• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

5DDF3072-0D54-4F87-9829-CE865EA4EE2F.jpeg

Gott nytt år!

Hej hallå!
en vän till mig blir fläckig av sin Datejust. Jag har aldrig varit med om detta, någon som vet vad det beror på?
Tackar på förhand och god fortsättning.🎄😊

Bilagor

• BA695B36-03CB-49BB-B8AD-A5E338B8D532.png
    BA695B36-03CB-49BB-B8AD-A5E338B8D532.png
    224.6 KB · Visningar: 262
Fått lite mer info nu. Hon skriver att det är som olja som läcker ut mellan länkarna och färgar av sig. Klockan är uttagen 2018 och har inte ”agerat” så här förut...🤔

• Like
Reactions: SPW
Den där hade mått bra av ett bad i ultraljudstvätten
Tycker ändå det ser galet konstigt ut. Hon får tvätta handleden med diskmedel efter användning pga den oljiga ytan på smutset. Den är som sagt uttagen för bara två år sedan och inte använd varje dag. Någon uris här som vet varför detta hänt?

Tycker ändå det ser galet konstigt ut. Hon får tvätta handleden med diskmedel efter användning pga den oljiga ytan på smutset. Den är som sagt uttagen för bara två år sedan och inte använd varje dag. Någon uris här som vet varför detta hänt?
Men hur länge har det varit så och kom det helt plötsligt?

• Like
Har en bekant med en datejust som klagade på samma sak, att klockan färgar av sig svart, jag föreslog att personen skulle tvätta klockan och efter det försvann problemet. Så gör rent den (diskmedel, ljummet vatten, tandborste eller länken i en ultraljudstvätt för den delen) så länge du är säker på att klockan håller tätt mot vatten. Rengör sedan klockan regelbundet, det kommer även motverka eventuell stretch i länken.

• Like
Här kommer en bild också!

upload_2020-9-4_10-46-55.png
Jag vill inte klaga på någon annans smak eller så.

Jag lägger bara fram mina egna åsikter ang den här modellen.

Jag tycker ärligt talat att det ser ut som en blandning mellan en "Thai Rollex", en illa designad tvåtons datejust för barn och någon typ av godis.

Jag förstår de som köper en idag, om tex priset är väldigt lågt, det är ju ändå en Daydate.. och jag förstår de aom köper den som ett samlarobjekt.

Det jag inte kan förstå är hur någon kunde stå och välja mellan Gult guld - så klassiskt det kan bli, vitt guld - under radarn om man är en försiktig General.
Rött guld (?), och den här.
Och att det sedan slutade med den här på armen.

Visst vi är alla olika och uppskattar olika former av skönhet och definitionen av vad som är vackert är subjektiv, men ändå..?
:)

Hej KS!

Har en fråga om fullset och vad som kan antas ingå. Jag är eventuellt spekulant på en sub 114060 där allt det vanliga ingår förutom den vita ytterboxen. Den gröna lådan är med, likaså den gräddvita boxen med kronan i relieftryck, men alltså inte ytterbox (eller vad det kallas).

Min fråga är om det här spelar någon roll för värdet?

En till sak (som kanske inte alltid är med iofs) som saknades var plastskyddet för bezeln. Är det något att bry sig om?

Hej KS!

Har en fråga om fullset och vad som kan antas ingå. Jag är eventuellt spekulant på en sub 114060 där allt det vanliga ingår förutom den vita ytterboxen. Den gröna lådan är med, likaså den gräddvita boxen med kronan i relieftryck, men alltså inte ytterbox (eller vad det kallas).

Min fråga är om det här spelar någon roll för värdet?

En till sak (som kanske inte alltid är med iofs) som saknades var plastskyddet för bezeln. Är det något att bry sig om?
Nei, ikke noe å bry seg om.

Hur brukar ni göra när ni vet att ni inte kommer att använda en klocka på ett tag, alltså ett par månader, brukar ni dra ut kronan eller hur gör man egentligen bäst?

Tillbaka
Topp