• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Riktigt fin! Lägg gärna upp fler bilder på den. 😃

Tack! Förutom den jag visade har jag tyvärr bara riktigt gamla bilder. Mobilkameror har kommit en bit på tio år...

De här visar i varje fall det underbart kupade plexit (som också gör den svårfotograferad):

5881070616_8bf955c7a4_b.jpg

5881070546_75cf490c41_b.jpg

5880508527_1df832cc37_b.jpg

Halvgammal bild
26808362439_5101642c6e_o.jpg

Och den från modern tid igen:
48048816122_12c56cecf8_b.jpg

Hur är tankarna kring Rolex Turn o Graph aka Thunderbolt? Har alltid haft lite svårt med 36 mm men måste sägs att denna ger en helt annat lyft i ringstorleken och känns mer som en 37-38 mm. Tankar om ToG?
0B638FB1-BC50-4773-95D3-D11D7DB40CBA.jpeg
861DFD77-712A-4EBD-895F-FE11EEC4B68E.jpeg
CAB9B1BD-BF0D-4706-B979-B659248C6AA2.jpeg
Det är ju en udda fågel men jag gillar den personligen. Gillar man historiken samt vill ha något som känns lite större kan det fungera.

Har inte använt min 116610 på ett par dagar och idag när jag skulle veva igång den hände inget. Jag vred upp kronan minst 100 gånger totalt men klockan startade inte.

Någon som vet vad detta kan bero på? Är det kanske servicedags?

Klockan köptes ny av AD 2017 och har suttit på armen nästan varje dag sen dess.

Har inte använt min 116610 på ett par dagar och idag när jag skulle veva igång den hände inget. Jag vred upp kronan minst 100 gånger totalt men klockan startade inte.

Det låter ju jättekonstigt! Kändes det som att den drog upp när du skruvade kronan? Vad händer om du har den på armen lite och rör dig, kommer den igång då?

Det borde inte vara dags för service på flera år. Har du tappat den eller liknande?

Det låter ju jättekonstigt! Kändes det som att den drog upp när du skruvade kronan? Vad händer om du har den på armen lite och rör dig, kommer den igång då?

Det borde inte vara dags för service på flera år. Har du tappat den eller liknande?

Ja jag tycker nog att kronan känns som vanligt.

Jag testade att veva lite med armen och då kickade den igång. Jag drog då ut kronan för att ställa in tid och datum. Efter det så startade den inte igen.

Har faktiskt aldrig tappat klockan. Har heller inte slagit i något på senaste.

Har du testat dra ut kronan et hack og trykke inn den igjen. Har opplevd at krona har havna mitt i mellom to av hakkene.

Explorer finns inte att få tag på och de tar inte in nya intresseanmälningar, kollade häromdagen. Det var iaf vad de sa till mig.
Såna uttalanden från handlare gäller bara för den som frågar i just det ögonblick de frågar. Såvida det inte handlar om saker som verkligen har osäker tilldelning (säg, Daytona RBOW) är ”väntelistan är tyvärr stängd” bara ett sätt att undvika upplopp.

Råka vara känd/riktigt rik/polare med ägaren alt köp en pearlmaster så tar de plötsligt intresseanmälningar på samma klocka som var otillgänglig alldeles nyss. Om de inte redan har en Explorer i kassaskåpet som väntar på dig, dvs.

Såna uttalanden från handlare gäller bara för den som frågar i just det ögonblick de frågar. Såvida det inte handlar om saker som verkligen har osäker tilldelning (säg, Daytona RBOW) är ”väntelistan är tyvärr stängd” bara ett sätt att undvika upplopp.

Råka vara känd/riktigt rik/polare med ägaren alt köp en pearlmaster så tar de plötsligt intresseanmälningar på samma klocka som var otillgänglig alldeles nyss. Om de inte redan har en Explorer i kassaskåpet som väntar på dig, dvs.
Så är det säkert men nu vet jag folk med känningar hos AD som fått samma svar som mig gällande just Explorer.

Jag rekommendera alla som vill ha en klocka att kontakta AD, man kan ju inte få mer än ett nej.

Va bra, da kan jo alla fixa en om det enda man behöver gjöre er å kjöpe en Pearlmaster, bli känd eller bli polare med ägaren :)

Tillbaka
Topp