• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust 41 Thickness - Rolex Forums - Rolex Watch Forum

Dj41.jpeg

Som @Fixxxer säger är inte en Rolex-klocka exakt den storlek som det står på papper. Exempelvis är nya Submariner i 41 mm faktiskt 40,5 medan den gamla som ska vara 40mm faktiskt är 40,3. Rolex avrundar alltså till heltal. Men att en DJ41 skulle mäta 39,8 har jag mycket svårt att tro.

Tänkbara anledningar:
1) (Mest trolig anledning) Ditt mätverktyg är dåligt eller du mäter fel
2) Klockan är inte äkta (?)
3) Klockan är kraftigt polerad

Eller så har du rätt och klockan är, som du påstår 39,8 från fabrik
Att Rolex hade avrundat denna uppåt till 40mm hade varit helt ok, men att marknadsföra den som 41mm när den är under 40mm är bara fel...
FYI
Klockan är inköpt ny från AD för 2 veckor sedan och mitt skjutmått stämmer.

Att Rolex hade avrundat denna uppåt till 40mm hade varit helt ok, men att marknadsföra den som 41mm när den är under 40mm är bara fel...
FYI
Tycker det låter bra! Har lite avfärdat modellen som för stor men har faktiskt aldrig provat den.

FYI
Håller med dig, det är inte rätt. Fullt förståeligt att avrunda men inte i den mån att det blir missvisande. Med det sagt har du ändå gjort ett fantastisk val imo!

Blir det några prishöjningar vid årsskiftet? Någon som sitter på info?
Som andra har nämnt har Sverige i princip dyrast priser på Rolex i hela världen pga kronans förstärkning. Rolex vill att priserna ska skilja så lite som möjligt från land till land, så vissa spekulerar i att Rolex kanske undviker prisökning i Sverige.
(Detta baseras på den information jag har hört iaf, skulle inte ta gift på det). Det mesta är en gissningslek när det kommer till Rolex.

Tillbaka
Topp