• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

"Alla" som ska köpa sin första Rolex ska ha en sub:D Varför kan vi lämna därhän denna gång. En Explorer 2'a är betydligt anonymare och utstrålar inte Rolex för den oinsatte. Explorer 2'an har inte heller den långa traditionen somm toolwatch som både Submarinern och GMT'n har vilket också kan bidra. Oavsett så är den ett utmärkt val. Den mest allsidiga och prisvärda sportrollen imho

image.jpg
Ingen toolwatch än men vi jobbar på det... :D

"Alla" som ska köpa sin första Rolex ska ha en sub:D Varför kan vi lämna därhän denna gång. En Explorer 2'a är betydligt anonymare och utstrålar inte Rolex för den oinsatte. Explorer 2'an har inte heller den långa traditionen somm toolwatch som både Submarinern och GMT'n har vilket också kan bidra. Oavsett så är den ett utmärkt val. Den mest allsidiga och prisvärda sportrollen imho
Håller inte med, tycker Sub flyger betydligt mer under radarn än vad Explorer 2 gör. Dessutom lider Explorer 2 i mina ögon av att den förfulas iom varje generation, 1655 är en av mina favoritrollar men tycker inte att arvet från den har förvaltats tillräckligt väl.

Läste i monochrome watches recension av nya Explorern att tavlan är matt. Stämmer detta?? Kan inte hitta något.

Eller jaha, var den redan matt på versionen innan? det har jag helt missat. Hur matt är den?

Någon som har fått klämma på den uppdaterade Explorer'n än?
@hook kanske?

Jo, den är likt den förra jävligt skön.
Gillar att man lagt fokus på tavla och visare och inte gjort om det i mina ögon perfekta caset.
En modell som jag redan väntar på att få läggs vantarna på.

Halloj,

Jag går i tankar om att bli med Rolex. Funderar på om jag skall skaffa en datejust eller en airking som första modell. Jag är av den lite sportigare typen så jag tror att airking egentligen hade passat mig bäst, men jag är lite orolig över storleken på 34mm. Helst vill jag ha saffirglas med och jag har en budget på circus 25-27k. Vad tycker ni ? Är det någon av er som har en airking och en handled på 17cm som mig och kan visa upp en bild ? :)

Halloj,

Jag går i tankar om att bli med Rolex. Funderar på om jag skall skaffa en datejust eller en airking som första modell. Jag är av den lite sportigare typen så jag tror att airking egentligen hade passat mig bäst, men jag är lite orolig över storleken på 34mm. Helst vill jag ha saffirglas med och jag har en budget på circus 25-27k. Vad tycker ni ? Är det någon av er som har en airking och en handled på 17cm som mig och kan visa upp en bild ? :)

Spara till 30k så får du en 14270!

Ser att det ligger ett par ute på köp och sälj, men dom har naggade glas. Vad ligger ett byte av glas på om jag skulle hoppa på en av dem ?

Hej alla Rolex fantaster, har en undring:)
Med begränsad budget, men ack ett sånt sug på en Rolex... Är jag dum om jag spenderar 14k på en Rolex Air king? ( 5500 ) från 1979 i skick 1 ?:)

Bilagor

• image.png
    image.png
    59.3 KB · Visningar: 80
Precis detta pris fick jag också när jag frågade. Vad kostar en tavla om man köper det separat, cirka?

Edit: Dock var detta på en 16570. Spännande att det är samma pris för gamla och nya modellen.

Jag har läst här på KS att själva arbetet kostar ca 1000-1500 kr, så tavlan borde i så fall kosta ca 5000 kr. Men detta är helt obekräftade uppgifter från mitt håll, jag betalade 6300 kr för allt och fick ingen mer detaljerad specifikation.

Tillbaka
Topp