• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Det kan jag ju såklart göra.

Jag ställde frågan här på detta klockforum för jag tänkte att det kanske finns någon medlem med egna erfarenheter angående detta.
Du behöver såklart visa bilder på skadan o diskutera igenom med någon urmakare vad som går och inte går att göra. Förväntat resultat etc. Kan du bjuda på nån bild på skadan?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
FF231F1C-CAB2-4CC8-AC18-2BF962F25581.jpeg
 

Benlini

Breitling
Hej!
Jag ska köpa en klocka till nästa sommar då jag tar examen då. Detta kommer att vara min första "lyxklocka". Jag har så svårt att välja mellan en sub och en batman på oyster. Får väl anta att man endast kan köpa dem från gråhandlare (eller ja, batman på oyster i alla fall). Jag har varierad klädstil men känns som att båda klockorna fungerar för formella event också?
Gärna någon kommentar från folk som har båda också :)
 

Räv

Cartier
2-Faktor
En av mina favoriter. 1951 eller -52 beroende på källa. Stor för tiden med sina 36mm. Ref 6024, cal 710. Sannolikt högst 1000 tillverkade då de som finns dokumenterade alla håller sig inom 866XXX. Super Oyster krona. Genomgående bandstiftshål enbart på vänster sida.

48048816122_85e19e1cf1_h.jpg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
En av mina favoriter. 1951 eller -52 beroende på källa. Stor för tiden med sina 36mm. Ref 6024, cal 710. Sannolikt högst 1000 tillverkade då de som finns dokumenterade alla håller sig inom 866XXX. Super Oyster krona. Genomgående bandstiftshål enbart på vänster sida.

48048816122_85e19e1cf1_h.jpg
Riktigt fin! Lägg gärna upp fler bilder på den. 😃
 
Topp