• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bjuder på lite pepsi en vacker dag som denna! :)
image.jpeg

Har funderingar på att inhandla en "Batman SS". Vad är åsikterna här om "Batmans" framtid. Kommer den gå igenom som en "vanlig" Rolex eller har den möjlighet att blir en "klassiker" ?

Jag är besviken på min Rolle som saktar sig med, amatörmässigt uppmätt, minst 4 sekunder per dygn. Jag har inget emot att en klocka plussar sig med en 3 sekunder eller så, det är hanterbart och får bara konsekvensen att man möjligen är någon minut för tidig till ett möte, men att sakta sig är betydligt värre. Jag har alternativ att antingen lämna in för snabbruckning och förhoppningsvis få klockan att gå fint under semestern eller vänta till efter semestern för en riktig ruckning där jag blir av med klockan en vecka eller så. Är det dumt att snabbrucka?

Ska bada tunna/basta/supa skallen i bitar under morgondagen. Vågar jag låta min 114060 åka med? Tänker då främst på bastandet.

Passar en halvlänk från en sub c perfekt till en explorer 1 (114060 till 214270) eller är dom av olika tjocklek?
Skulle vilja korta länken på klockan 6 sidan då bygeln på undersidan av claspen trycker bort klockan mot klockan 12 då jag har väldigt smala handleder, samtidigt kan jag inte kan ta bort hela sista biten på klockan 6 sidan då det inte riktigt når runt så att säga och claspen hamnar i spänn om någon fattar vad jag menar?

Har en Rolex Submariner 114060 uthämtad hos Nymans men fått (vunnit) via ett "monkey business"-företag jag jobbade på för många år sedan.
Jag har aldrig kunnat rotera bezeln och undrar om det är något vanligt förekommande problem med denna modell eller om någon annan har samma erfarenhet?

Har en Rolex Submariner 114060 uthämtad hos Nymans men fått (vunnit) via ett "monkey business"-företag jag jobbade på för många år sedan.
Jag har aldrig kunnat rotera bezeln och undrar om det är något vanligt förekommande problem med denna modell eller om någon annan har samma erfarenhet?
nope, inte hört talas om tidigare...

Hej Vänner!
Jag har snöat in totalt på en DD :nailbiting:
Har hittat ett objekt som intresserar mig, men jag har sjukt dålig koll på vad jag bör kolla efter på så pass gamla klockor.
Det gäller denna: http://www.chrono24.se/rolex/daydate-president--id4406939.htm

Ser allt ut som det ska? Tänker främst länk och så att den inte är helt galet polerad genom åren.

Tackar ödmjukast för all hjälp!
Mvh

Tycker den var dåligt polerad men bilderna är inte de bästa, ingenting om servicehistorik och dåliga bilder på länken. Ligger väl några ute på vårt eget köp och sälj också som jag hellre skulle satsa på.

Tillbaka
Topp