Laplander
Guld
Slår aldrig fel...Och alltid från "släkting"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Slår aldrig fel...Och alltid från "släkting"
Jag köpte min första för 55kÄr Avundsjuk kommer ihåg när jag hade chansen att plocka en helt ny hulk för 80´ den svider lite idag
Absolut, skall givetvis tänka på det nästa gångJag vet inte om den är fake eller äkta, men det går ju att göras smidigare, tex via PM.
En av mina närmsta vänner gjorde det med och han har den kvar faktiskt. Gissar på att även du har det?Jag köpte min första för 55k
Tyvärr inteEn av mina närmsta vänner gjorde det med och han har den kvar faktiskt. Gissar på att även du har det?
Jag tycker det är bra att såna diskussioner hålls öppna, då kan ju andra ta del av dem och lära sig. Självklart förutsatt att det sker med god ton, vilket ju @Time is now också höll.Jag vet inte om den är fake eller äkta, men det går ju att göras smidigare, tex via PM.
Ja, ok. Jag reagerade mest på att det var det första som sas när en medlem lägger upp ny klocka och är toknöjd.Jag tycker det är bra att såna diskussioner hålls öppna, då kan ju andra ta del av dem och lära sig. Självklart förutsatt att det sker med god ton, vilket ju också @Time is now också höll.
Vad är roligt?
Tänk lite så förstår du nog. Man kan tjata hur mycket man vill om marknadspriser och tillgång och efterfrågan men när OP-klockor nu även går 35k över list är det ytterst komiskt enligt mig. Gick några här i början för 5-10 över list det köper jag men inte när dessa ligger på snart 100k.Vad är roligt?
Tänk lite så förstår du nog. Man kan tjata hur mycket man vill om marknadspriser och tillgång och efterfrågan men när OP-klockor nu även går 35k över list är det ytterst komiskt enligt mig. Gick några här i början för 5-10 över list det köper jag men inte när dessa ligger på snart 100k.
Ok sorry isånafall (bara trött på motargument om marknadspriser). Den listar 60200krAha. Hade ingen aning om vad list är på den där fula modellen så förstod inte vad jag skulle leta efter. Tack!
Snart finns inga modeller inne hos Rolex AD..Ok sorry isånafall (bara trött på motargument om marknadspriser). Den listar 60200kr
2026, hos mig har det “krypit ned” till ca 27....trevlig kvall traden....10:10. Kallt som fan.
Snubblade på den här annonsen. Ser någon annan att boxen skulle vara fejk alternativt från en annan klocka? Loggans typsnitt är för fett enligt mig och vikluckan för cert kom väl långt senare än 2001? Blir något orolig då den ska ha köpts på Nymans i fjol.
Avslutad - Rolex14060M-89 000 sek-SÅLD, Rolex Yacht Master -SÅLD, Omega Speedmaster, Racing-SÅLD
Hej! Säljer: -Omega Speedmaster Racing Co-Axial, 326.32.40.50.01.001 2014, full set, väldigt bra skicka, garanti, kvitto (Uret vintage 11-2020), PRIS 28 000 (SÅLD) -Rolex No Date 14060M, full set, 2002. Servad 09-2020 på Nymans, köpt 11-2020 på Nymans, under garanti till 9/2021, godkänd...klocksnack.se
Saknas även saker för "full set". Böcker, kalender och hang-tag.
Står fortsatt at den er fullsett i annonsen. Burde vel oppdateres med korrekt info i og med at det har blitt konstantert at det er feil boks og at det saknas tilbehör?Ok...tack och ha en trevlig kväll! Vänligen, Milan
Hej! Jag har lagt en ny bild med några till tillhörigheter. Skulle vara tacksam om Ni kan göra en ny inspektion/bedömning om den kan kallas delvis fullset, icke fullset etc. Tack på förhand! Vänligen, M.I.Väldigt sant. Även ankare.
Hangtag är den vinröda plastbitar du ser på bilden, den kan även vara grön beroende på vilket år klockan är från.Hej! Kalender finns, en bok finns, vad är handtag? Vänligen, M.I.
Finns inget som heter delvis fullset. Antingen är den fullset eller inte. Då den saknar ursprungliga boxen kan vi utesluta fullset.Hej! Jag har lagt en ny bild med några till tillhörigheter. Skulle vara tacksam om Ni kan göra en ny inspektion/bedömning om den kan kallas delvis fullset, icke fullset etc. Tack på förhand! Vänligen, M.I.
Jag är absolut ingen expert i frågan. Men i min värld finns det inget som heter delvis fullset?!? Antingen är det fullset, eller inte! Ungefär som att vara delvis gravid. Antingen är man det eller inte.Hej! Jag har lagt en ny bild med några till tillhörigheter. Skulle vara tacksam om Ni kan göra en ny inspektion/bedömning om den kan kallas delvis fullset, icke fullset etc. Tack på förhand! Vänligen, M.I.
Det stämmer, jag svarade bara på din fråga vad det var. Har du Your Oyster booklet och Translation booklet?Men jag har den? Finns på bilden eller hur?
Vet inte..jag har uppdaterat annons med en bild till där finns allt som har kommit med klockan. Jag kommer att ringa förredetta ägare (som köpte klockan på Nymans) och fråga om boxen och tillhörigheterna är från Nymans. Vi har varit tillsammans på Nymans där dem bekräftade att klockan är köpt hos de.Det stämmer, jag svarade bara på din fråga vad det var. Har du Your Oyster booklet och Translation booklet?
Det saknas en Your Oyster booklet och en Translation booklet men dessa kan man ju självklart komplettera med.Vet inte..jag har uppdaterat annons med en bild till där finns allt som har kommit med klockan. Jag kommer att ringa förredetta ägare (som köpte klockan på Nymans) och fråga om boxen och tillhörigheterna är från Nymans. Vi har varit tillsammans på Nymans där dem bekräftade att klockan är köpt hos de.
Tack! Kanske kan jag börja med att kompletera klockan och sen äntligen skriva full set! Ha en bra dag!Det saknas en Your Oyster booklet och en Translation booklet men dessa kan man ju självklart komplettera med.