K97
Basic
Jag är ganska dålig på boxar men den andra bilden, de där hörnet ser skumt utFick denna box som ”extra” till min klocka. Aldrig haft eller hållt i en mediumbox, men i mina ögon lite röda flaggor på denna:
- Loggan ser inte ut som på minandra, ”plattare” i brist på bättre ord. Från sidan kan man ana lite gjutskägg också vilket känns lite för sloppy för Rolex? Den är lite sne också men det är nog för att den fått en smäll
- Borden runt wavepanelen på locket är något tunnare än på andra lådor jag sett (alla dessa är dock av den lilla varianten)
- Kudden .. jag har aldrig sett en sån här kudde till Rolex som inte är ”inskuren” på baksidan. Koscher?
- Finishen är glattare och har en tätare grain än jag sett tidigare. Detta var dock snudd på omöjligt att fånga på bild med min iPhone
- Ytterboxen känns rätt risig för att kunna vara ’the real mccoy’. Kolla vikningarna i innerhörnen? Och loggan saknar i princip helt embossing (vad heter det på svenska?).
Som sagt jag tror den är fake men tänkte att det kan vara bra att dubbelkolla innan den åker i sopen. Särskilt eftersom jag aldrig hållt i en medium box. Vad säger panelen?
.. och ja, jag vet att bilderna inte är de bästa
/J