Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant val av band!
Hahaha!Jag bar på sonen ett tag innan han somnade...
haha, magiskt!Jag bar på sonen ett tag innan han somnade...
Fick till ett lume shot också.Har blivit erbjuden en 116138 Chocholate arabic numbers och gillar den även om den är lite nätt (36mm) frågan nu är detta en keeper eller något som man släpper vidare? Vad anser ni om den, verkar inte helt vanlig när man kikar runt.
Vackert! Hade behållit den. Ovanlig men sofistikeradFick till ett lume shot också.
Har läst lite olika angående AR. Att det först skulle kommit AR på undersidan och några år senare på båda sidor eller tvärtom. Men ju mer jag läser verkar det som att före 2005 fanns ingen AR och den första med dubbelsidig AR var den nya 6-siffriga GMT. Rätta mig gärna om jag har fel.
Har haft två Tudor DD. En från 2003 med inge AR på datumbubblan. En annan från 2019 med AR på bubblan. Så det du skriver om Rolex kan mycket väl stämma.Har läst lite olika angående AR. Att det först skulle kommit AR på undersidan och några år senare på båda sidor eller tvärtom. Men ju mer jag läser verkar det som att före 2005 fanns ingen AR och den första med dubbelsidig AR var den nya 6-siffriga GMT. Rätta mig gärna om jag har fel.
Var snackas detta om?Snackas 6-10%
Skulle inte bli förvånadSkulle förvåna om de höjer Sverige, eller i alla fall höjer lika mkt då vi redan har högst priser i världen!? Med rådande valutaläge. USA är rejält billigt i jämförelse och åker rimligen på mer. Men vem vet.
Rabatter får på vissa modeller. Andra modeller får man betala under bordet.Kanske man får se rabatter ifall de höjer?
Den enda rabatten vi får se är den våra fruar ber oss rensa!Kanske man får se rabatter ifall de höjer?
Samtidigt vet Rolex att vi antagligen kommer punga upp ändå... iaf stål-sport. Annat kan rabatteras om inte annat. Den som lever får se helt enkelt.Skulle förvåna om de höjer Sverige, eller i alla fall höjer lika mkt då vi redan har högst priser i världen!? Med rådande valutaläge. USA är rejält billigt i jämförelse och åker rimligen på mer. Men vem vet.
Och jag är glad att jag hann plocka mina i årSamtidigt vet Rolex att vi antagligen kommer punga upp ändå... iaf stål-sport. Annat kan rabatteras om inte annat. Den som lever får se helt enkelt.
Jag hoppas de undviker då jag ska få leverans under 2021 hehe..
Min sub från 95 hade ingen AR på bubblan men bytte glas vid service så nu har den det. Måste säga att det är mycket bättre med imo!!Har haft två Tudor DD. En från 2003 med inge AR på datumbubblan. En annan från 2019 med AR på bubblan. Så det du skriver om Rolex kan mycket väl stämma.
Så är det med många Rolex. De marknadsför en annan storlek än verkligheten.Hej Klocksnack!
Rolex går överallt ut med att en Datejust 41 är 41mm i diameter men efter att ha mätt diametern med ett skjutmått så är den inte ens 40mm. Ca.39,8mm?!
Vet någon varför?
Era tankar om detta?
Mvh A
Som @Fixxxer säger är inte en Rolex-klocka exakt den storlek som det står på papper. Exempelvis är nya Submariner i 41 mm faktiskt 40,5 medan den gamla som ska vara 40mm faktiskt är 40,3. Rolex avrundar alltså till heltal. Men att en DJ41 skulle mäta 39,8 har jag mycket svårt att tro.Hej Klocksnack!
Rolex går överallt ut med att en Datejust 41 är 41mm i diameter men efter att ha mätt diametern med ett skjutmått så är den inte ens 40mm. Ca.39,8mm?!
Vet någon varför?
Era tankar om detta?
Mvh A
Jo, DJ41 är under 40mm. Daytona är tex strax under 39mm men marknadsförs som 40 osv.Som @Fixxxer säger är inte en Rolex-klocka exakt den storlek som det står på papper. Exempelvis är nya Submariner i 41 mm faktiskt 40,5 medan den gamla som ska vara 40mm faktiskt är 40,3. Rolex avrundar alltså till heltal. Men att en DJ41 skulle mäta 39,8 har jag mycket svårt att tro.
Tänkbara anledningar:
1) (Mest trolig anledning) Ditt mätverktyg är dåligt eller du mäter fel
2) Klockan är inte äkta (?)
3) Klockan är kraftigt polerad
Eller så har du rätt och klockan är, som du påstår 39,8 från fabrik
Sjukaste jag hört, hur kommer de undan med det? Känns som att det borde slå tillbaka mot varumärket ifall det är som du säger? Knepigt att jag aldrig läst om det tidigare ifall det du säger stämmerJo, DJ41 är under 40mm. Daytona är tex strax under 39mm men marknadsförs som 40 osv.
Visst var det så att det typ inte finns någon modell som stämmer? Har för mig att vi diskuterat detta tidigare?Jo, DJ41 är under 40mm. Daytona är tex strax under 39mm men marknadsförs som 40 osv.