• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

tjena!
Är på g in i träsket. Vad anser ni är en bra ingångsrolex? Går efter en studentbudget så är mest inne på Explorer 1 (39mm) exp 2 alt en sub no date. Tips? :D
:rolex:
Sub ND är ju ett säkert kort och en fantastisk klocka. Jag gillar också 216570 om man vågar sticka ut lite (kan inte bestämma mig för vilken av dem jag gillar bäst). Då har man ju GMT-funktionen också om man gillar det. Exp1 har aldrig sjungit för mig, tycker den är lite tråkig och intetsägande.

Aj det hade jag inte koll på.. vad skiljer dem?
Lysmassa i siffrorna (3-6-9) på tavlan samt längre visare.

Gamla:
Rolex-Explorer-214270-3-1-1080x675.jpg

Nya:
Rolex-Explorer-2016-214270-3.jpg

När man läser tråden, så verkar det som att man inte till 100% kan veta vilket år en specifik Rolex är tillverkad. Då menar jag inte referensen utan just den klocka man har i handen.

Jag är sugen på en årsklocka och då lägger man ju ganska stor vikt vid att klockan är just från det året man är född, inte bara typ det året man är född. På C24 är just årtalet ett av sökkriterierna man kan filtrera på. Kan man verkligen lita på det?

Letar mest efter en 1601 i guld från -72

När man läser tråden, så verkar det som att man inte till 100% kan veta vilket år en specifik Rolex är tillverkad. Då menar jag inte referensen utan just den klocka man har i handen.

Jag är sugen på en årsklocka och då lägger man ju ganska stor vikt vid att klockan är just från det året man är född, inte bara typ det året man är född. På C24 är just årtalet ett av sökkriterierna man kan filtrera på. Kan man verkligen lita på det?

Spelar det någon roll tänker jag så länge som du tror dig veta året? Det är ju skillnad på när klockan är tillverkad, lämnar fabrik efter testning och faktiskt sålts till kund...

Köp en med certifikat, nöj dig med den grova uppskattningen baserad på serienumret eller bygg en tidsmaskin. :)

Hej,
Om man vill ha en sportslig chans att skaffa en Daytona C verkar enda vägen vara att betala runt 160' hos en gråhandlare. Givetvis ett högt pris, men det verkar som äldre Daytonor ökar rätt snabbt i värde. När tror ni man kommer att kunna köpa en Daytona på "normalt" sätt?

Tillbaka
Topp