• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varför anses Oyster-armbandet vara bekvämare än Jubileet? Eller kanske har jag inte rätt.
20210122_185823-01-01.jpeg
Tvärt om. 5-länk tilåter mer rörlighet och därmed bättre passform än 3-länk.

Varför anses Oyster-armbandet vara bekvämare än Jubileet? Eller kanske har jag inte rätt.
20210122_185823-01-01.jpeg
Jag har både jubilee och oyster och tycker helt klart att jubilee är bekvämare. Inte för att oyster är obekvämt, det må vara lite stabilare men jag upplever jubilee mer följsamt och att det ”anpassar” sig bättre efter handledsformen. Min uppfattning är att många tycker att jubilee är bekvämare :)

Tänk om man bara kunde gå till en AD och beställa den klocka man vill ha och få den inom 6-12 månader iaf.

Ja det gar alldeles utmarkt. Begriper bara inte varfor du ska vanta 6-12 manader pa att hamta nar du kan fa den med dig hem samma dag?

Jaha...du pratar om SS Rolex AP eller PP.
Klockor som ar helt fel prissatta fran tillverkaren och dar AF av nagon oforklarlig anledning inte kan satta marknadspris redan i butik.
Ja ska du slass med alla andra Instagramfjantar sa blir det givetvis svart,
Och hur genuint intresserad hade du varit av just "DEN" klockan om 50% av vardet forsvann direkt du klev ut genom butiksdorren....

Ja det gar alldeles utmarkt. Begriper bara inte varfor du ska vanta 6-12 manader pa att hamta nar du kan fa den med dig hem samma dag?

Klockor som ar helt fel prissatta fran tillverkaren och dar AF av nagon oforklarlig anledning inte kan satta marknadspris redan i butik.
Och hur genuint intresserad hade du varit av just "DEN" klockan om 50% av vardet forsvann direkt du klev ut genom butiksdorren....
Jag är inte intresserad av några dyrare saker som direkt sjunker 50% i värde överhuvudtaget. Hade jag kunnat köpa den klockan jag vill ha till listpris och den hade sjunkit 50% på 5 år så hade jag köpt den utan att tveka. Vet inte vilka "instagramfjantarna" du refererar till är, men om jag måste slåss med dom så får det väl bli så.

Alltså vad tröttsamt det är med det här snacket om att klockorna är "fel prissatta"! Rolex prissätter sina produkter, om du är en återförsäljare som har förmånen att sälja ett av världens starkaste varumärken och åtar dig att sälja det till deras listpriser, vad är det som gör att du måste kortsiktigt maximera vinsterna genom att kränga lagret till gråmarknaden?

Vad gäller genuint intresse, jag var genuint intresserad av en sub tills jag insåg hur äckligt Rolex och deras AD:s behandlar sina kunder. Nu, not so much. Och att köpa hos en gråhandlare är inte helt oproblematiskt, man kan få en fake, de är sjukt välgjorda numera med cert och box, korrekta serienummer, hela kittet, ska man då först betala dubbla listpriset och sedan få den kontrollerad hos en urmakare och sedan förhoppningsvis få cashen tillbaka om man har köpt den via trusted checkout på Chrono24?

Det är too much of a hassle för mig i alla fall. Då går jag hellre till andra märken. Även om jag tycker Rolex har några oöverträffade modeller. Jag tror seriöst att de tappar kunder på sin "limitering".

Tillbaka
Topp