Ett tråkigt bevis på att en Rolex syns, fastän den inte sitter på sin "flashiga" länkDen satt på ett rubberb när jag blev rånad på den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett tråkigt bevis på att en Rolex syns, fastän den inte sitter på sin "flashiga" länkDen satt på ett rubberb när jag blev rånad på den
Japp, helt klart.Ett tråkigt bevis på att en Rolex syns, fastän den inte sitter på sin "flashiga" länk
Vissa Rolex mer än andra ;-)Ett tråkigt bevis på att en Rolex syns, fastän den inte sitter på sin "flashiga" länk
31mm. Jubilee. Champagnetavla och tvåton.Hej,
Jag har lite funderingar på att köpa en Datejust till min fru. Hon gillar min klocka, som är en 16014 från mitten av åttiotalet, 36 mm.
Om man ska köpa en Datejust, vilket storlek tycker ni är är rätt till en kvinna, om det ska vara långsiktigt, dvs, inte bara vad som är trendstorleken just nu. Hon gillar tanken på en klocka som är ungefär lika gammal som hon själv, så då är det slutet av åttiotalet som gäller. Och ljus urtavla. Vilken länk tycker ni passar kvinnor bäst? Själv har jag en jubilee.
Ja det menar jag. Sjukt stiligt på en kvinna. Har ej referensen. Gav 35 för en fullset av handlare i Spanien men då lyckades jag pruta 10k på plats också... så jag vet inget.Tack Fixxxer! med tvåtons menar du stål/guld? Vad skulle du säga är det rimligt pris för en sen åttiotalare för en sådan? Vad heter referensen från den tiden? Sorry för mycket frågor. Kan egentligen ingenting förutom lite om min egen klocka.
68273Tack Fixxxer! med tvåtons menar du stål/guld? Vad skulle du säga är det rimligt pris för en sen åttiotalare för en sådan? Vad heter referensen från den tiden? Sorry för mycket frågor. Kan egentligen ingenting förutom lite om min egen klocka.
Den brukar inte vara helt linjerad på Rolex egna produktbilderNi Rolexägare. Vad är er ståndpunkt kring den ingraverade fasetsade kronan vid index 12? Tillverkar Rolex sina klockor så att det skall vara ”dead straight” med index?
Ska man som konsument acceptera att den är lite off åt endera håll om hela tanken med kronan att den ska vara helt centrerad? Ser nämligen att min krona på nyss uttagna OP 41 just är lite off, det är marginellt, men ändå.
Ber om ursäkt på förhand om någon plötsligt tittar på sin klocka nu och upptäcker detta.
Har försökt ett dussintal gånger och det blir olika varje gång. It is what it is.Ni Rolexägare. Vad är er ståndpunkt kring den ingraverade fasetsade kronan vid index 12? Tillverkar Rolex sina klockor så att det skall vara ”dead straight” med index?
Ska man som konsument acceptera att den är lite off åt endera håll om hela tanken med kronan att den ska vara helt centrerad? Ser nämligen att min krona på nyss uttagna OP 41 just är lite off, det är marginellt, men ändå.
Ber om ursäkt på förhand om någon plötsligt tittar på sin klocka nu och upptäcker detta.
Håller med @Fixxxer - 31mm DJ med Jubilee är riktigt fint på damer med nättare armar.Hej,
Jag har lite funderingar på att köpa en Datejust till min fru. Hon gillar min klocka, som är en 16014 från mitten av åttiotalet, 36 mm.
Om man ska köpa en Datejust, vilket storlek tycker ni är är rätt till en kvinna, om det ska vara långsiktigt, dvs, inte bara vad som är trendstorleken just nu. Hon gillar tanken på en klocka som är ungefär lika gammal som hon själv, så då är det slutet av åttiotalet som gäller. Och ljus urtavla. Vilken länk tycker ni passar kvinnor bäst? Själv har jag en jubilee.
Du har köpt ett dussintal och haft olika resultat varje gång?Har försökt ett dussintal gånger och det blir olika varje gång. It is what it is.
Då kan man ju anta att det ”inte alltid ska vara centrerat” dvs det kan variera och det är fine helt enligt tillverkarens policy.Den brukar inte vara helt linjerad på Rolex egna produktbilder
Har aldrig ägt en Rolex med centrerad krona. Går ej heller att justera pga gängningen.Du har köpt ett dussintal och haft olika resultat varje gång?
Tack för svar. Du syftar inte på kronan som skruvas? Jag menar den ingraverade inne i själva klockan. Rolexrolexrolex etc. Sorry om jag missförstod dig, ville bara klargöra...Har aldrig ägt en Rolex med centrerad krona. Går ej heller att justera pga gängningen.
Kanske jag som missförstod, sorry. Jag menade kronan, så som kronan.Tack för svar. Du syftar inte på kronan som skruvas? Jag menar den ingraverade inne i själva klockan. Rolexrolexrolex etc. Sorry om jag missförstod dig, ville bara klargöra...
Lite som när de skrev ut att det var 2.5x förstoring på datumbubblan, men tog sedan bort det när vissa bara fick 1.5-2xDå kan man ju anta att det ”inte alltid ska vara centrerat” dvs det kan variera och det är fine helt enligt tillverkarens policy.
Det som gäckar mig är - Om det ingraverade görs automatiskt med laser med mera. Då måste ju det vara helt automatiskt måttanpassat utan felmarginal = i det här fallet är då min urtavla påsatt typ en halv millimeter snett? Eftersom urtavlan sätts på manuellt, antar jag. Inte kul att ha en sned urtavla i så fall, även om man inte ser just det med blotta ögat.
Nej, jag har vridit upp klockan och skruvat ner kronan så många gånger och den hamnar aldrig på exakt position centrerat med boetten, det var det du undrade över va?Du har köpt ett dussintal och haft olika resultat varje gång?
En bild på vad du ser och undrar över skulle vara prima. Har nog missförstått vad du undrat över tills nu.Ni Rolexägare. Vad är er ståndpunkt kring den ingraverade fasetsade kronan vid index 12? Tillverkar Rolex sina klockor så att det skall vara ”dead straight” med index?
Yes sorry för otydligheten.En bild på vad du ser och undrar över skulle vara prima. Har nog missförstått vad du undrat över tills nu.
Typ såYes sorry för otydligheten.
Yes exakt. Kort o gott. Om kronan i rehauten utgör center av hela utformningen så måste ju då tavlan sitta snett.
jubilee länk utan tvekan. I kombo med stål/guld är vad jag anser vara väldigt feminint storlek beror på men skulle säga en 31a.Hej,