Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej hallå!
en vän till mig blir fläckig av sin Datejust. Jag har aldrig varit med om detta, någon som vet vad det beror på?
Tackar på förhand och god fortsättning.
Herregud. Den länken är sjukt smutsigHej hallå!
en vän till mig blir fläckig av sin Datejust. Jag har aldrig varit med om detta, någon som vet vad det beror på?
Tackar på förhand och god fortsättning.
Den där hade mått bra av ett bad i ultraljudstvätten
Tycker ändå det ser galet konstigt ut. Hon får tvätta handleden med diskmedel efter användning pga den oljiga ytan på smutset. Den är som sagt uttagen för bara två år sedan och inte använd varje dag. Någon uris här som vet varför detta hänt?Den där hade mått bra av ett bad i ultraljudstvätten
Men hur länge har det varit så och kom det helt plötsligt?Tycker ändå det ser galet konstigt ut. Hon får tvätta handleden med diskmedel efter användning pga den oljiga ytan på smutset. Den är som sagt uttagen för bara två år sedan och inte använd varje dag. Någon uris här som vet varför detta hänt?
Plockade hon ut klockan själv?Fått lite mer info nu. Hon skriver att det är som olja som läcker ut mellan länkarna och färgar av sig. Klockan är uttagen 2018 och har inte ”agerat” så här förut...
Okej. Intressant att cape cod kan ha den effekten.. Det är bra att veta innan man testar det.Enda gången jag har haft problem med fet smuts från en länk är då förra ägaren gnuggat den med cape cod.
Polermedlet i cape cod-trasorna är fettigt och kryper in i länken om man inte rengör ordentligt.Okej. Intressant att cape cod kan ha den effekten.. Det är bra att veta innan man testar det.
Okej, tack för inputPolermedlet i cape cod-trasorna är fettigt och kryper in i länken om man inte rengör ordentligt.
Inget fan av cape cod för övrigt
Jag vill inte klaga på någon annans smak eller så.Här kommer en bild också!
Jisses vilken klocka Inte alla som kan bära upp den där!
Gott nytt år!
Nei, ikke noe å bry seg om.Hej KS!
Har en fråga om fullset och vad som kan antas ingå. Jag är eventuellt spekulant på en sub 114060 där allt det vanliga ingår förutom den vita ytterboxen. Den gröna lådan är med, likaså den gräddvita boxen med kronan i relieftryck, men alltså inte ytterbox (eller vad det kallas).
Min fråga är om det här spelar någon roll för värdet?
En till sak (som kanske inte alltid är med iofs) som saknades var plastskyddet för bezeln. Är det något att bry sig om?
Hur brukar ni göra när ni vet att ni inte kommer att använda en klocka på ett tag, alltså ett par månader, brukar ni dra ut kronan eller hur gör man egentligen bäst?
Ingen aning faktiskt. Har sett bilder på sociala medier och på blocket där man ser kronan ute. Alltid tänkt att det kan bero på att klockan inte används.Varför dra ut kronan?