Skönt statement ändå. Jobbar du i klockbutik eller har du gjort en undersökning?Hej Linus! Kanske men flesta önskar idag 42 mm klockor. Även Rolex började med 41 mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skönt statement ändå. Jobbar du i klockbutik eller har du gjort en undersökning?Hej Linus! Kanske men flesta önskar idag 42 mm klockor. Även Rolex började med 41 mm.
Haha vafan..?Hej Filip! Jag anser att du borde lite tänka om ... klockan är från 80` talet och 36 mm i diameter (om jag har rätt). Jag skulle rekommendera istället någon av de andra Rolex klassiker: Pepsi, Hulk, Root Beer ... men smak är smak..
Behövde hon säga att det skulle helst vara över 45MM..?Ar inte det vad flickan sa....
Nu har jag inte stenkoll på day-date men motsvarar inte den på K&S den du kollar på hyfsat väl? Tänker att 20lax+ kan väga upp handlargarantin i viss utsträckning iafTack för alla svar, jag är inte ny på klockor dock helt ovetande just när det gäller guld. Känns som stålisar är rätt enkla att förstå sig på vad det gäller pris då det enligt mig är större ruljangs på just dom. Har dock aldrig studerat priser på guld rollar då jag tidigare inte fattat tycke för dessa. Letar mer än gärna från privatperson då det känns som halva grejen att hitta just den där pjäsen man sedan skall bruka. Gillar dock garantier osv på en så pass ändå gammal klocka. ..
Behövde hon säga att det skulle helst vara över 45MM..?
Maine Coon och 116509 med racingtavla?Klocka&Katt
Ja vem vet vad Angel ar for sorts kisse....Hon ar en hittekatt som dok upp en dag for 8-9ar sedan och tyckte det passade att bo har....Maine Coon och 116509 med racingtavla?
Du glömde ställa datumet!Bjuder pa en till. Tydligen sa trakig klocka att kisse somnat....
Jorden är definitivt platt.74 papp för en sönderpolerad expii??? Är jorden platt eller vad fan händer?Avslutad - Rolex Explorer II 16570 Polar 70k
Hej Klocksnack! Inser att jag inte använder denna tillräckligt för att behålla den. En Explorer II:a "Polar" uttagen 2003 (jag köpte den här på KS för ett antal år sedan). Klockan säljs som full set vad jag kan avgöra. Klockan är uttagen 2003 och har SEL och lug holes - bästa kombon på...klocksnack.se
Dags att öppna upp tråden ”Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj” igen, så vi kan diskutera prissättningen på denna?74 papp för en sönderpolerad expii??? Är jorden platt eller vad fan händer?Avslutad - Rolex Explorer II 16570 Polar 70k
Hej Klocksnack! Inser att jag inte använder denna tillräckligt för att behålla den. En Explorer II:a "Polar" uttagen 2003 (jag köpte den här på KS för ett antal år sedan). Klockan säljs som full set vad jag kan avgöra. Klockan är uttagen 2003 och har SEL och lug holes - bästa kombon på...klocksnack.se
74 papp för en sönderpolerad expii??? Är jorden platt eller vad fan händer?Avslutad - Rolex Explorer II 16570 Polar 70k
Jorden är definitivt platt.
Dags att öppna upp tråden ”Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj” igen, så vi kan diskutera prissättningen på denna?
Nä, när t.o.m. C24 har listningar med bättre skick och lägre pris så är det snarast naivt önsketänkande av annonsören.74 papp för en sönderpolerad expii??? Är jorden platt eller vad fan händer?Avslutad - Rolex Explorer II 16570 Polar 70k
Just detta ex? 55-60 tkr.Upprikigt nyfiken här, ingen kritik. Vad tycker ni den borde kosta? Har ingen koppling till säljaren men tycker inte man ser något överskott på 16570 polar fullset billigare än såhär nuförtiden? Polerade eller ej
Wow ok, tack för svar!Just detta ex? 55-60 tkr.
Den blå tavlan är magiskTycker denna slår allt i hästlängder som jag har ägt. keeper.
Den är verkligen grym!Tycker denna slår allt i hästlängder som jag har ägt. keeper.
Fått min att sitta helt perfekt. Även när man blir varm och handleden sväller så gör Easylink:en jobbet kanon med dem extra 5mm. Provat alla justeringsmöjligheter då?Den är verkligen grym!
Jag köpte en liknande för några veckor sen:
Tyvärr blir jag galen på storleken.. den är typ 3mm för stor runt handleden vilket gör att den antingen hamnar för högt upp på knölen eller glider ner nån centimeter längre än jag är van vid..
Easylink, väldigt enkelt och väldigt braFått min att sitta helt perfekt. Även när man blir varm och handleden sväller så gör Easylink:en jobbet kanon med dem extra 5mm. Provat alla justeringsmöjligheter då?
Jag tror att jag testat allt. Två länkbitar på tum-sidan och tre på andra med easylinken infälld så är den nåågot stor. Ta bort en länkbit och öppna easylinken så blir den tajt, vilket inte är så sköntFått min att sitta helt perfekt. Även när man blir varm och handleden sväller så gör Easylink:en jobbet kanon med dem extra 5mm. Provat alla justeringsmöjligheter då?
Okej.. Förutom länkbitarna och Easylink. Har du testat att flytta microjusteringen något/några steg i claspen?Jag tror att jag testat allt. Två länkbitar på tum-sidan och tre på andra med easylinken infälld så är den nåågot stor. Ta bort en länkbit och öppna easylinken så blir den tajt, vilket inte är så skönt
Det är typiskt, men en större boett sitter Rolex bättre runt min handled. Då kan jag köra alternativ 2 enligt ovan utan problem. Vilket är störande eftersom 36mm DJ är bäst storlek för min handled
Snygg klocka och jag har hört att de där nya 41 mm Oyster Perpetual klockorna har blivit så populära att man även måste köa dem i några månaders tid.Tycker denna slår allt i hästlängder som jag har ägt. keeper.
Man kan ju tro att jag testat de, efter över 7 år med klocksnackande och jag vill inte ens tänka på hur många klockor som passerat.. Men de hade jag faktiskt inte testat. Och nu tycks den sitta som gjutetOkej.. Förutom länkbitarna och Easylink. Har du testat att flytta microjusteringen något/några steg i claspen?