• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fick denna box som ”extra” till min klocka. Aldrig haft eller hållt i en mediumbox, men i mina ögon lite röda flaggor på denna:

• Loggan ser inte ut som på minandra, ”plattare” i brist på bättre ord. Från sidan kan man ana lite gjutskägg också vilket känns lite för sloppy för Rolex? Den är lite sne också men det är nog för att den fått en smäll
  • Borden runt wavepanelen på locket är något tunnare än på andra lådor jag sett (alla dessa är dock av den lilla varianten)
  • Kudden .. jag har aldrig sett en sån här kudde till Rolex som inte är ”inskuren” på baksidan. Koscher?
  • Finishen är glattare och har en tätare grain än jag sett tidigare. Detta var dock snudd på omöjligt att fånga på bild med min iPhone
  • Ytterboxen känns rätt risig för att kunna vara ’the real mccoy’. Kolla vikningarna i innerhörnen? Och loggan saknar i princip helt embossing (vad heter det på svenska?).

Som sagt jag tror den är fake men tänkte att det kan vara bra att dubbelkolla innan den åker i sopen. Särskilt eftersom jag aldrig hållt i en medium box. Vad säger panelen?

.. och ja, jag vet att bilderna inte är de bästa 😊

/J
0D59ED24-69F1-44C8-B603-2494E04C814C.jpeg B78892F4-6F30-4337-B5AF-5721A8EC4610.jpeg 48952E80-B2A4-4BE7-B0EE-2BDE04359112.jpeg F2B90694-570E-4A50-A836-1D1500754808.jpeg 574F702E-B6E1-469A-8362-D2C53B7C2544.jpeg
CA4022CF-B072-4A27-9278-59414FF54AD4.jpeg 0DE5F77E-D533-43B8-81F4-1D743DDFD2C4.jpeg
Jag är ganska dålig på boxar men den andra bilden, de där hörnet ser skumt ut

Knappast någon mystik runt en massproducerad modern klocka. Men man kan ju för all del gilla hypen.

Såg i efterhand att det var guld du eftersökte. Tycker daytona på guldlänk förknippas med modetanter lite väl mycket, men det är kanske bara jag. På skinn eller gummi tycker jag den är klart bättre. Jag gillar ju iofs riktiga tantur från Cartier så vet inte riktigt varför jag tycker som jag gör angående daytonan.
CC1BEADB-BAF2-4645-8755-1A936F809536.png

Vem vet, om andra AD blir rädda kanske man inom nått år kan se en stålsport till salu i BUTIKEN!

Vem vet, om andra AD blir rädda kanske man inom nått år kan se en stålsport till salu i BUTIKEN!
Snark....
Har du last hela klagomalet? Ligger pa Rolexforums.
Jag har mina aningar att det blir "dismissed"safort det kommer framfor en domare. Orkar Rolex SA sa kanske kanske kanske man drar in AF rattigheterna for just denna butik medan alla andra kor pa som vanligt.
Darmed inte sagt att det inte finns jattbra Rolexhandlare som verkligen saljer allt de far till konsumenter. Som i sin tur flippar vidare.

Vi får se, hoppas iaf att om inte jurdiskt så iaf genom rädsla för att bli av med ÅF dom slutar sälja alla sin stålsport till gråhandlare

Vi får se, hoppas iaf att om inte jurdiskt så iaf genom rädsla för att bli av med ÅF dom slutar sälja alla sin stålsport till gråhandlare
Eller sa kringgar man det genom att salja allt till "Storkunden" ErikGBG som sedan flippar till Grais och delar vinsten med AF.
Tekniskt sett sa har ju AF inte alls salt nagot till Grais.....Det har ju DU,kunden,gjort. Fy pa dig...

Eller sa kringgar man det genom att salja allt till "Storkunden" ErikGBG som sedan flippar till Grais och delar vinsten med AF.
Tekniskt sett sa har ju AF inte alls salt nagot till Grais.....Det har ju DU,kunden,gjort. Fy pa dig...
Beror väl på hur rolex ser på det systemet helt enkelt. Ger en extra mellanhand som tar betalt.

Gissar att det funkar både så och direkt från AD.

Snark....
Har du last hela klagomalet? Ligger pa Rolexforums.
Jag har mina aningar att det blir "dismissed"safort det kommer framfor en domare. Orkar Rolex SA sa kanske kanske kanske man drar in AF rattigheterna for just denna butik medan alla andra kor pa som vanligt.
Darmed inte sagt att det inte finns jattbra Rolexhandlare som verkligen saljer allt de far till konsumenter. Som i sin tur flippar vidare.
Really? :)

Jag har svårt att se att det finns ADs som ger bort gratis pengar.

Tillbaka
Topp