• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilden är ju suddig. Det skulle ju lika gärna kunna stå 180 mellan 200 och 160, precis som det ska vara.
Boxen kan de ju byta ut hur de vill, det står ju tom ett nytt referensnummer på den gröna tagen - 126500 LB.

Jag menar inte att det inte är en fejk - det kan det absolut vara - men Tachymeterskalan är ju svår att se exakt på bilden...
Jag har sett en förstorad bild...
 
EF7556BA-85A1-41FB-B5C2-89FC2363161A.png
 
Här kan du se fakta blandat med uppskattningar från Morgan Stanley mfl när det gäller de total volymerna för de största tillverkarna:

Rolex (med Tudor inräknat) står för nästan 27% av den totala försäljningen.
Tack för länk.
Hade varit ännu mer intressant att veta volymerna för respektive modell, men förstår att Rolex vill behålla mystiken som bygger varumärket.
 
Tjo,
Tycker ni det är värt att polera sin Rolex? Bandet och boet från repor och märken? Samt att bezel ringen blänks?
 
Tjo,
Tycker ni det är värt att polera sin Rolex? Bandet och boet från repor och märken? Samt att bezel ringen blänks?
Det beror på. Vill du att den ska se ny ut och att alla repor ska vara "dina" så kan det vara värt det. Samtidigt tar man en liten risk eftersom utförandet ligger i urmakarens händer. Polerar du hos AD så är min erfarenhet att det oftast blir väldigt bra. WISes brukar dock vara konservativa i frågan och bibehålla klockorna opolerade, men det är en smaksak.
 
Det beror på. Vill du att den ska se ny ut och att alla repor ska vara "dina" så kan det vara värt det. Samtidigt tar man en liten risk eftersom utförandet ligger i urmakarens händer. Polerar du hos AD så är min erfarenhet att det oftast blir väldigt bra. WISes brukar dock vara konservativa i frågan och bibehålla klockorna opolerade, men det är en smaksak.
Om jag väljer att göra det så kommer det ske hos Nymans, men som sagt är osäker. Vet ej om det kommer bli bra samt att klockan är opolerad vilket jag personligen tycker är bättre. Men som sagt svårt val haha
 
Tänkte höra vad kunnigt folk inom klockvärden hade rekommenderat.. Om ni måste jag sälja EN av dessa - vilken hade ni valt och varför?

1. 116500LN - Rolex Daytona stål - vit
2. 126710blnr - Batgirl
3. 116519LN - Daytona vitguld med oysterflex
 
Senast ändrad:
Befinner mig i ett dilemma och tänkte höra vad kunnigt folk inom klockvärden hade rekommenderat.. Har just nu tre klockor där jag gillar samtliga lika mkt dock måste jag sälja EN av dessa - vilken hade ni valt och varför?

1. 116500LN - Rolex Daytona stål - vit
2. 126710blnr - Batgirl
3. 116519LN - Daytona vitguld med oysterflex

I och med att du har vitguldaren hade jag sålt 116500, eftersom det blir lite mer omväxling med 126710. Klocka för klocka, hade jag sålt 126710.
 
Befinner mig i ett dilemma och tänkte höra vad kunnigt folk inom klockvärden hade rekommenderat.. Har just nu tre klockor där jag gillar samtliga lika mkt dock måste jag sälja EN av dessa - vilken hade ni valt och varför?

1. 116500LN - Rolex Daytona stål - vit
2. 126710blnr - Batgirl
3. 116519LN - Daytona vitguld med oysterflex

Om jag bara fick behålla en: 116500. Länk är bäst.

Om jag var tvungen att sälja en: 126710. BLNR. I mina ögon. Tråkig jämfört med BLRO. Går alltid att köpa igen för "rimlig" peng
 
Bara att erkänna: Jag börjar tappa greppet om klockvärlden.

Är jag ensam om att ha missat att Rolex (tillsammans med många andra tillverkare) kommer att presentera sina nyheter för 2021 den 7/4 på den digitala mässan Watches And Wonders?
 
Bara att erkänna: Jag börjar tappa greppet om klockvärlden.

Är jag ensam om att ha missat att Rolex (tillsammans med många andra tillverkare) kommer att presentera sina nyheter för 2021 den 7/4 på den digitala mässan Watches And Wonders?
Jobbat hemifrån i ett år nu. Ibland glömmer jag bort vilken dag det är 😬
 
Befinner mig i ett dilemma och tänkte höra vad kunnigt folk inom klockvärden hade rekommenderat.. Har just nu tre klockor där jag gillar samtliga lika mkt dock måste jag sälja EN av dessa - vilken hade ni valt och varför?

1. 116500LN - Rolex Daytona stål - vit
2. 126710blnr - Batgirl
3. 116519LN - Daytona vitguld med oysterflex


Flippa Batgirl.
Båda Daytonorna är mkt bra för att vara moderna Rolex.
 
Kan man lämna bara länken för "service"? Är de någon som bara polerat länken? Är det någon som testat detta och tyckte de var värt? Pris?
 
Befinner mig i ett dilemma och tänkte höra vad kunnigt folk inom klockvärden hade rekommenderat.. Har just nu tre klockor där jag gillar samtliga lika mkt dock måste jag sälja EN av dessa - vilken hade ni valt och varför?

1. 116500LN - Rolex Daytona stål - vit
2. 126710blnr - Batgirl
3. 116519LN - Daytona vitguld med oysterflex

Salj Batgirl, Daytonor mkt mkt snyggare, kommer halla vardet battre och kul att vaxla om med olika band, sa same, same but different...
 
Som jag skrev, jag vet inte ifall de gör det bra. Därför frågar jag er vad ni tycker, om ni har nån erfarenhet. Om de värt att polera eller bättre att ha den opolerad.
Vart det...?
Det kan val bara du svara pa om du vill ha en klocka som ser ut som ny eller om den duger som den ar.
Jag servade&polerade en 116509 hos just Nymans och blev nojd med resultatet. Har for mig polering ingar i servicepriset,men valjer du att inte polera sa blir det ingen rabatt.
 
  • Like
Reactions: K97
Tillbaka
Topp