• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

kostar en del absolut, men jag kan endå uppskatta mystiken som ett högt pris ger en produkt :p hur sjukt det än låter!
Knappast någon mystik runt en massproducerad modern klocka. Men man kan ju för all del gilla hypen.

Såg i efterhand att det var guld du eftersökte. Tycker daytona på guldlänk förknippas med modetanter lite väl mycket, men det är kanske bara jag. På skinn eller gummi tycker jag den är klart bättre. Jag gillar ju iofs riktiga tantur från Cartier så vet inte riktigt varför jag tycker som jag gör angående daytonan.

Knappast någon mystik runt en massproducerad modern klocka. Men man kan ju för all del gilla hypen.

Såg i efterhand att det var guld du eftersökte. Tycker daytona på guldlänk förknippas med modetanter lite väl mycket, men det är kanske bara jag. På skinn eller gummi tycker jag den är klart bättre. Jag gillar ju iofs riktiga tantur från Cartier så vet inte riktigt varför jag tycker som jag gör angående daytonan.
om man ser det på det viset så absolut där är sant! Tänkte mer på att Rolex i sig är ett varumärke som för många anses ouppnåeligt att äga pga högt pris :)

Älskar också Cartier, riktigt fina!!

Du påminde mig om en grej. Träffade förut ett fotbollsproffs som spelar i utlandet, han spelade bland annat här i Sverige ett tag. Han hade en daytona choco på gummiband. Jag frågade ”varför har du inte den på en vanlig guld länk?”. Han svarade ”alltså den sitter skönt när jag ska spela fotboll”😂

Du påminde mig om en grej. Träffade förut ett fotbollsproffs som spelar i utlandet, han spelade bland annat här i Sverige ett tag. Han hade en daytona choco på gummiband. Jag frågade ”varför har du inte den på en vanlig guld länk?”. Han svarade ”alltså den sitter skönt när jag ska spela fotboll”😂
haha vilket lirare!! klart man ska ha Rosé-Rollen med på planen :cool:

Möjligtvis när han lirade med sin kompisar, knappast i en riktig match då klockor är förbjudna vad jag vet.

Någon som kan förklara varför jubilee anses passa den högra men ej på den vänstra förutom att originalen kom med oyster/jubilee vs enbart oyster? Är väl inget som är ”mer” polerat på gmt om man tar bort länken eller?
B0E398BC-54F0-4206-8F0C-79FFF2B01B47.jpeg

Någon som kan förklara varför jubilee anses passa den högra men ej på den vänstra förutom att originalen kom med oyster/jubilee vs enbart oyster? Är väl inget som är ”mer” polerat på gmt om man tar bort länken eller?
Personligen tycker jag Jubilee passar båda, Men det har väll mer att göra med att Rolex har valt att inte sälja Jubilee till Sub från fabriken helt enketl.
Har sett måna sub:ar med jubilee! :)

Helt ärligt ingen aning haha. Jag personligen gillar oyester mer överhuvudtaget. Tycker enbart att vissa klockor passar i jubilee som ex Pepsi och dam klockor

Som vanligt är det emotionella värden som styr hellre än rationella. Självklart passar de båda lika bra eller dåligt på båda länkar.

Tillbaka
Topp