• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Turistar i Filippinerna och stötte på en lirare från Korsika med denna runt armen:
DSC_0650.JPG
najjz

Hej,
Om man vill ha en sportslig chans att skaffa en Daytona C verkar enda vägen vara att betala runt 160' hos en gråhandlare. Givetvis ett högt pris, men det verkar som äldre Daytonor ökar rätt snabbt i värde. När tror ni man kommer att kunna köpa en Daytona på "normalt" sätt?

Vad jag förstår det som tar inte ens vissa ADs i Sverige in fler på kö ens. Sist jag frågade var kön 2-6år.

Helt sjukt vad Rolex antingen måste tokstrypa tillgången eller ha stora tillverkningsbekymmer.
Hade vart kul att veta hur det ligger till bakom kulliserna, dvs om de frivilligt stryper tillgången eller om de producerar så mycket de bara kan men att efterfrågan är så mycket större än de kan hantera.

Jag tippar också på tillverkningsproblem. Jag förstår att man i viss mån kan medvetet hålla nere utbudet för att driva upp efterfrågan men en så lång väntelista kan ju riskera att människor tröttnar.

Hej! Jag är rätt sugen på en WG Dayton och har hittat en på C24.

Säljaren, en butik, har marknadsfört den som en "i extra fint skick", från 2011. Den är servad av Rolex december 2015, med två års garanti. Enligt säljaren har dom bytt glas och en vanlig service. Det finns dock ett för mig större frågetecken, de marknadsför den som 2011 då den är såld och stämplad då på certifikatet, men säger samtidigt att den är en "M Serie". M Serie är 2007/2008 på ett ungefär. Jag har fått konfirmerat att det är M123456 och inte M1234567, dvs, det är inte en Random Serial så jag anser att han/butiken har marknadsfört den fel (jag har inte påtalat det än).
Vad har ni för råd, avvakta en annan annons? Begära rabatt (om möjligt) eller har detta ingen betydelse?
Det ska tilläggas att butiken svarar snabbt och verkar seriösa.
https://www.chrono24.se/rolex/dayto...rey-wg-service-rolex--full-set--id5371571.htm

Hej! Jag är rätt sugen på en WG Dayton och har hittat en på C24.

Säljaren, en butik, har marknadsfört den som en "i extra fint skick", från 2011. Den är servad av Rolex december 2015, med två års garanti. Enligt säljaren har dom bytt glas och en vanlig service. Det finns dock ett för mig större frågetecken, de marknadsför den som 2011 då den är såld och stämplad då på certifikatet, men säger samtidigt att den är en "M Serie". M Serie är 2007/2008 på ett ungefär. Jag har fått konfirmerat att det är M123456 och inte M1234567, dvs, det är inte en Random Serial så jag anser att han/butiken har marknadsfört den fel (jag har inte påtalat det än).
Vad har ni för råd, avvakta en annan annons? Begära rabatt (om möjligt) eller har detta ingen betydelse?
Det ska tilläggas att butiken svarar snabbt och verkar seriösa.
https://www.chrono24.se/rolex/dayto...rey-wg-service-rolex--full-set--id5371571.htm
Om den är stämplad 2011, så är det ju den siffran de har att gå efter....

Bra poäng. Är stämpeln/datumet på certifikatet det som gäller, dvs är det viktigare?
Man kan ju vara lite observant såklart på serie och sånt, med tanke på att det finns vissa produktionsskillnader och ibland även skillnad i pris.

En 14060M t.ex har 4 raders text på sista serierna, där randomserie är dyrast. På Sea dweller 16600 är V-serien dyrast pga att det var den sista som modellen producerades i, och det spekuleras om att det blev väldigt få ex.

Man kan ju vara lite observant såklart på serie och sånt, med tanke på att det finns vissa produktionsskillnader och ibland även skillnad i pris.

En 14060M t.ex har 4 raders text på sista serierna, där randomserie är dyrast. På Sea dweller 16600 är V-serien dyrast pga att det var den sista som modellen producerades i, och det spekuleras om att det blev väldigt få ex.
Så... då denna klocka inte är ovanlig på något sätt, så spelar alltså tillverkningsdatum mindre roll och det har mer betydelse att den har garanti kvar med historik?

Blivit besatt av 116500 vit urtavla.. Försöker så gott de går att hålla mig undan från att köpa den 50k över list.
Köplatserna är överfulla överallt och de är kallt, grått och jävligt.
Får ställa mig i kö i norge för en deposition på 10k och han tippade ca: 4+år. Utan att kunna ge mig en köplats.
Går de, tror ni, att hitta en för listpris nånstans i världen innan dess?

Tror Taner på NT watches har den inne för 157, så 47 över listpris. Finns gråhandlare i Italien som har den inne för 150, så 40 över listpris. Finns även hos gråhandlare i Genéve för 142, så 32 över listpris.
Beror väl på hur gärna man vill ha den. Jag köper inte hypen och skulle inte köpa den över listpris.

Har någon koll på hur kötiden ser ut på en 114060 från AD i Stockholm?

Trippelpostar för maximal spridning.

Tja ville veta lite om Rolex klockor
Äre någon som kan?! vilka Rolex modellerna är riktigt tåliga
Tack och ha det bra!!

Alltså, du måste nog vara betydligt mer precis i din fråga, den är för bred och i stort sett omöjlig att svara på.
Dykare, kronograf, datum, ny eller vintage, safir eller plexi, stål eller ädelmetall läderarmband eller länk o s v?
Funktioner spelar ingen roll. Bara en som är mest tålig . Liksom en Rolex som man kan ha för alla olika tillfälle och 24 på armen. Inte barnsklocka:D

Tillbaka
Topp