som inte är full set..jag menar,vem kastar box och eller cert? Så otroligt trångt kan man väl omöjligen bo alternativt så slarvig kan man inte vara

Jag förstår allmänt inte varför det finns klockor som inte är full set..jag menar,vem kastar box och eller cert? Så otroligt trångt kan man väl omöjligen bo alternativt så slarvig kan man inte vara
Håller i princip med dig, men för en klocka som är >15 år är det inte otroligt att den försvunnit på vägen. Alla som handlar riktiga klockor har inte det intresse vi på KS har, och det är inte säkert att man förstår värdet i detta.
Min hustru föreslog att vi skulle slänga box o cert direkt när jag kom hem med en ny klocka. Det tar bara plats...allt finns kvar.

14060M och 114060 är väl de som är mest intressant för mig :)
Det är konstigt om en 6siffrig rolle inte är fulset tycker jag. Utan ok förklaring hade jag börjat ana oråd. För en 14060m är det inte lika konstigt.

För mig skulle nog fullset på en 14060m vara värt ca 5-10. För en 14060 kanke närmare 10. En 114060 skulle nog gå bort utan box o cert tror jag.

Å andra sidan skulle jag inte klara mig utan datum.... ;-)

Det är konstigt om en 6siffrig rolle inte är fulset tycker jag. Utan ok förklaring hade jag börjat ana oråd. För en 14060m är det inte lika konstigt.

För mig skulle nog fullset på en 14060m vara värt ca 5-10. För en 14060 kanke närmare 10. En 114060 skulle nog gå bort utan box o cert tror jag.

Å andra sidan skulle jag inte klara mig utan datum.... ;-)
Tack snälla för hjälpen. :)

Lite baserat på säljtrådar på forumet så verkar begagnade Explorer II klockor gå betydligt billigare än begagnade Submariner.
Kollar jag på nypris på nuvarande modeller så verkar priserna ganska jämna, med vissa subs billigare än Explorer II.
Någon speciell anledning att andrahandsvärdet på subs står mycket högre (om detta iakttagande stämmer)?

Förhoppningsvis svarar fler. Jag är ingen expert (på det).

Passarpå att önska lycka till. Det verkar vanskas en ny klocka.

Det räcker som svar för mig i alla fall :) Men det är klart, ju fler åsikter ju bättre. Bara man vet på ett ungefär vad det rör som om för summor.
Tack, ja min första riktigt klocka skall inhandlas, väntar bara på nåt intressant skall dyka upp :)

Lite baserat på säljtrådar på forumet så verkar begagnade Explorer II klockor gå betydligt billigare än begagnade Submariner.
Kollar jag på nypris på nuvarande modeller så verkar priserna ganska jämna, med vissa subs billigare än Explorer II.
Någon speciell anledning att andrahandsvärdet på subs står mycket högre (om detta iakttagande stämmer)?
Modellen är inte lika populär som Submariner, vilket avspeglar sig i andrahandsvärdet.

~ -1min på 2 veckor vad säger ni bra eller dåligt?, klockan fick service nydligen.
Hur länge sen gjordes servicen? Är inte cosc gränsen -4 till +6 sekunder? Och den faller väl utanför denna gräns med ca -2 sekunder? Om du inte besväras av det så är det väl bra, annars så tycker jag att den bör vara mer exakt om service gjordes nyligen.

~ -1min på 2 veckor vad säger ni bra eller dåligt?, klockan fick service nydligen.
Hur länge sen gjordes servicen? Är inte cosc gränsen -4 till +6 sekunder? Och den faller väl utanför denna gräns med ca -2 sekunder? Om du inte besväras av det så är det väl bra, annars så tycker jag att den bör vara mer exakt om service gjordes nyligen.
Gjordes på Bergströms Ur , ~ 2-3 veckor sedan

Modellen är inte lika populär som Submariner, vilket avspeglar sig i andrahandsvärdet.

Förstår inte hur det kan vara så. GMT gör den så mycket mer användbar. Men bra för oss som är på jakt efter en Exp 2
"Alla" som ska köpa sin första Rolex ska ha en sub:D Varför kan vi lämna därhän denna gång. En Explorer 2'a är betydligt anonymare och utstrålar inte Rolex för den oinsatte. Explorer 2'an har inte heller den långa traditionen somm toolwatch som både Submarinern och GMT'n har vilket också kan bidra. Oavsett så är den ett utmärkt val. Den mest allsidiga och prisvärda sportrollen imho

Tillbaka
Topp